Telecom News - יבמ - גם לעולם האופנה

יבמ - גם לעולם האופנה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> יבמ - גם לעולם האופנה
יבמ - גם לעולם האופנה
מאת: חיים חביב, 17.03.13, 23:00יבמ 

פרויקטים מישראל ישולבו במעבדת מחקר חדשה שמקימה יבמ לסיוע למנהלים בשיפור חוויית הלקוח. יפתחו טכנולוגיות בתחומי קמעונאות, שיווק, מדיה חברתית ומוצרי צריכה - כדי לסייע בשימוש מיטבי ב- Big Data ובקידום רעיונות חדשים בעולם חוויית הלקוח.

יבמ יזמה הקמת מעבדת מחקר חדשה בתחום חוויית הלקוח, במטרה לסייע למנהלים בכירים למנף את אימוץ טכנולוגיות המובייל והמדיה החברתית על ידי לקוחותיהם, ולהדק יחסים עם לקוחות אלה, עם עובדיה, סטודנטים, שותפים עסקיים וקהלי מטרה אחרים. לצד החוקרים מישראל יפעלו במעבדה החדשה חוקרים מ- 12 מדינות ברחבי העולם.

המעבדה החדשה מאגדת פעילות המתבצעת בשורת יחידות וגופי מחקר של יבמ  ובהם גם מעבדת המחקר בחיפה. המעבדה תציע למנכ"לים, מנהלי שיווק ראשיים ומנהלים בכירים גישה ישירה וקשר אישי שוטף עם כמאה חוקרים מובילים של יבמ, בהם למעלה מ-10 בישראל. מאחורי חוקרים אלה, ניצבת תמיכה של אלפי מומחים במעבדות ויועצים בחטיבת השירותים של יבמ, המביאים ידע מקיף בתחומי תעשייה מרכזיים. שילוב המיומנויות והכישורים האלה מאפשר חשיבה מחודשת לגבי מודלים עסקיים, וגילוי דרכים חדשות להבטחת יתרון תחרותי ולצמיחה בעולם הדיגיטאלי.

הזינוק בשימוש במכשירים ניידים וחכמים יותר ויותר, והצמיחה המהירה בעולם הרשתות החברתיות, מספקים לצרכנים גישה למידע אודות מוצרים ושירותים,  בהיקף ובמהירות שלא היו מוכרים בעבר, כמו-גם, גמישות באופן התקשורת עם היצרנים והספקים של מוצרים ושירותים אלה. אותן טכנולוגיות ממש, מאפשרות גם לארגונים -  לתקשר בדרכים חדשות עם כוח העבודה שלהם או עם לקוחות פוטנציאליים; לגופי ממשל ושירותים ציבוריים - לבסס קשרים חדשים עם אזרחים; ולסטודנטים ומוסדות להשכלה גבוהה - להתנהל בסביבה תקשורתית יותר, נוחה ומתקדמת.

אסף עדיד"ר אסף עדי (בתמונה), מנהל בכיר בתחום פתרונות ומערכות עסקיות במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ממובילי צוות המעבדה העולמית החדשה בתחום מוצרי הצריכה: "אנו רואים את העולם כולו כמעבדה שלנו והמרכז החדש ממחיש זאת באמצעות קירוב מערך המחקר אל לקוחות יבמ. באמצעות בניית תהליכים המסייעים בהרחבת החדשנות, כדי לשלבה בשירותים ובחבילות תוכנה של יבמ, אנו יכולים לסייע למנהלים לבצע את הקפיצה הנדרשת כדי להתמודד בשוק ההיפר-תחרותי, ולעמוד בקשר הדוק ויעיל יותר עם עובדיהם ועם לקוחותיהם כאחד".

חוקרים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה כבר עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחות לפיתוח פתרונות חדשים בתחומי הקמעונאות, השיווק, המדיה החברתית ומוצרי צריכה. החוקרים מתמקדים בפרויקטים לאופטימיזציה של ביצועי שיווק, בכלל זה הגדרת התמהיל היעיל ביותר של ערוצי שיווק. זאת, תוך שימוש בניתוח אנליטי של נתוני Big Data לצורך הערכת התייחסות לקוחות ורמת המודעות למותג בעולם הרשתות החברתיות, תמיכה בתהליכי קבלת החלטות והשוואה בין חלופות פעולה שונות - בסביבה הדורשת שקלול מגוון רחב של קריטריונים.

המעבדה החדשה תסייע ללקוחות ב-3 תחומי מחקר: הפקת תובנות והבנת מאפייני הלקוח בעזרת כלים מתקדמים דוגמת למידת מכונה וניתוח אנליטי ויזואלי; התקשרות עם לקוחות באמצעות התאמה אישית של הכלים, הערוצים והיצע השירותים והמוצרים, בדרך לניהול תהליך קשר ארוך טווח במקום עסקה חד-פעמית; ותקשורת משופרת עם עובדים בתוך החברה באמצעות שימוש בטכנולוגיות סמנטיות, כלי עבודה שיתופית ומולטימדיה לצורך שיפור שביעות רצון העובדים בדרך למתן שירות טוב יותר ללקוחות.

לקוחות יבמ ייהנו ממעורבות עמוקה בתהליכי הפיתוח של פתרונות המיועדים להם, במסגרת המעבדה. חוקרים המתמחים בתחומי העיסוק והפעילות של הלקוח יציגו בפניו כיווני מחקר ורעיונות ראשוניים – על בסיס התובנות הטכנולוגיות הייחודיות לחוקרים האלה. לאחר שלב ההצגה הראשוני הזה, ישתפו הלקוחות פעולה עם החוקרים ועם יועצים של יבמ בתהליכי האימות, העיצוב הסופי והבניה של הפתרון הדרוש להם.

דוגמא לטכנולוגיה חדשה ללקוח הדיגיטאלי המפותחת עתה ביבמ בתחום הקמעונאות, היא זו של "ארון בגדים חכם משולב בסטייליסט וירטואלי". האתגר המנחה את החוקרים, הוא להעמיק את הקשר עם לקוח הביגוד ומוצרי האופנה, תוך איסוף תובנות לגבי העדפותיו. הפתרון מאפשר עמידה בקשר עם הלקוחות על בסיס נתונים ומידע אודות המלתחה הקיימת שלהם, טעמם, תקציבם ומגמות אופנה. הלקוחות האלה מקימים את "ארון הבגדים" האישי הווירטואלי שלהם, ומערכת מתקדמת לניתוח אנליטי מציגה בפניהם המלצות לפריטים חדשים. בשלב הזה יכולים הלקוחות לרכוש את הפריטים האלה בחנות מקוונת, או לשתף את ההמלצות עם בני משפחה וחברים על מנת להתייעץ עימם.
Bookmark and Share