Telecom News - חיוג בחו"ל בזול ללא החלפת הסים

חיוג בחו"ל בזול ללא החלפת הסים

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> חיוג בחו"ל בזול ללא החלפת הסים
כמה פתרונות חדשים לחיוג וגלישה בחו"ל נמצאים בדרכם לשוק שיחות הסלולר בנדידה בישראל. הקץ לשעבוד למחירים ולמסלולים היקרים של חברות הסלולר בעת שנמצאים בחו"ל.
מאת: אבי וייס, 16.4.13, 20:30Vokee

אחד הפתרונות המעניינים, שנמצאים בהכנה לקראת כניסה לשוק, הוא הפתרון של Vokee, חברת סטארט-אפ ישראלית בניהולם של גיורא זיגלמן (מנכ"ל), ד"ר אלעד ברקן (CTO) וערן שלו (סמנכ"ל). את הרעיון הטמון בפתרון זה נדמה לי שכבר פגשתי בעת הקמת חברת Free, חברת ה- MVNO, שעברה כמה גלגולים שלא כאן המקום לפרטם, שסבלה משינוי כיוון וקביעת מדיניות מוטעית מצד משרד התקשורת, בכל הקשור לשירותי VoC, מה ש"חיסל" את המודל העסקי של שירותי ה- VoC שלה ושל חברת Sipme מקרית מוצקין, ואולי של עוד חברות, שרצו להיכנס לשוק הזה לפני כשנתיים. אולם, הרעיון הזה לא נזנח, והוא מקבל תפנית ולבוש חדש ומרענן תחת Vokee.

עיקרון הפעולה של VoKee מאוד חכם וקל לתפעול. השיטה: בעל המכשיר טוען תוכנה המאפשרת לו להמשיך לשוחח ולשלוח ולקבל מסרונים, גם על רשתות WiFi, בכל מקום, בלי צורך להחליף את ה- SIM או לקבל מספור חדש מספק שירותי נדידה אחר. זאת, באופן שקוף למתשמש. בנוסף, מחברים לשירות זה את שירותי סקייפ או ספק VoIP אחר דוגמת ויבר (Viber), וניתן להשתמש בחשבון של סקייפ או ספק מתחרה אחר באופן שקוף, בלי כל צורך להחליף את שיטת החיוג והתפעול של המכשיר, או לבצע הרשמה בטרם החיוג. ניתן להפעיל את השירות בהתאם לצרכים של הלקוח במגוון תצורות, הכל לפי הרגלי השימוש של המחזיק במכשיר ותנאי השידור במקום שהוא נמצא. למשל: בבית בו יש רשת WiFi, יעבוד המכשיר רק על רשת ה- WiFi.

סביר להניח, שנראה פתרונות כאלו בקרוב, למשל מחברת ה- MVNO החדשה סלקט. גם מהכיוון של הלו-015, נראה מבצעים ארטקטיביים די דומים. מי שרוצה לשמור על המספר הישראלי שלו גם כשהוא לקוח של פתרון המתחרה בחברת הסלולר שלו, יש לכך פתרונות טובים. כבר סקרנו בהרחבה כאן וכאן, כמה פתרונות זולים ואטרקטיביים מחו"ל, לשירותי נדידה עוקפי חברות הסלולר המקומיות והמבצעים הלא אטרקטיביים שלהן ליוצאים לחו"ל עם מכשיר הסלולר שלהם.

נוסיף כאן הפעם עוד ספק שירות מעניין בשם OMNITecom, המספק שירות בשם OMNISim, שרות סלולרי המאפשר לכל משתמש להיות זמין בכל מקום בעולם עם מספר סלולרי מקומי ומספר ישראלי במכשיר סלולארי אחד, בעלות נמוכה משמעותית ובנוחות מרבית. OMNISim חוסך (כך לדברי החברה) עד 80% מחשבון הטלפון בנסיעה לחו"ל ומעניק את הפתרון המתאים לקבלה והוצאת שיחות משתלמת, כולל חבילות Data ושיחות אטרקטיביות. 

סקרנו גם את התקנים החדשים, שמתפתחים בתחום הנדידה, שמאפשרים "מעבר חלק ושקוף" בין רשת הסלולר לרשת ה- WiFi, בלי להחליף SIM ומספר, וזיהוי המשתמש באופן שקוף באותו SIM, בדיוק בכיוון של הפתרון המוצע של Vokee.

