Telecom News - BI באגד, לחוקרי משטרת ישראל ובכלל גמל ופנסיה

BI באגד, לחוקרי משטרת ישראל ובכלל גמל ופנסיה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> BI באגד, לחוקרי משטרת ישראל ובכלל גמל ופנסיה
הסרת הערפל מאחורי התפעול של ארגונים גדולים דוגמת משטרת ישראל, סלקום, בנק הפועלים, אגד וכלל, במערכות BI מודרניות. 
מנכ"ל ליבי
מאת: אבי וייס
05.03.13, 16:00
 
חברת ליבי (Libi Software Technology) ערכה היום (05/03) כנס לקוחות גדול בהשתתפות מאות לקוחות ושותפים, בסינמה סיטי בגלילות, להצגת יכולותיה וסיפורי לקוחות. החברה, אחרי רכישת קוגנוס (אותה היא ייצגה) ע"י יבמ, החלה למצב את עצמה בשוק הישראלי כאינטגרטור כולל לתחום ה- BI (בינה עסקית) לעסקים ולארגונים. החברה החלה לצמוח עם שינוי הכיוון ומונה כיום מעל ל- 50 עובדים. 

ירון הירשזון (בתמונה) מנכ"ל משותף ליבי: "היום נציג ונשתף את הלקוחות שלנו במידע כיצד להבטיח את העתיד שלהם. אנחנו בשוק כבר 17 שנה וכל שנות קיומנו עשינו דבר אחד: תובנה עסקית.

אנו מטפלים כיום בשלושה רבדים בתחום זה:
א. מכירת רישיונות.
ב. איפיון, ייעוץ, יישום והטמעה של פתרונות.
ג. תמיכה טכנית כולל הדרכה. 

אנו תומכים בכ- 400 לקוחות בישראל. מגוון הפתרונות שלנו רחב ומכיל את כל הספקים המובילים שיש בשוק. מרכז ההדרכה שלנו מרוכז בעולם הקוגנוס. מרכז התמיכה מספק תמיכה של 24X7 לכל סוגי המערכות".

מיכל שטל, מנהלת כספים ומשאבי אנוש, חטיבת המחשוב, אגד: "הטמענו כלי BI ו- DWH, כדי לענות על כללי הרגולציה (של משרד התחבורה). זאת, בתחום הביצועים של הקווים שלנו. אנו חברה בת 7,000 עובדים, מהם 5,000 נהגים, מיליון נוסעים ביום, 1,000 קווים, 3,100 אוטובוסים ומעל ל- 500 מיניבוסים. המעקב אחרי הביצועים היה מתבצע ידנית מול טבלאות אקסל ולקח שבוע עד שבועיים עד שהיינו מזהים כל חריגה ומתייחסים אליה. האכיפה הייתה מדגמית ודרשה מעורבות גבוהה של כוח אדם. לא הייתה שפה ארגונית אחידה ומשותפת, בגלל הביזור הרחב של הנהגים והקווים.

הכנסת ה- DWH הובילה לסגירת המיינפריים. כיום, הבסיס למערכת היא ETL של אינפורמטיקה. מעליה יש 27 קוביות של תחקור, שמחוברות ל- 15 מערכות תפעוליות. נוצר מסך אחיד עם פעילות אוטומטית של כל חריגה מול כל נהג וכל סניף. התגובות הן בזמן אמת.

כך, יכולנו לבנות מדדי ביצוע ולא רק מול הרגולטור, אלא גם כלפי פנים. יכולנו לבנות מדדי תכנון ולהציג מולם את הביצוע. זמן הטיפול בחריגה צומצם משבועיים ל- 15 דקות". 

יוגב פלד, מנכ"ל משותף קליקוויו (QlickView): "העסק המודרני פחות מתעניין בטכנולוגיה ויותר בערכים המוספים שהטכנולוגיה יכולה  לתת לו. אנחנו 11 שנה בשוק עם צמיחה מואצת בתחום ה- BI. משתמשים עסקיים בעולם, שבו הם משתמשים באייפד, רוצים שילוב מסכים, מידע מלא שמגיע גם מרשתות חברתיות, חוויית משתמש חלקה, ביצועים מהירים, חיבוריות, פשטות וניידות. הם רוצים BI על כל פלטפורמה בכל מקום.

יש לנו כמה הישגים חשובים. אני יכול להזכיר את מערך החקירות של משטרת ישראל שהטמיע את המערכת לכ- 5,000 חוקרים בכל פינה במשטרת ישראל. מה שסגר 'חור ענק' ביכולת לפקח על טיב החקירה, תפעולה ותוצאותיה.
בקרוב נחשוף גרסה חדשה של המערכת".

מיכל קיסרי, מנהלת תחום השיווק העסקי, סיסטמטיקס: "אנו מייצגים את ESRI, מערכת מידע גיאוגרפית המצטרפת כשכבה מעל לכל מערכת BI. רוב המידע הארגוני הוא גיאוגרפי ומרחבי ולכן דורש כלי שכזה כדי להציג אותו".

אנדי רחמיאל, מנהל שיווק, BSP Software: "אנו שייכים לקבוצת Avnet. יש לנו לקוחות גדולים בישראל דוגמת סלקום ובנק הפועלים. אנו מספקים פתרונות של ניתוח נתונים מעל לקוגנוס, בעיקר לצרכי הציות לרגולציה מכל סוג ושירותים מקצועיים לפי צרכי הארגונים הגדולים. עיקר הדרישה היא לתחומי אבטחת המידע וניהול המידע בכפוף לרגולציה".

ריקי אלבז, חשבת השקעות, כלל גמל פנסיה: "פיתחנו בעזרת ליבי מערכת בקרת השקעות. יש במערכת 80 אלף השקעות, 40 קופות גמל, 65 שדות להשוואה, 15 גופים להשוואה וניהול של כ- 60 מיליארד ש"ח. מספר ההשוואות היומי עובר את המיליון השוואות. בעבר, הבקרות היו מדגמיות ונעשו בטבלאות אקסל. כים הכל נעשה אוטומטית, מהיר ופשוט לניהול, בהיקפים שמולם אנו מתמודדים". 

 
BI בינה עסקית
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share