Telecom News - תחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל

תחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> תחרות הרובוטיקה הגדולה בישראל
אלפי בני נוער, מורים, מנהלים ובני משפחה נלהבים השתתפו בגמר תחרות הרובוטיקה (FRC (First Robotics Competition שנערכה היום (12/03/13) בהיכל נוקיה בת"א. 
מאת: אבי וייס, 12/03/13, 20:00רוג'ר קסבאום

בגמר זכתה "ברית" של עמק חפר, פ"ת ורעננה. הקבוצה של מישקר (מישגב וישקר), שהובילה בראש בשנים האחרונות, כפי שתואר בכתבה לגבי ההכנות לתחרות, הפסידה הפעם. הקבוצה האמריקאית (אחת מהקבוצות הזרות שהגיעה להתחרות דווקא בישראל) מ- Milken Community High School מקליפורניה לא הצליחה להעפיל לצמרת, למרות כל מאמציה.

רוג'ר קסבאום (בתמונה), מנהל אקדמית Mitchell למדעים וטכנולוגיה בלוס-אנג'לס, מנהל הקבוצה האמריקאית: "הגענו לישראל כי חשבנו, שכאן יש לנו יותר צ'אנס לזכות. בארה"ב, בתחרות מאוד קשה ומושקע בה כסף רב. מלבד זאת, כמעט כל הצעירים בקבוצה הם יהודים. אז היה ברור לנו שנבוא להתחרות בישראל". 

באירוע הוצגו והתחרו כ- 100 רובוטים מ- 100 קבוצות מכל רחבי הארץ, כולל מהמגזר הדרוזי והערבי וגם קבוצות מצה"ל (בעיקר מחיל החימוש). הסבר מפורט לגבי שיטת התחרות - כאן. בכל אופן, הרובוטים היו צריכים לזרוק "פריזלי" ולקלוע ממרחק לתוך חלונות קטנים ולטפס על פירמידה מברזל, תוך כמה עשרות שניות.

כל רובוט מכיל מערכת שו"ב שנשלטות מרחוק באלחוט. כל רובוט יכול היה להשתמש ברוחבי סרט של 10 או 20 מגהרץ וסך הרשת לשליטה הייתה של 100 מגהרץ בתחום ה- 5 ג'יגהרץ. המארגנים קיבלו אישור של צה"ל להשתמש בתדרים הללו, כיוון שלפי הנחיות משרד התקשורת, אין יכולת להשתמש בכל כך הרבה ספקטרום בתחום ה- 5 ג'יגהרץ. האירוע שודר בזמן אמת באינטרנט, בעזרת מערכת של LiveU (חברת הזנק ישראלית), שמשדרת אירועים חיים באיכות גבוהה מעל רשת הסלולר. 

האירוע, שמאורגן ע"י ארגון FIRST בתמיכת נאס"א, מתרחש במדינות רבות בעולם בו זמנית. בישראל, האירוע יזום ע"י ארגון FIRST ישראל שבראשו עומד אביהו בן נון (אלוף מיל.). כל בי"ס המעוניין להשתתף בתחרות מקים קבוצה (לפחות אחת), שמשקיעה בבניית הרובוט, ומשלמת דמי השתתפות בתחרות בסך של 11,000 דולרים (סכום ממש לא מבוטל).

למרות ההוצאות הכבדות והמאמץ הכרוך בבניית רובוטים משוכללים, קיימת התלהבות עצומה בבתי הספר סביב התחרות, שנמשכת 3 ימים לפי גילאים, כשהגמר נערך היום. בניית הרובוטים כוללת עבודת צוות: תלמידים, הורים, מורים וחברים בקהילה (כולל ספונסרים מעולם ההי-טק). הארגון העולמי לתחום זה קיים כבר כ- 20 שנה והסניף הישראלי נוסד והצטרף לתחרויות העולמיות ב- 2005. שתי הקבוצות שזוכות במקום הראשון מכל מדינה עולות לגמר המתקיים מידי שנה בארה"ב. 

המטרה המרכזית של האירוע: להניע בני נוער ללמוד מדעים והנדסה ובאופן זה להגדיל באופן ניכר את מספרם של המהנדסים והמדענים במדינה. מיזם הוא פרי שיתוף של משרד החינוך והוועד המנהל של FIRST ישראל, שעושה זאת בהתנדבות מלאה, בעזרתם של מאות מתנדבים ובסיוע הטכניון.

התמונות מלמעלה למטה: הקבוצה האמריקאית מרכיבה את הרובוט, הקבוצה מטמרה (מהגליל), זירת התחרות בהיכל נוקיה.


 
הקבוצה האמריקאית
קבוצת תמרה
היכל נוקיה
Bookmark and Share