מבחינה טכנולוגית-שיווקית, הפתרונות מהסוג הזה מכונים בשם OTT = Over The Top, בדיוק כמו המונח OTT של עולם הטלוויזיה, עם אותם עקרונות: שירות של ספק מתחרה, "הרוכב" על רשתות שונות לפי צרכי המשתמש, בלי לשלם לספק הסלולר הוותיק את המחירים המופרזים עבור השירותים הללו.

ספקי הסלולר הוותיקים, כמובן, עושים הכל כדי לעצור את המגמה הזו. הם מקבלים תמיכה גלויה לכך, בניגוד למדיניות הממשלה, הכנסת והציבור, מכמה פקידים ממשרד התקשורת, שקבעו מדיניות בלתי הגיונית לתחום זה (המדיניות הזו אומרת שזה שירות קווי ולא סלולרי, למרות שזה מבוע במכשירי סלולר על רשתות הסלולר ודורש מספק השירות רישיון מפ"א או מפ"א-ייחודי קווי על כל המשתמע מכך, מבחינת עלויות למפעיל ולצרכנים...). זו מדיניות שאיש אינו יכול לאכוף אותה, בגלל חוסר סבירותה הקיצוני. המדיניות הזו מתה כבר ביום פרסומה, אבל בדרך ובגלל העיכובים בפירסומה, היא "חיסלה" כמה חברות MVNO צעירות ונמרצות, שרצו לחסוך עלויות שירותי הסלולר בארץ ובחו"ל לצרכנים הישראליים. די ברור, שהגלגל הזה הולך להתהפך כאן בישראל, בדיוק כמו שקורה בכל העולם. שירותי OTT הניידים נמצאים במגמת נסיקה והצלחה בכל מקום והם מגיעים כעת אלינו. 

באתר זה, הוספנו "שאלת סקר", כדי להבין מה עושים הגולשים בעת שהם יוצאים לחו"ל עם מכשיר הסלולר שלהם. נודה למענה לשאלת הסקר כאן

הפתרונות שסקרנו, אינם כל רשימת החלופות לחסכון בהוצאות התקשורת ליוצאים לחו"ל. מומלץ לבדוק מפעם לפעם מה קורה עם המבצעים שיש באתר כמה זה!. כרגע, יש שם כ- 15 הצעות שונות מספקים שונים. בנוסף, לאחרונה קיבלנו המלצה על שירות מחו"ל אחר ויחסית חדש וטוב (לטענת המשתשמשים בו), בשם Sonetel

פתרון אחר לגמרי וחדשני ביותר הוא של חברת ההזנק ישראלית- אמריקאית (היזמים: ג'ף פולבר, יזם ומשקיע סדרתי בלתי נלאה, יעקב נר-דוד, גם כן יזם ומשקיע סדרתי בלתי נלאה מירושלים, יניב גלניק ואריאל כהן) בשם Rings 3, המספקת תקשורת חינמית בין חבריה, בכל מקום בעולם, ביישום המכונה Zula. הייחוד של התקשורת כאן הוא שאין צורך במספרי טלפון (רק שם המשתמש בהרשמה). גירסה ראשונה במצב אלפא לאייפון מצויה באתר. מדובר ביוזמה מעניינת ממש בתחילת דרכה. לאור הניסיון האדיר של היזמים בעולם התקשורת, נעקוב מקרוב לראות לאן זה מתפתח. תמונה של מסך הסמארטפון (אייפון על רשת פלאפון) עם היישום החדש המותקן עליו מצויה כאן משמאל (לחיצה מגדילה את התמונה): ZULA 

אין לי כרגע יכולת להמליץ על שירות מסוים, כי זה תלוי בצרכים הספציפיים של כל משתמש. יש צורך לבנות "מחשבון" מיוחד ומורכב, לפי ארצות היעד והשימושים במכשיר, לבנות "טבלת המלצה" המתאימה לכל אחד. למעשה, זה תפקיד משרד התקשורת הישראלי, כמו שנעשה אצל הרגולטורים לתקשורת באירופה. מכאן, חשוב מאוד לבחון מה המחירים של כל ספק, שנוגעים לארץ היעד או ארצות היעד אליה\אליהן נוסעים. המחירים משתנים כל הזמן, עם תנודות די מהירות, בגלל התחרות העזה בין החברות. לכן, רצוי לבחון את ההצעות הללו ממש לפני הנסיעה לחו"ל. כך אפשר למנוע את "הלם החשבונית", כשחוזרים בשלום לארץ...
 
סימים



 
 
Bookmark and Share