Telecom News - יבמ מביאה את זיכרון הפלאש לאחסון הארגוני

יבמ מביאה את זיכרון הפלאש לאחסון הארגוני

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> יבמ מביאה את זיכרון הפלאש לאחסון הארגוני
יבמ מביאה את זיכרון הפלאש לאחסון הארגוני
מאת: חיים חביב, 14.4.13, 20:00
 
IBM תשקיע מיליארד דולרים במחקר ופיתוח בתחום שילוב פתרונות הפלאש בסביבת האחסון והעיבוד הקיימת.

יבמ חשפה תכנית אסטרטגית לקידום השימוש בטכנולוגיית פלאש בארגונים; החברה תשקיע מיליארד דולרים במחקר ופיתוח בתחום פתרונות הפלאש. קידום השימוש בטכנולוגיית פלאש בארגונים יסייע בהתמודדות  עם אתגרי ה- Big Data.
 
פלאש הוא טכנולוגיית זיכרון יעילה במיוחד, שמוכרת למשתמשים ביתיים בזכות התקני הזיכרון הנשלף. שימוש בטכנולוגיה הזאת לאחסון כמויות גדולות במיוחד של נתונים בשרתים ארגוניים, עשוי להאיץ את זמני התגובה במערכות שרתים ומערכות אחסון בסדרי גודל, ממילי-שניות למיקרו-שניות. כיוון שזיכרון פלאש אינו נשען על חלקים נעים, דוגמת אלה של דיסקים קשיחים, הוא מבטיח גם רמה גבוהה יותר של אמינות, וצמצום בצריכת האנרגיה הן למשימות העבודה עצמה והן לצורכי קירור.

היתרונות האלה הובילו את טכנולוגיית הפלאש לשימוש נרחב בתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית. כיום, ככל שארגונים מתמודדים עם כמויות ענק של נתונים, ביקוש גובר לניתוח אנליטי מהיר יותר וזינוק בעלויות האנרגיה הנדרשת לתפעול מרכזי עיבוד נתונים – כך הופך השימוש בזיכרון פלאש למפתח המאפשר מעבר לארגון חכם יותר.

מאמץ הפיתוח של יבמ יתמקד בשילוב פתרונות מבוססי פלאש בסביבת השרתים, מערכות האחסון ותוכנות התשתית של החברה. התכנית של יבמ בתחום זה כוללת גם הקמה של 12 מרכזי ידע ומצוינות ברחבי העולם, שיאפשרו ללקוחות להתנסות בתסריטי פעילות והצגת יכולת של עיבוד נתונים אמיתיים בעזרת מערכות מבוססות פלאש.

במקביל, מציגה יבמ קו חדש של מכשירי אחסון, FlashSystem, המבוססים על זיכרון פלאש בטכנולוגיות שפותחו בחברת Texas Memory Systems, אותה רכשה יבמ אשתקד.

מערכת FlashSystem מאפשרת לארגונים הפעלה מיידית ומיצוי מכלול היתרונות של טכנולוגיית פלאש במסגרת מערך המחשוב הקיים.

כך, למשל, FlashSystem 820 שכל גודלו כקופסת פיצה, מציע מהירות אחסון ושליפה גבוהה פי 20 בהשוואה לכונני דיסקים מסורתיים  ומסוגל לאחסן 24 טרה-בייט של נתונים, שהם יותר מפי שניים מנפח המידע המודפס השמור בספריית הקונגרס של ארה"ב.

לקוחות, שהתנסו בהפעלת מערכת FlashSystem, מציגים צמצום של עד 90% בזמן הנדרש לעיבוד תנועה עסקית ביישומים דוגמת בנקאות, מסחר ותקשורת; עד 85% חיסכון בזמן הנדרש לעיבודי אצווה ביישומים דוגמת מערכות ניהול משאבים כלל ארגוניות (ERP) ומערכות ניתוח עסקי אנליטי; ועד 80% חיסכון בצריכת האנרגיה ביישומי ענן ואיחוד מערכות.
 
בין המשתמשים הראשונים במערכת הפלאש החדשה של יבמ נמנית חברת התקשורת ספרינט נקסטל, שהתקינה במרכז עיבוד הנתונים שלה תשע מערכות FlashSystem 820, בנפח כולל של 150 טרה-בייט. בעקבות ההצלחה בצמצום זמן העיבוד וצריכת האנרגיה, משלבת ספרינט את הטכנולוגיה החדשה גם בתחומים נוספים.
 
זיכרון פלאש
Bookmark and Share