Telecom News - פטור תמוה ממכרז בפרויקט "מחשב לכל ילד" אותו יוביל אופיר אקוניס בברכת ראש הממשלה

פטור תמוה ממכרז בפרויקט "מחשב לכל ילד" אותו יוביל אופיר אקוניס בברכת ראש הממשלה

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> פטור תמוה ממכרז בפרויקט "מחשב לכל ילד" אותו יוביל אופיר אקוניס בברכת ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס, שממונה במשרד על נושא קידום סטודנטים וצעירים, לכהן כיו"ר המועצה הציבורית של פרויקט "מחשב לכל ילד".
מאת: אבי וייס, 24.4.13, 19:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס, שממונה במשרד על נושא קידום סטודנטים וצעירים, לכהן כיו"ר המועצה הציבורית של פרויקט "מחשב לכל ילד".

פרויקט "מחשב לכל ילד" החל ב-1996 ביוזמת אנשי עסקים ובחסות משרד ראש הממשלה, כדי להעניק מחשבים לילדים שאין יד משפחתם משגת לרוכשם. עד כה הוענקו 54,655 מחשבים ב-196 רשויות מקומיות. אתר העמותה (המפעל הלאומי לפיתוח חברתי בפרויקט "מחשב לכל ילד") מצוי כאן, יו"ר העמותה פרופ' אריה סקופ. כעת מונה אקוניס יו"ר מועצה ציבורית שמפעילה את העמותה. 

ראוי לציין, שלפני כחודשיים נתן משרד האוצר פטור ממכרז שפורסם כאן. מדובר בהמשך פטור ממכרז שנמשך כבר כמה שנים. הפעם הפטור הוא ל- 2013 בכמה תנאים. לא הצלחנו להבין למה ניתן הפטור הזה, שניתן לעמותת "מחשב לכל ילד" הנ"ל לחלוקת המחשבים לפי צרכים חברתיים, שיוגדרו ע"י משרד ראש הממשלה, בשווי של 7.5 מיליון ₪ כולל מע"מ. אולם, מנהל תחום משרדים מנהליים במשרד האוצר טען, שעל משרד האוצר לבצע בדיקה מקצועית של גוף ניטרלי מטעמו, לגבי הצורך בפטור במקום ביצוע מכרז פומבי כחוק, ולגבי מימוש המטרות ויעדי הפרויקט. הערה: הרי יש עוד עמותות וגופים שעוסקים בתחום זה. זאת, במיוחד לאור העובדה שהתגלו בעבר ליקויים בביקורת על העמותה ונדרשה בדיקה נוספת. בדיקה כזו כנראה לא בוצעה וכעת הפטור עוגן סופית במינויו של אופיר אקוניס ע"י ראש הממשלה, שבספק אם התעניין בעניין הפטור ותנאי הפטור, שאושרו בהחלטת הפטור.


עדכון: אחת התגובות המעניינות שקיבלתי לידיעה זו הייתה מעמותת "קרן אתנה - מחשב נייד לכל מורה".  וכך נאמר בתגובה: "הפרויקט הינו מבורך - אנו מחכים ליום שהממשלה תעניק מחשב נייד לכל מורה, שמשפיע על שלושים ילדים בכול יום כל השנה. לצערנו נכון להיום לכ 90,000 מורים ועובדי הוראה עדיין אין מחשב אישי לעבודה ותקשורת עם התלמידים וההורים ולשימוש בבית הספר ובבית. אנו קוראים לראש הממשלה לשקול לעשות צעד חשוב ולצייד את המורים במחשבים אישיים. ההשפעה נבדקה והיא מדהימה". כל מילה נוספת שלי - מיותרת. 

 
מחשב לכל ילד



 
 
Bookmark and Share