Telecom News - רק פרייארים משלמים כדי לשמוע את חדשות ערוץ 2 בסמארטפון ובטאבלט - הבלאגן הרגולטורי חוגג!

רק פרייארים משלמים כדי לשמוע את חדשות ערוץ 2 בסמארטפון ובטאבלט - הבלאגן הרגולטורי חוגג!

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> רק פרייארים משלמים כדי לשמוע את חדשות ערוץ 2 בסמארטפון ובטאבלט - הבלאגן הרגולטורי חוגג!
הבלאגן  נחשף בשירותי שמיעת וראיית חדשות ערוץ 2 ברשתות התקשורת (נייחות וניידות). כשהתחלתי בטיפול בנושא לא הבנתי את עומק השערורייה בטיפול במספרי חיוג מקוצרים, שנמצאים מחוץ לכל רגולציה והגיון. 
מאת: אבי וייס, 30.03.13, 21:00מדברים בסלולר

בלעדי: כשפרסמתי את הכתבה "למה צריך לשלם על שמיעת חדשות ערוץ 2?" לא תיארתי לעצמי מה ייחשף בעקבות הכתבה ולאן היא תוביל. ובכן, להלן הממצאים שנאספו בעזרתם של כמה מומחים, שנרתמו לחשיפת הבעיה הנקראת "כוכבית 22" (22*), שהיא רק חלק קטן מהבעיה הכוללת בשם: "שירותי פרמיום בכוכביות".

הממצאים שלי עד כה:
א. מעבר לעובדה שניתן לראות ולשמוע את חדשות 22 באינטרנט וברדיו במגוון רחב של אפשרויות, כמפורט בכתבה הקודמת, ללא תשלום, כמובן, עדיין יש כמות נכבדה מאוד של פרייארים במדינת ישראל, שמשלמים על שמיעת החדשות הללו.

אולם, מעל למיליון לקוחות הוט מובייל וגולן טלקום לא משלמים מאומה, אם הם מחייגים *22. זאת גם הסיבה שלא שמעתי כל הודעה בעת שאני חייגתי ל- *22, כי אני מצוי ברשת של הוט מובייל. רק הלקוחות של חברות הסלולר הוותיקות משלמים על השירות הזה 1.99 ש"ח (+זמן אוויר) לשיחה, ושומעים את קולו של הקריין דני קושמרו מכריז על המחיר הזה בתחילת השיחה, בטרם תחילת שמיעת החדשות של ערוץ 2. לעומת זאת, מי שמחייג מקווים נייחים או ניידים למספר 1-900-522222 משלם 50 אג' לדקה (+זמן אוויר), על כל דקה של שמיעת אותן החדשות. למה? הסברים מתפתלים מובאים בסוף...

ב. בבדיקת אתר חדשות ערוץ 2 ל- כוכבית 22 (יש אתר כזה, לקח לי זמן למצוא אותו) מופיע בחזית האתר רק המחיר של 50 אג' לדקה + זמן אוויר, בחיוג ל- 1-900, כמופיע בתצלום הבא:
כוכבית 22

אין שום רמז בחזית האתר שיש תשלום אחר ושונה על כוכבית 22, למרות שכל האתר הזה נבנה סביב הלוגו של כוכבית 22...

אולם, מי שנכנס לתפריטים הפנימיים, מגלה כמה דברים מעניינים:
1) בתפריט הפנימי של "שיחה רגילה" (הצלום הימני למטה) מופיעים המחירים המלאים של כוכבית 22 (1.99 ש"ח בתוספת זמן אוויר) ושל 1-900 (50 אג' לדקה בתוספת זמן אוויר).
2) בתפריט הפנימי של "שיחת וידיאו" (הצילום האמצעי למטה) עולה, שמי שמחייג לכוכבית 22 בחיוג וידיאו (ולא בחיוג קולי), לא משלם על החדשות הללו מאומה ואף רואה אותן חינם בווידיאו בנוסף לאודיו (התשלום הוא רק על זמן אוויר), על מסך הסמארטפון או הטאבלט הסלולרי שלו.  
3) בתפריט "טלוויזיה בנייד" (הצילום השמאלי למטה) עולה, שמי שנכנס לפורטל הווידיאו של חברת הסלולר שלו ועובר לתפריט חדשות שם, יכול לראות ולשמוע את חדשות ערוץ 2 בווידיאו ללא כל תשלום (התשלום רק על רוחב פס באינטרנט, כמו כל גלישה באינטרנט הנייד). 

