Telecom News - התרגיל של 012-פרטנר לתשלום טלפוני באמצעות חיוג למספר של שירותי סקס בבריטניה

התרגיל של 012-פרטנר לתשלום טלפוני באמצעות חיוג למספר של שירותי סקס בבריטניה

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> התרגיל של 012-פרטנר לתשלום טלפוני באמצעות חיוג למספר של שירותי סקס בבריטניה
חשיפת התרגיל של חיוג "לבריטניה" למספר של שירותי סקס וגבייה של עד 99 ש"ח לשיחה (!), עבור שירותים ומוצרים הניתנים בישראל, תוך עקיפת כל כללי שירותי הפרמיום הטלפוניים הישראלים. 
012 סמיילמאת: אבי וייס, 13.04.13, 23:45
 
הייתי בטוח, שבחשיפה תופעת החיוג למספרים מטעים (ב- 9.90 ש"ח לדקה), מיציתי את מסכת התרגילים והתעלולים של 012 ושותפותיה, כיצד לגבות כסף בצורה עקומה. חשפתי דרך העוקפת כל חוק, נורמה ותקנות, תוך התעלמות מוחלטת (ואולי אף מכוונת) של הרגולטורים, כפי שמתואר כאן וכאן. אולם, התברר לי שטעיתי. מתברר, שאת התעלול הגדול מכולם - הגיעה העת לחשוף.

התעלול החדש נעשה בשותפות בין 012-סמייל (מקבוצת פרטנר), לבין חברת ההזנק PayCall, חברה המספקת שירותים מגוונים לספקי תקשורת ולארגונים. אחד השירותים (והראשון שבהם) הוא: "חיוב בפעימת שיחה אחת", עד 99 ש"ח, בחיוג למספר בינלאומי.

הסבר איך שירות זה מתבצע מצוי בדף מיוחד לשירות זה, כמופיע בתצלום כאן, למקרה שהדף ייעלם מהאינטרנט בעקבות חשיפה זו. על פי ההסבר, לקוח של שירות או מוצר כלשהו בישראל, מקבל מספר לחיוג עם קוד, מחייג למספר שמתחיל ב: 012-44-90-85 ועוד 6 ספרות, מקיש את הקוד וסוגר. החיוב של 2 ש"ח עד 99 ש"ח מופיע בחשבון הטלפון הקרוב. פשוט, מהיר וחלק...

החלטתי לנסות את השירות. הזמנתי שירות ייעוץ ב- 72 ש"ח ל"קידום אתרים", דרך אחד מהספקים העובדים עם השירות הזה וקיבלתי מייל שתצלומו מצוי כאן (לחיצה על התצלום מגדילה אותו. הפרטים האישיים נמחקו כמובן מהתצלום):
חיוב טלפוני
חייגתי למספר 012-44-90-85-30-00-72 וקיבלתי מייד (בלי לשמוע חיוג לחו"ל) מענה בעברית מ- Paycall, מה שמחשיד כמובן אם בכלל השיחה הזו יוצאת לאיזה מקום מחוץ לישראל. התפריט הקולי (בעברית) הנחה אותי, שאני אחוייב ב- 72 ש"ח עם הקשת הקוד. החיוב הוא מיידי על 72 ש"ח. אגב, כל אחד יכול להתקשר למספר הזה ולחייב את עצמו בחשבון הבא ב- 72 ש"ח, על כלום...

כמה דברים די תמוהים גיליתי בהקשר של החיוג הזה: לא יכולתי לחייג למספר הזה מהסלולר שלי (רשת הוט מובייל) וגם לא ממכשיר ברשת גולן טלקום. את ההסבר לתופעה זו כבר הבאתי בחשיפה על החיוג לכוכבית 22 (הסבר קצר: חברות הסלולר החדשות לא מחוברות לשרתי הגביה של שירותי פרמיום מסוג זה בסלולר...). כ"כ, על פי כללי החיוג לחו"ל, אני אמור להגיע לאותו מספר בחו"ל, אם אני מחייג קידומות חיוג לחו"ל מכל ספק מב"ל (מפעיל בינלאומי) אחר. ניסיתי לחייג עם הקידומות האחרות, שיש ללספקיות המב"ל בחיוג לחו"ל, אבל בכל הקידומות האחרות (דוגמת 018, 019 ,013 וכך הלאה) קיבלתי שגיאה, שאין מספר כזה. בדיוק כמו הניסיון לחייג מהסלולר שלי. דהיינו: אפשר לחייג למספר הזה רק דרך 012.
 
ועכשיו מגיע הקטע היותר המעניין: לאן בכלל חייגתי? ובכן, המספר שחייגתי אליו, שייך, על פי המסמכים שקיבלתי מהרגולטור הבריטי לתקשורת Ofcom, לחברת Core Telecom Limited, והמספר הזה, כמו כל דומיו בפרסומת של השירות, שייך לקבוצת מספרי פרמיום בריטיים, שנועדו לתכלית אחת: Sexual Entertainment Services at a Premium Rate for BT customers.

