Telecom News - גוגל ממשיכה להשתולל כמונופול חסר כל רסן

גוגל ממשיכה להשתולל כמונופול חסר כל רסן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> גוגל ממשיכה להשתולל כמונופול חסר כל רסן
עמדה: גוגל - מנופול בלתי מוכרז, ממשיכה בדרכה: להוריד יישומים בהפתעה, לחסל לקוחות בשירותיה (למשל ב- AdSense) ללא כל סיבה והסברים ומאלצת את כל תעשיית האינטרנט לסגוד (ולשלם) עבור תעשיית ה- SEO, שצמחה סביב שירותי גוגל ומזינה את גוגל, השולטת בכל פינה באינטרנט העולמי והישראלי. 

גוגלמאת: אבי וייס
23.03.13, 22:00
 
ניתוח: בעבר הלא רחוק (ובאירופה, עד עצם היום הזה) רדפו גופי הרגולציה (במיוחד הגופים העוסקים במונופולים) אחרי מיקרוסופט. במיוחד "התלבשו" על מיקרוסופט בתחום הדפדפן אקספלורר. אולם, במציאות של היום, המונופול הוא דווקא חברת גוגל, שלא הוכרזה מונופול, לא באירופה (לה אנו משוייכים רגולטורית) ולא בישראל. כבר הבאתי כאן נתונים על השליטה הבלתי מעורערת של גוגל כרום בתחום הדפדפנים בישראל. 

וגוגל, כמו כל מונופול דורסני (אולי בגלל היותה מונופול בלתי מוכרז), מתנהגת ככזו כלפי תעשיית האינטרנט. דוגמאות: גוגל מסלקת מתכנית השותפים AdSense לקוחות - בלי כל סיבה, הסבר או התראה. זאת, בלי כל יכולת לקבל הסבר כלשהו להחלטה בערעור, תוך נקיטת לשון של איומים ולגלוג לכל מי שמעז לפקפק בתבונת ההחלטות הבלתי הגיוניות של המונופול הבלתי מוכרז - גוגל. לא מדובר בדבר תיאורטי. אני מדווח מתוך ניסיון אישי (וחסר תוחלת) בהתמודדות מול הגחמות והכוח של גוגל אך בשבוע החולף. 

אם לא די בכך, בבלוג הרשמי של גוגל, היא הודיעה לפתע ב- 13.03.13 על סגירת כ- 8 ישומים ושירותים שלה, לאלתר (או לכל היותר תוך כמה שבועות ספורים). מיקרוסופט לעולם לא נהגה כך. גם אם מיקרוסופט הייתה סוגרת שירות או יישום, היא הייתה עושה זאת בהדרגה, עם מתן אפשרות ללקוחות של אותם שירותים להתכונן למעבר. יש שירותים, שתהליך סגירתם במיקרוופט נמשך בין שנה לשנתיים ואף יותר. אצל גוגל, סוגרים תוך יום או שבוע וגמרנו. שהלקוחות יקפצו. ככה בדיוק מתנהג מונופול בלתי מוכרז ודורסני. זה ברור שזה גם יוביל לסופו.

לפי הבלוג של גוגל, היא סגרה מאז 2011 לא פחות מ- 70 יישומים ושירותים (!). היא עוד מתגאה בצעד הזה. לא פלא. כשלא סופרים את הלקוחות ממטר, הכל נראה נחמד. אחת הסגירות המוזרות ברשימה האחרונה מ- 13.03 היא סגירת Google Reader, כלי ה- RSS של גוגל. מה אכפת לגוגל שיש גולשים באינטרנט (למשל כותב שורות אלו) שמשתמשים ביישום זה ובאחרים נוספים, מידי יום, שלפתע נסגרים, בהודעת נסתרת באיזה בלוג של גוגל. 

כמה אנשי מקצוע בתחום הצילום והעריכה התלוננו באזני שגוגל קוברת את Snapseed Desktop, בהחלטותיה מ- 13.03. גוגל רכשה את יצרן התוכנה Nik Software אך לפני שישה חודשים. כפי שמצוין בבלוג של גוגל, הפסקת התמיכה במוצר הינה מיידית לשתי הפלטפורמות חלונות ומק. בבלוג החברה מציינת כי המוצר ימשיך להיות משווק למערכות ניידות (אנדרואיד ואפל). או בעברית פשוטה: בעלי אתרים ואנשי מקצוע שהשתמשו בתוכנה הזו (תוכנת עריכת תמונות ייחודית למחשבי נייחים) עד היום, במערכות חלונות ומקינטוש, יכולים פשוט לקפוץ לגוגל. כך, מהיום להיום, סוגרים להם את השירות והיישום, בלי כל התראה. מונופול דורסני במיטבו.   

בניגוד למיקרוסופט, שמודיעה לבעל המחשב \ מכשיר על עדכונים, מקבלת רשותו לעדכן ומדווחת בכלי מיוחד מה היא עידכנה, למה ומתי, אצל גוגל המכשיר של המשתמש הוא פשוט הפקר. גוגל מעדכנת מרחוק את המכשירים כרצונה, מתי שבא לה ובלי לעדכן את המשתמש, בלי לקבל רשותו ובלי לדווח לו שהמערכת עודכנה. לפני כשבוע גיליתי לפתע שנעלמו לי יישומי הניווט והמפות מהדף שבו האייקונים היו מוצבים במסכי הבית בסמארטפון. בדיקה קלה בתפריטי היישומים הראתה לי שגוגל עדכנה לפחות 4 תוכנות, בלי לשאול את רשותי ובלי לדווח לי בעת העדכון או לאחריו. אני בכלל לא קיים עבור גוגל והמכשיר כאילו שייך לה ולא לי. די ברור לי שכל נתוני הפרטיים במכשיר הם הפקר ולא ברור לי למה הם משמשים, אבל אני בטוח שאני - לא מרוויח מכך.
 
סביב התעשייה הזו שקרויה גוגל, נבנתה תעשייה טפילית וענקית נוספת הקרויה SEO, או "קידום אתרים". מי שלא משלם לתעשייה הזו, כדי להיות מקודם בגוגל, כאילו הוא לא קיים. ככה הכסף של גולשי האינטרנט, המפרסמים, בעלי האתרים, ממשיך להתגלגל בכל כיוון, סביב גוגל ותעשיית הטפילות האדירה שקמה סביבה, תעשייה, שגוגל מטפחת וממריצה כל הזמן בהמצאות חדשות של שיטות לקידום במנוע החיפוש של גוגל, שיטות שכמובן - יקרות יותר, עבור המשתמשים והגולשים.

מתי הממונה על ההגבלים העסקיים בישראל יכריז על גוגל כמונופול וירסן את כוחה? זאת נראה, כך אני מקווה - בקרוב

שאיבת כסף מהסמארטפון


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 



 
 
Bookmark and Share