Telecom News - Fast מתלוננת נגד נטוויז'ן על חסימת האינטרנט

Fast מתלוננת נגד נטוויז'ן על חסימת האינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> Fast מתלוננת נגד נטוויז'ן על חסימת האינטרנט
איל תמיר, מנכ"ל חברת האינטרנט Fast, יוצא "ראש בראש" נגד נטוויז'ן בטענה על חסימת שירות האינטרנט שלו. בעבר, תלונות על חסימת הרשת (למשל של Free Telecom) לא זכו לטיפול ע"י משרד התקשורת. האם זה יחזור על עצמו עם שר התקשורת החדש, גלעד ארדן? עדכון מ- 30.4: פאסט נחסמה לחלוטין ע"י נטוויז'ן היום בשעה 10:00. עדכון בתחתית הידיעה. 
אייל תמירמאת: אבי וייס, 28.04.13, 00:01
 
לפני כ- 4 חודשים חשפתי את החסימה השנייה, שבוצעה לשירותי חברת האינטרנט Fast. הידיעה הזו מצורפת כאן למטה, למי ששכח. אז, לא היו בידי הוכחות ברורות מי אחראי לחסימה. גם משרד התקשורת לא עשה מאומה עם התלונה שלי. אולם, במוצאי שבת 27.4.13, הצביע מנכ"ל Fast, איל תמיר (בתמונה) על "החשודים" - חברת נטוויז'ן מקבוצת סלקום. מצ"ב כאן תלונתו המלאה של איל, למתעניינים. 

איל תמיר מציין בתלונתו, שהחשד שלו התאמת לאחר שנטוויזן אישרה באזניו ובכתב, שהיא מתנתקת ממחלף IIX  (המחלף של איגוד האינטרנט המחבר בין ספקיות האינטרנט בישראל) ובכך היא מנתקת אותו מגישה לשרתים ושירותים הנמצאים בנטוויז'ן. אייל מציין במכתבו שכבר נגרמו לו נזקי כספיים כבדים מהחסימה הזו. 

אין ספק, שמדובר במהלך חמור ממדרגה ראשונה, שדורש את התערבות משרד התקשורת ולאלתר. אולם, בעבר, משרד התקשורת גילה רפיון ואזלת יד מוחלטת בטיפול בכמה חסימות, לרבות של החברות Free Telecom וסיפמי. חשפתי את הפרשיות הללו בזמנו והן עברו ללא כל סנקציה או טיפול מצד משרד התקשורת, שהתעלם מהפרות החוק הברורות (אספתי אז הוכחות חד משמעיות לחסימות, שפורסמו על ידי ברבים. זה לא עזר). גם אז, הטענות של חברות התקשורת היו בעיקר כנגד קבוצת סלקום. האם התסריט של "אי עשייה" והתעלמות - יחזור על עצמו תחת שר התקשורת החדש - גלעד ארדן? את זה נראה ואדווח בימים הקרובים.

את תגובת משרד התקשורת וקבוצת סלקום טרם קיבלתי. כשאקבל (אם אקבל) - אעדכן בהתאם. 

חסימת אינטרנט
**********************************************************************************************************************************

הדיווח על החסימה הקודמת - מ- 30.12.12:

"מאז פרסום הראיון עם מנכ"ל Fast (מבצע 10 ש"ח לכל מהירות גלישה), חלק מגולשי האינטרנט אינם מצליחים להגיע לאתר Fast כדי לקבל פרטים ולהירשם לשירות. תעלומה בלתי פתורה.

במקביל לפרסום הראיון, שערכנו עם מנכ"ל חברת שירותי האינטרנט והאחסון Fast (על המבצע של 10 ש"ח לכל רוחב פס של גלישה), הבחנו שהגישה לאתר Fast (בכתובת: www.fast.net.il) נחסמה (גלישה דרך תשתית הוט וספק האינטרנט נטוויז'ן-013 מקבוצת סלקום). החסימה הייתה לזמן קצר מאוד גם ב- 012-סמייל אך נעלמה. יודגש, שלא הייתה כל חסימה בגלישה בקבוצת בזק (בזק, בזק בינלאומי, פלאפון). בבדיקות שערכתי מתברר, שחסימה זו מקיפה כיום כמעט רבע מגולשי האינטרנט בישראל. אין ספק, שהמבצע של Fast מלחיץ את כל מתחרותיה, אבל עד כדי חסימת המתחרה הקטן (כמו שקרה בעבר עם חסימות פרי-טלקום וסיפמי בעולם הסלולר), אני לא מאמין שזה יכול להתרחש פעם נוספת.

מאז שגיליתי את החסימה, אני מנהל "מחקר" כדי למצוא את מקור התופעה המטרידה הזו. בבדיקות ראשוניות שללתי את האפשרות, שהחסימה מצויה בצד שלי (דהיינו: בצד של הלקוח הגולש, במחשב שלו או בנתב שלו). 

פניתי לכל הנוגעים בדבר (נטוויז'ן-013, סלקום [חברת האם של נטוויז'ן], משרד התקשורת והוט) בשאלה הבאה: "מדוע יש חסימה בגלישה הקווית דרך נטוויז'ן והוט לאתר Fast, כאשר בגלישה דרך ספקים אחרים וגם בסלולר כן ניתן להגיע לאתר.

