Telecom News - על הפצצה של אינטל

על הפצצה של אינטל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> על הפצצה של אינטל
על הפצצה של אינטל
מאת: חיים חביב, 11.4.13, 01:30אינטל
 
האם אינטל עומדת בפני פריצת דרך דרמטית העלולה לערער את מעמדם של ספקי התקשורת וספקיות הכבלים בעולם שידור הטלוויזיה הרב-ערוצי? האם מחזיקה החברה ב'קילר אפליקשיין' של עולם הטלוויזיה?
 
ידיעה המתפרסמת השבוע בארה"ב (AdAge) מרמזת על תפיסה מהפכנית בתחום ה- TV, שחברת אינטל מקדמת בנמרצות. הידיעה, נסמכת, ככל הנראה, על הדלפה מתוך קבוצה של יחידי סגולה ו'שותפי סוד', שנבחרו להשתתף בניסוי פיילוט מתקדם, שעורכת החברה בארה"ב.
 
לפי הפרסום, ההתקן החדש כבר פותח, נבנה ונמסר לקבוצת מומחים במטה החברה בקליפורניה ולגורמים מקצועיים מחוצה לה למטרת התנסות בפועל והפקת לקחים.
 
מה יש במערכת? קופסא מעוצבת ונאה, מישק נפלא, צפייה בלתי מוגבלת בכל ערוץ, הקלטה (DVR) מבוססת ענן, מערכת מתקדמת הלומדת את הרגלי הצופה ומציעה לו תכנים עפ"י הרגליו וטעמיו, שילוב מצלמה קדמית העוקבת ובוחנת את תגובת הצופה, סנכרון מהיר וקל ושיתוף חברים ברשתות החברתיות בצפייה משותפת, הטמעת יכולות שיחות וידיאו וטלפוניה במסך הצפייה הראשי (בנוסף על הסמארטפון והטאבלט), ועוד, וכמובן, אינטגרציה חלקה לערוצי ה- TV המוכרים ולתכנים ברשת האינטרנט.
 
כבר לפני כשנה הטילה אינטל על קבוצת המדיה שלה לפתח התקן OTT (ר"ת של Over-The-Top) המכונה: ממיר, לאספקת שירותי טלוויזיה בשת"פ עם שחקני סטרימינג בולטים כמו Netflix  ו- Hulu. זה אמור להיות השירות הראשון, שיציע מערך שלם של שידורי טלוויזיה בכבלים ע"ג האינטרנט.
 
אינטל טרם פרסמה מידע רשמי בנושא, לא נקבה בשם השירות, לא הציגה מחירים וגם לא חשפה את הלו"ז. אולם, המעטים שנחשפו למערכת הגדירו את הפלטפורמה כמהפכנית, שעולה לאין שיעור על פלטפורמות השידור הרב-ערוצי המוכרות בכבלים או בלוויין.
 
המהלך של אינטל, יצרנית השבבים הענקית מפתיע ומסקרן, אך גם מעורר תמיהה והשתאות רבה. עד כה 'הקיזו' לא מעט חברות ענק ממון ומאמץ רב על פיתוח פלטפורמות טלוויזיה דומות, שלא בדיוק הצליחו והמריאו, לפחות לעת הזו. די להזכיר כאן את הכישלונות הצורבים של Google TV ו- Xbox Live של אפל.
 
באינטל, כך נראה, נפלה הכרעה אסטרטגית להמציא מחדש את הטלוויזיה בכבלים ולפרוץ לעולם הטלוויזיה בגדול, אולי אפילו כמפעיל. זאת במקביל לעיסוק המרכזי של החברה כמפתחת וספקית שבבים מובילה.
 
ספק אם יעלה בידי אינטל להפוך בן לילה לשחקן משמעותי בעולם הכבלים. אולם, ללא ספק, היא מאתגרת את ספקי הטלקום ומהווה איום מוחשי על ספקיות שידור הטלוויזיה הרב-ערוצי. ספקי הכבלים מצדם מקווים, שאינטל תשתף אותם בפירות הטכנולוגיה ולא תתחרה מולן חזיתית.
טלוויזיה ואינטרנט



 
 
Bookmark and Share