זמינות גבוהה לשירותי מערכת IPCS – מערכת קהילת הים בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 12/03/13, 23:00
המערכת הטכנולוגית מבוססת המסרים האלקטרוניים, שמנוהלת ע"י חב' נמלי ישראל לשירות קהילת הים, הפגינה זמינות גבוהה ביותר בשנתיים האחרונות. כך, עפ"י
אתר PORT2PORT.
בשנתיים האחרונות עמדה זמינות מערכת
IPCS – Israel Port Community System על 99.989% ב-2012 ועל 99.986% ב-2011.
זו מערכת שנועדה לשפר את השירות ללקוחות הנמלים ולעוסקים ביבוא ויצוא. במערכת פעילים כיום יצואנים, יבואנים, סוכני מכס, סוכני ספינות, חברות תובלה, משלחים בינ"ל ועוד. המערכת נועדה גם לשפר את כושר התחרות של המשק הישראלי ע"י ייעול תהליכי שינוע וחסכון בתשומות בתהליכי הסחר.
המערכת מתבססת על מתג מסרים ממוחשב ומאובטח, מבוסס כספות וירטואליות, שבאמצעותו מועברים ומנותבים מסרים אלקטרוניים בין חברי קהילת הים והם מחליפים את הניירת. במתג יש 800 כספות וירטואליות, ביניהן מועברים 10 מיליון מסרים כל חודש ב-80 סוגי מסרים, בהם מסרי חשבוניות, הצהרות, תעודות אחסנה ועוד. המערכת מעניקה ללמעלה מ-2,000 משתמשים שירותים מקוונים, בכללם בקשות להיתר הפלגה אלקטרוני, סטאטוס מכולה, פרטי מוביל ועוד.