אני מקווה שהתרגיל הזה ייעשה יותר ברור, אחרי שמקלפים ממנו את כל הסודות, שמנסים להסתיר מהמחייג הישראלי. ברור שיש כאן תרגיל מורכב של ניתובי שיחה וגבייה עבור שירותי פרמיום טלפוניים, שנעשים - בישראל. זאת, תוך עקיפת הכללים הישראליים לשירותי פרמיום טלפוניים. אגב, לפי הכללים הבריטיים לשירותי פרמיום טלפוניים, חיוג למספר 449095300072 ודומיו לצורך שירותי סקס, אמור לעלות למחייג הבריטי לא יותר מ- 9 ש"ח לדקת שיחה, לפי ערך הפאונד להיום.

אז איך בישראל גובים עד 99 ש"ח לשיחה של פחות מ- 30 שניות, שבכלל לא מגיעה לשיחת הסקס הזו בבריטניה? 

את זה בדיוק שאלתי, את כל הנוגעים בדבר.

מחברת 012 סמייל נמסר בתגובה: "פעילות חברת 012 סמייל הינה במסגרת רישיונה ואין בה כל דופי. השירותים אליהם אתה מתייחס אינם מופעלים על ידי חברת 012 סמייל ועל כן יש לפנות בנושא למפעיל השירות עצמו".

את תגובות משרד התקשורת, חברת PayCall ומשרד התמ"ת (האמור להגן על הצרכנים), לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. את ההתייחסות של הבריטים לסיפור זה אביא בנפרד (הם כן ענו, לא כמו הרגולטורים הישראלים).

חולשת מערכת הפיקוח של משרד התקשורת וחוסר האונים שלו, כבר הוצגו על ידי בהרחבה כאן. את ההתעלמות מהתעלולים של 012 במספרים מטעים, כבר פרסמתי עשרות פעמים, אך נדמה שהפעם הם התעלו על עצמם. חיוג למספר סקס בבריטניה וקבלת שירות בישראל לשירותים ומוצרים מכל סוג (שאין להם כל קשר לסקס), במחיר של עד 99 ש"ח לשיחה של כמה שניות, זה פלא טלפוני ממש מדהים. די ברור, שזה יכול להיעשות - רק אם אין רגולטור בשטח.

ההפקרות הזו מגיעה לכל פינה, ומביאה את האזרחים לתבוע את הצדק בעצמם, במקום לסמוך על משרד התקשורת. דוגמה מובהקת: לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי בת"א (ראה כאן) תביעה ייצוגית כנגד לוח המודעות המקוון "יד2", שסיפק שירותי "מספרים וירטואליים", שנסמכו על על הרשת של סלקום באמצעות חברת אטריקס, וגבו תשלומים לכאורה שלא כדין בהיקף ניכר, כטענת התובעים, תוך הטעיית הלקוחות. המציאות כפי שנחשפת כאן: התחום הזה של שירותי פרמיום בטלפוניה הפך להיות "המערב הפרוע" של עולם התקשורת. "איש הישר בעיניו יעשה". 


יתרה מכך, המלצות עובדי אגף הפיקוח במשרד התקשורת להטיל קנסות ענק, למשל על סלקום ו- 012-סמייל, כפי שחשפתי כאן, בגין צפצוף ארוך על החוק ועל עבודת המשרד, נגנזו ללא הסבר במגירות מנכ"ל המשרד. סיפור המעשה, שנחשף לפני כשנה, קשור ישירות להמשך ההפרות של החוק והתקנות, שנחשפים עלי ידי כאן שוב. זו תמצית החשיפה הקודמת: בחודש ספטמבר 2011 קיבל מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל דו"ח חקירה של אגף הפיקוח במשרדו, עם המלצה חד משמעית להטלת קנס בסך 2.83 מיליון ₪ (!) על 012-סמייל (קבוצת פרטנר). זאת, בגין אספקת שירותי פרמיום שלא אושרו ברישיון, אספקה אסורה של שירותים פנים ארציים, הפרת אמנות בינלאומיות שישראל צד להן, חוסר שיתוף פעולה עם המשרד ועוד. למרות האוסף הנכבד של עבירות חמורות ומוכחות לכאורה (שכפי שציינו למעלה, הן נמשכות עד היום), נמנע מנכ"ל המשרד להטיל את הקנסות וגנז את הממצאים, ללא כל טיפול. כך התנהל לו משרד התקשורת במשך כל הקדנציה הקודמת. לתשומת לב שר התקשורת החדש, גלעד ארדן
 

שירותי טלפון

המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף חמש מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 





 
 
Bookmark and Share