Telecom News - "רישיון אחוד" - תכנית חדשה של משרד התקשורת לייעול הרגולציה

"רישיון אחוד" - תכנית חדשה של משרד התקשורת לייעול הרגולציה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "רישיון אחוד" - תכנית חדשה של משרד התקשורת לייעול הרגולציה
משרד התקשורת פועל לצמצום הבירוקרטיה: יצירת ”רישיון אחוד”, במקום סוגי רישיונות רבים כמו שיש כיום
משרד התקשורת
מאת: מערכת Telecom News
25.02.13, 15:55

צעד חשוב של משרד התקשורת המתחיל שינוי בשיטת הרישוי של חברות.

כיום, חברה שרוצה לספק שירותים כמו MVNO, שיחות לחו"ל, נס"ר (טלפוניה עסקית) טלפון קווי וכיו"ב, צריכה להוציא כל רישיון
בנפרד, פעולה המייצרת ביורוקרטיה ומגדילה עבורה הוצאות: כל רישיון כזה מצריך ערבות בנקאית של מיליוני ש"ח ותנאים נוספים רבים (מאימות חתימות ע"י עורכי דין וכלה באין ספור של תצהירים), בהתאם לסוג הרישיון. 

המשרד מכריז כעת על רישיון תקשורת "אחוד", ריישיון המאפשר ברישיון אחד ובערבות אחת לספק את כל השירותים הללו, והמשרד ישקול גם הוספת של אספקת אינטרנט לאותו רישיון.

בהתאם למתכונת, שהציע צוות בין-אגפי במשרד התקשורת, במסמך "המלצות הצוות לבחינת הדרישות המוטלות על בעלי רישיון כללי" מיום 8 באוגוסט 2012, החליט שר התקשורת משה כחלון לבחון קביעת מתכונת אסדרה חדשה, ולפיה ייקבע נוסח של רישיון כללי אחד, באמצעותו יהיה ניתן לספק שירותי תקשורת פנים-ארציים נייחים (שיחליף את הרישיון הכללי-ייחודי), שירותים סלולריים ברשת אחרת ("MVNO") ושירותי בזק בינלאומיים.

עוד יישקל, במסגרת רישיון אחוד זה, לכלול אפשרות למתן שירותים נוספים, שניתנים כיום במסגרת "רישיון מיוחד" נפרד, כגון גישה לאינטרנט (ISP) ושרות נס"ר.

כיום, מי שמחזיק בכל אחד מהרישיונות הכלליים הנ"ל נאלץ לעמוד בנפרד בכל אחד מתנאי התקנות, שמכוחן הוא ניתן. כך למשל, בעל רישיון למתן שירותי סלולר ברשת אחרת, שהינו גם בעל רישיון מפעיל בינלאומי נדרש להעמיד בנפרד ערבות כנגד כל אחד מן הרישיונות ובסכומים מצטברים. כמו כן, כל בקשה לרישיון מוגשת בנפרד ומצריכה טיפול נפרד ונבדל. השינוי הנשקל, שעל עקרונותיו החליט השר, ימנע כפילויות מיותרות אלו ובכך, מעבר לביטול הבירוקרטיה המסורבלת, גם יונמכו חסמי הכניסה הכלכליים לענף התקשורת בעבור גופים שאינם מתכוונים, ממילא, להשקיע את ההשקעות הרבות שברישות תשתית תקשורת ארצית.

חשיבות המהלך מוכפלת, גם לנוכח אסדרה, שממשמשת ובאה, של פעילות תחת משטר "שוק סיטונאי" בהתאם למדיניות השר, שפורסמה בעבר. החלטת השר מצויה כאן.

 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share