Telecom News - הבג"ץ מחק את עתירת הסמנכ"ל נגד המנכ"ל והשר (במשרד התקשורת)

הבג"ץ מחק את עתירת הסמנכ"ל נגד המנכ"ל והשר (במשרד התקשורת)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הבג"ץ מחק את עתירת הסמנכ"ל נגד המנכ"ל והשר (במשרד התקשורת)
בלעדי: לאחר כחצי שנה של תמרונים משפטיים (מצד צמרת משרד התקשורת) מחק הבג"ץ את עתירתו של סמנכ"ל הנדסה ורישוי כנגד צמרת משרד התקשורת, לחשוף את דו"ח מבקר המשרד בעניין המחלקה המשפטית של המשרד. עתידו של חיים גרון (הסמנכ"ל) לוטה כרגע בערפל. איך כל זה קשור להיעלמותו של שר התקשורת הקודם מהחיים הציבוריים?
חיים גרוןמאת: אבי וייס, 18.04.13, 18:00
 
בית המשפט הגבוה לצדק (בג"ץ) מחק את עתירתו של עו"ד חיים גרון (בתמונה), סמנכ"ל הנדסה ורישוי של משרד התקשורת, שהגיש בג"ץ (אך לפני כחצי שנה, כפי שחשפנו בזמנו), כנגד צמרת משרד התקשורת,  בדרישה לקיים דיון על דו"ח מבקר המשרד, שנעשה במשרד הייעוץ המשפטי של המשרד ובהתייחס ליועצת המשפטית הקודמת של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין

הנימוק של בג"ץ לדחיית העתירה הוא בסגנון של: "חיים גרון קיבל את הדו"ח". מדובר כאן ב"עבודה עברית", או יותר נכון "עבודה בעיניים". חיים גרון לא קיבל (ואף בעל תפקיד אחר במשרד, שאינו שר או מנכ"ל, לא קיבל) את הדו"ח הזה. נוסח החלטת הבג"ץ מצוי כאן, למתעניינים. 

מה שהחוכמולוגים במשרד עשו, וכבר פרסמנו זאת בהרחבה, הוא לקיים דיון קצר אצל שר התקשורת הקודם משה כחלון, ממש ערב פרישתו, בלי כל ניירות, ובה דנו בחלקים הלא מעניינים של הדו"ח. דנו כמה דקות בעניינים טכניים שוליים שונים, שנוגעים למשרד היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, כמופיע בדו"ח. לאחר הדיון הקצר במה שלא חשוב, הישיבה ננעלה ע"י השר ופוזרה. החלק המרכזי של הדו"ח - לא הוצג ולא נדון. כך "עבדו" על חיים גרון ובגדול. ניסיונות מאוחרים יותר, גם של מתעניינים וגם שלי, לנסות ולקבל את הדו"ח, תוך התסמכות על חוק חופש המידע, נתקלו בתרגילי התחמקות מפותלים ותמוהים. 

למה לא דנו בחלק העיקרי של דו"ח הביקורת? מפני שדיון בו יוביל מייד לדיון נוסף בנושא הרבה יותר מרתק, חשוב וחמור: מדוע שר התקשורת המוצלח ביותר בהיסטוריה של משרד התקשורת (כך כינו את משה כחלון בציבוריות הישראלית ובכמה עיתונים), החליט לפתע לפרוש מהחיים הפוליטיים ולהיעלם לחצי שנה לפחות בלימודים בארה"ב?

אגב, כבר פרסמנו מזמן, מה יש בחלק הסודי הזה של הדו"ח, שמסתירים אותו גם מהציבור, גם מחיים גרון וגם מהבג"ץ. דיווחתי, שעל פי דו"ח המבקר הפנימי (אלון זולר), היועצת המשפטית הקודמת ניסתה לשנות ביוזמתה וללא אישור (כך נטען) את החלטת הממשלה, ובכך לשנות את הנחיות שר התקשורת, משה כחלון, בהקשר של חקיקה הנוגעת ל"עידן+". כרגע זה נראה דבר שולי, מפני שהחקיקה הזו לגבי הרחבת שידורי "עידן +", עברה מזמן בכנסת והיא כיום בשלבי ביצוע.

אולם, לעניין לכאורה פעוט ערך זה, במבט לאחור, היו אפקטים מצטברים בשרשרת, כמו "מפולת שלגים", שהובילו, בין היתר:
א. לפרישתה, למעשה ללא צינון מעשי, של היועצת המשפטית הקודמת. באופן מפתיע היא פרשה מתפקידה ועברה אחרי כחודש, כמעט באופן מיידי (מה שאושר גם בבית משפט מחוזי וגם ע"י הבג"ץ), למשרד עורכי הדין הגדול במדינה, שמייצג, בין היתר, את פורום חברות הסלולר הגדולות. בעניין זה טרם נאמרה המילה האחרונה, כי יש תהליכים משפטיים מעניינים, שמתפתחים סביב סוגייה זו ונדווח עליהם בבא העת.
ב. לפרישתו של שר התקשורת משה כחלון מהחיים הציבוריים.  
 
יש הטוענים, שהמחיקה של העתירה של חיים גרון בבג"ץ מעמידה אותו במצב מביך, שיכול להוביל אותו לסיום הקדנציה שלו במשרד התקשורת, בו הוא מסוכסך חמורות עם המנכ"ל, עדן בר טל, ואף הגיש נגדו כמה בג"צים. מנגד, יש הטוענים, שחיים גרון לא ירים ידיים ויבקש דיון חוזר בבג"ץ בעניין זה. שכן, יש הטוענים, הטעו כאן את הבג"ץ במהלכים משפטיים מפותלים, כדי לטשטש את העובדה, שדו"ח המבקר בעניין היועצת המשפטית הקודמת נשאר ברובו חסוי, עד עצם היום הזה.

את תגובת משרד התקשורת - לא הצלחתי להשיג, לא שלא ניסיתי. 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף חמש מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 





 
 
Bookmark and Share