דהיינו: רק הפרייארים, שלא שמעו שיש כמות גדולה של אופציות לשמוע ולראות את חדשות ערוץ 2 בחינם, משלמים עליהן דרך חשבון הטלפון הנייח או הנייד שלהם.
לכן, מייד נשאלת כאן השאלה: אם יש כל כך הרבה אפשרויות לשמוע ולראות את חדשות ערוץ 2 בחינם, למה צריך לשלם עליהן בחיוג ל- *22 או ל- 1-900? התשובה די ברורה: כל עוד יש מספיק פרייארים שמוכנים לשלם, אז זה קיים.

בעיה נוספת, שהתגלתה לי תוך מהלך הברורים בנושא היא, שחיוג למספר מקוצר עם 2 ספרות אחרי הכוכבית (דוגמת *22), נמצא מחוץ לכל רגולציה. כל ארגון / עסק כול להחליט בעצמו כמה לגבות על השימוש במספרים מקוצרים כאלו, כמו שערוץ 2 החליט לעצמו על 1.99 ש"ח לשיחה. פשוט, אין דבר כזה בחוק, בתקנות ובנהלים של משרד התקשורת. מדובר ב"טריטוריה של הפקר רגולטורי", שנייחד לה מאמר נפרד. למותר לציין שאת תגובת משרד התקשורת - לא קיבלנו, לא שלא ניסינו. כנראה שיש למישהו אינטרס להתעלם מהכאוס.

לדברי ערוץ 2 בתגובה לתחקיר שלי, הם נאלצו להתחיל לגבות כסף עבור השירות בכוכבית 22 וב- 1-900, משום שעולה להם להמיר את החדשות לפורמטים המתאימים לרשתות הטלפוניה הסלולרית. היות וחברות הסלולר הפסיקו לשלם לחדשות ערוץ 2 עבור דקות השיחה (כי הכל עבר ל- Flat Rate) ומחזיקי המכשירים הניידים רובם ככולם חתמו על הטופס, שבו נאמר, שהם אינם מעוניינים "בשירותי פרמיום" במכשיר הסלולר שלהם, הדרך החוקית, כך לדברי ערוץ 2, שהם מצאו, זה לגבות 1.99 ש"ח על כל שיחה לכוכבית 22 או 50 אג' לדקה (שזה המכסימום המותר בתקנות משרד התקשורת לחיוג למספרי הפרמיום 1-900). לדברי ערוץ 2, הם יתקנו את הפורטל כך, שבחזית הפורטל יהיה ברור, שיש שני מחירים שונים לשמיעת חדשות ערוץ 2 (בחיוג לכוכבית 22 או בחיוג ל- 1-900). לדבריהם, לקוחות הוט מובייל וגולן טלקום אינם משלמים כי לא הספיקו לחבר את לקוחות החברות הללו למערכת הגבייה שלהם, מה שיקרה בסופו של דבר (לדבריהם) בעתיד הלא רחוק. 

שורה תחתונה: אין כל סיבה לשלם על שמיעת חדשות ערוץ 2. עולם שירותי הפרמיום בסלולר חוסל, וכתבנו על כך כמה פעמים, ואין סיבה שדווקא ערוץ 2 ימשיך ויתעקש לגבות כסף על שירותי פרמיום של שמיעת החדשות, בצורה עקומה כזו עם שני תעריפים שונים על אותו שירות בדיוק, כאשר ניתן לשמוע ולראות את החדשות הללו בווידיאו - ללא כל תשלום.



 
 
Bookmark and Share