Telecom News - 50 ג'יגה גיבוי ואחסון בענן - בחינם

50 ג'יגה גיבוי ואחסון בענן - בחינם

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> 50 ג'יגה גיבוי ואחסון בענן - בחינם
לקוחות בזק מקבלים גיבוי ללא הגבלה בשירות Free Cloud. גולשים שאינם לקוחות של בזק, שמחפשים מקום אחסון חינמי בענן בהיקפים של עשרות ג'יגה, ימצאו את המענה בחברות הזנק מניו-זילנד ומהונגריה. 
מאת: אבי וייס, 19.4.13, 14:00

הצורך בגיבוי תכנים וקבצים בענן הפך בשנים האחרונות לצורך ממשי לכל גולש. מול סגירת כמה שירותים (דוגמת אלו של טריפל סי ומיקרוסופט Live Mesh), נפתחו שירותים חדשים ומוצלחים של כל הספקים הגדולים ובכלל זה של: גוגל (Drive), מיקרוסופט (SkyDrive), אפל (iCloud), ושל חברות מתחרות עצמאיות דוגמת: Dropbox, SugarSync, ועוד.

החביבה עלי ביותר מכל הרשימה היא SugarSync SugarSync. אולם, השירות של בזק לגיבוי "ללא הגבלה" בענן, הופך את כל השירותים האחרים למיותרים, מה גם שהם מציעים בין 2 ל- 5 ג'יגה שטח גיבוי בענן (מיקרוסופט מספקת 7 ג'יגה ב- SkyDrive), מול שטח אין סופי, בענן של בזק. 

לכן, נשאלת השאלה: מהן החלופות לגיבוי בענן בהיקפים של עשרות ג'יגות, למי שאינו לקוח של בזק?

בחודש האחרון נולדו שתי חלופות מעניינות, בשתי קצוות כדור הארץ. שתיהן מספקות 50 ג'יגה שטח גיבוי בענן בחינם ל"כל החיים". כמובן, ניתן להגדיל את השטח הזה בתשלום שנתי די צנוע. להערכתי, 50 ג'יגה הם די והותר, אפילו לגולשים עסקיים.

פרסמתי כבר על חברת הזנק אמריקאית בשם Zoolz שמציעה 100 ג'יגה בחינם למיליון נרשמים ראשונים. אולם, יש לה רשימת המתנה ארוכה ומטרידה ולא ברור אם אכן ניתן בכלל לקבל את השירות הזה בחינם. 

החלופות החדשות הן:

א. Mega. היזמים של שירות זה, השוכן בניו-זילנד, שבינהם נמצאים: Vikram Kumar ו- Kim Dotcom, הסתבכו עם ה- FBI בשירות קודם שהם יזמו. המדובר בשירות שעסק ב"החלפת קבצים" בשם Megaupload. השירות נסגר ע"י שלטונות ניו-זילנד והנושא נמצא כרגע בדיונים משפטיים מורכבים, שטרם ברור לאן יובילו. כעת, השירות החדש שלהם - Mega, נראה מבטיח יותר ומבוסס דפדפן. בהתנסות בשירות, הוא פועל טוב יותר בדפדפן כרום. הגיבוי מאוד פשוט, נעשה בהצפנה ויש לו גרסה עם ממשק בעברית. אין צורך לטעון איזו תוכנה במחשב, הכל מנוהל בדפדפן בממשק חלק וקל לתפעול. הקבצים מוצפנים בזמן ההעברה (אם המשתמש סימן אופציה זו) ונשארים מוצפנים בענן. התאמות לדפדפנים השונים במכשירי הסלולר יצאו בקרוב. 

ב. Tresorit. מדובר ביוזמה הפועלת מהונגריה ומציעה עד ה- 20 במאי 2013 שטח של 50 ג'יגה בחינם "לכל החיים", למי שיוריד את התוכנה להפעלתה מכאן או מכאן. לאחר ה- 20 במאי, יינתנו למי שיירשם לשירות זה באתר - רק 5 ג'יגה שטח גיבוי בחינם. כ"כ, החברה הזו מציעה 10 אלף דולרים פרס, למי שיצליח לפרוץ את ההצפנה שהיא משתמשת בה להצפנת הקבצים המגובים בענן. התחרות הזו לפריצת ההצפנה תיסגר בסוף אפריל 2013.

בניגוד לשירות Mega הנעשה כולו בדפדפן, כאן יש להוריד תוכנה די כבדה השוכנת במחשב (כרגע יצאה רק גרסה למחשב - לחלונות. גרסאות למקינטוש ולמערכות ההפעלה הניידות - תצאנה בהמשך השנה). התוכנה יוצרת מגירה במחשב (בנוסף לבחירה של מגירה או מגירות קיימות), בה מכניסים את הקבצים לגיבוי. הם עוברים תהליך הצפנה כבר במחשב ונשלחים מוצפנים לענן (בזמן ההעברה באינטרנט, מתבצעת הצפנה כפולה, ממש בזמן המעבר), כאשר מפתחות ההצפנה נשארות במחשב ולא נשלחות עם הקבצים לענן. כך, הקבצים מוגנים באופן מוחלט בענן (לטענת היזמים). התפעול של הכלי הזה מאוד קל, פשוט ונוח. התקנת התוכנה לוקחת פחות מדקה. ההצפנה של הקבצים היא ברמת AES-256, למי שמתעניין.

המיזם הזה כבר צבר כמה פרסים בינלאומיים על מקוריותו ורמת האבטחה שהא מספק לגולשים, המגבים את הקבצים החשובים להם, בענן של Tresorit (הנשען, בין היתר, על חלונות-Azure).
הצפנה בענן



 
 
Bookmark and Share