Telecom News - אורקל רוכשת את Tekelec וממצבת עצמה כמובילה גם בעולם התקשורת

אורקל רוכשת את Tekelec וממצבת עצמה כמובילה גם בעולם התקשורת

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> אורקל רוכשת את Tekelec וממצבת עצמה כמובילה גם בעולם התקשורת
פחות מחודשיים לאחר רכישת Acme Packet, ממשיכה אורקל במסע הרכישות שלה בעולם התקשורת ורוכשת את ספקית פתרונות האיתותים לרשתות תקשורת - Tekelec.
אורקלמאת: אבי וייס
26.03.13, 23:30
 
ראשונים לדווח: מזמן כתבנו וניתחנו שהגבול בין עולם התקשורת לעולם ה- IT נעלם ואיננו. לכן, התחום אותו אנו מכסים ב- Telecom News נקרא ICT. המהפך, שעוברת חברת אורקל מחברת IT לחברת ICT, מאוד מרשים. אך לפני פחות מחודשיים רכשה אורקל את חברת Acme Packet, שמספקת פתרונות תקשורת מתקדמים (בעיקר VoIP וציוד IP) לכל סוגי ספקי התקשורת. היום נמסר, שאורקל רוכשת את חברת Tekelec, החברה המובילה בעולם בתחום רשתות האיתותים, ניהול רשתות תקשורת של מפעילים וניהול המידע ברשתות התקשורת של המפעילים.

טרם ברור ההיקף הכספי של הרכישה, אך ידוע, ש- Siris Capital רכשה את Tekelec בסוף 2011 בכ- 761 מיליון דולרים. על Acme Packet שילמה אורקל 1.7 מילארד דולרים. ל- Tekelec יש כ- 300 לקוחות ספקי תקשורת בכ- 100 מדינות בעולם.

 
המהלך של רכישת Tekelec הוא חכם, בעיקר בגלל הצורך בפתרון שהיא תספק למפעילי התקשורת בעולם: התגברות על ה"צונמי" ברשתות האיתותים הסלולריות, כמנותח כאן.

בכך, אורקל תוקעת יתד עמוק בעולם התקשורת, היישר לליבה של הרשתות - רשתות האיתותים ומערכות הניהול של הרשתות. בכך, היא גם פותחת חזית חדשה של תחרות מול הספקיות הענקיות, שכבר מצויות כאן: אלקטל-לוסנט, אריקסון, הוואווי, ZTE ומעט גם סיסקו. זה מתחבר יפה למגמת פיתוח ה- Data Centers והעננים של אורקל. זה גם יסייע לאורקל להתגבר על האיומים על מקור הכנסתה המרכזי: תחזוקה של מערכות קיימות (כמפורט כאן), ותביעות קנטרניות של מתחרים, למשל של HP, שהגישה אך בשבוע החולף עדכון לתביעה ענקית של 4 מיליארד דולרים פיצויים מאורקל. זאת, בגין הפסקת ייצור התוכנה למעבדי האיטניום, שתוכנן ע"י אורקל עבור מערכות HP. שופט בקליפורניה פסק, שעל אורקל להמשיך ולתמוך בגרסאות התוכנה לאיטניום של שרתי HP. המילה האחרונה בעניין זה טרם נאמרה, אך ברור, שאורקל מחפשת שטחים חדשים להתרחב ולהצליח בהם. תחום התקשורת נמצא על ידה כמתאים ביותר לכיוון החדש בו היא הולכת. 

במקביל, אורקל השיקה אמש את הדור החדש של שרתי ה-SPARC שלה, המתבססים על שני מעבדים חדשים - T5 עבור שוק הביניים, ו-M5 עבור הקצה העליון. ההשקה, ציינו בחברה, מהווה את השלב האחרון בעדכון ושדרוג כל השרתים מסדרת SPARC, בעקבות רכישת סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) ב-2010, תמורת 5.6 מיליארד דולרים. כך שאורקל דואגת לשמר את מעמדה גם בעולם המחשוב, במקביל להתפתחות המעניינת שלה בעולם התקשורת.
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
Bookmark and Share