לפי בדיקותיי עד כה, זה נראה כרגע, שזו לא בעיית המצויה אצלי, או בעיית ניתוב או DNS, כי אני מגיע לאתרים שיושבים ב- Fast כמו: www.1gb.co.il ו- http://upfree.co.il היושבים על IP אחר, 188.64.97.88, ו- 188.64.97.85, שהם אותו Class כמו Fast. אבל, לאתרים שיושבים על ה- IP מס': 188.64.97.250 כמו האתר של Fast אני פשוט חסום. אני חסום ברמה של IP. נראה, שחסמו אותי ועוד הרבה אנשים בגישה ל- IP הזה. כל לקוח של 013 \ הוט, שאני מדבר אתו, מוסר לי, שהוא רואה את אותה תופעה בדיוק שאני רואה".

אחרי שקיבלתי הכחשה גורפת מנטוויז'ן \ סלקום והוט,  ביצעתי ביחד עם מהנדסי נטוויז'ן בדיקות מעמיקות ובהן מיקדתי עוד יותר את הבעיה. לכן פניתי שוב להוט עם השאלה הבאה: "לאחר בדיקות מקיפות, שערכתי בעניין החסימה של אתר חברת ה- ISP הקטנה Fast, בדיקות שנעשו מול נטוויז'ן-013, עולה הטענה (מצד נטוויז'ן) שהחסימה בוצעה ע"י הוט עצמה. זאת, מכיוון שהחסימה קיימת כאשר גולשים בחיבור דרך הוט ללא חייגן (דהיינו: החיבור הוא ב- MPLS וה- IP מוקצה ללקוח הגולש ע"י ה- CMTS של הוט, על-פי רשימת ה- IP, שהוקצתה מראש ע"י נטוויז'ן להוט, במתג של הוט אליו הלקוח מחובר - באזור הפיזי שבו הגולש נמצא). יודגש ש- 80% לפחות מגולשי נטוויז'ן מחוברים לאינטרנט ללא חייגן, כך שמדובר בתופעה רחבה. לעומת זאת, אם הלקוח מתחבר בחייגן, ה- IP מוקצה לו ע"י נטוויז'ן עצמה. במקרה כזה אין חסימה של אתר Fast. בדקתי את העניין הזה אישית כולל ניסויים, שעשיתי בעצמי עם החיבור שלי דרך הוט ונטוויז'ן. אודה לבדיקתכם והתייחסותכם הדחופה".

תגובת הוט: "הטענה לא נכונה! הוט לא מבצעת חסימות לאתרי אינטרנט או לכל שירות אינטרנטי אחר. לטובת העניין התבצעה בדיקה ממודם שמחובר ל-013 והכל נמצא תקין [וצורף במענה אלי תצלום הבדיקות שנעשו בהוט]. בכל מקרה, אצלנו תקין לחלוטין".

נטוויז'ן-013 וסלקום ממשיכות להכחיש בתוקף כל חסימה. מומחי תקשורת, ששוחחתי עמם, סבורים ומצביעים על כך, שנראה להם שהבעיה היא בנטוויז'ן ולא בהוט, או מצויה בקשר שבין Fast לנטוויז'ן.

את התייחסות משרד התקשורת לא הצלחתי להשיג, לא שלא ניסיתי.

שורה תחתונה: עד רגע זה, החסימה של אתר Fast קיימת (לחלק מהגולשים באינטרנט הקווי). את מי משרתת החסימה הזו? עדיין לא ברור. תעלומה שתפתר, ככל הנראה, די בקרוב.

עדכון: מאז פרסום הידיעה קיבלנו הוכחות שיש חסימה של האתר גם לגולשים של בזק בינלאומי על תשתית הוט. היות ואין בעיות בגלישה לאתר בבזק בינלאומי בתשתית של בזק, העניין מגביר לכאורה את האפשרות שייתכן והחסימה היא דווקא בתשתית של הוט. "
**********************************************************************************************************************************
 
עדכון: היום (30.4.13) קיבלתי את העתק הפנייה הבאה ממנכ"ל פאסט (איל תמיר) להנהלת משרד התקשורת:

"חברים ייקרים, בהמשך לתלונה ששלחתנו בקשר לנטוויז'ן, היום ב- 10 בבוקר נטוויז'ן ניתקו את הקווים 
שלהם [אלינו], כרגע אנחנו לא יכולים להגיע לאף אחד מלקוחות נטוויז'ן אני מצרף גרף מצומת האיגוד, שתוכלו 
לראות בעיניים מה הם עושים לנו. הם מנסים לחסל אותנו ואת עסקנו, ולמרות שפניתי אליכם, לא 
עשיתם כלום, והם הכניסו אותנו למצב של תקלה, אנחנו לא יכולים להגיע למאות אלפים שיושבים בנטוויז'ן.

מאות אלפים שיושבים בנטוויזן לא יכולים להגיע אלינו. הג'ונגל התחיל, אני מבקש מהמשרד להתערב
היום, ולכפות אליהם להרים את הקישור, שנפל החל מהיום בבוקר, החבלה שהם גורמים נראית בעין
אף לא מקצועית יש להסתכל בגרף המצ"ב ב- 10 בבוקר מה קרה לתעבורה אצלנו כשהם כיבו את השאלטר. 

מתוך רישיון הספקת האינטרנט שלי:
"5.4.1 בפעילותו של בעל הרישיון לא תהיה מעשה או מחדל העלול לפגוע בתחרות בתחום הבזק או להגבילה, או לפגוע בטובת הציבור."
"5.3.16 לבצע שינויים מהותיים במערכת המתוארת בנספח א לרישיון ללא קבלת אישור בכתב מראש של המנהל. "שינוי מהותי" - שינוי שיש בו כדי להשפיע באופן מהותי על מתן השירותים לפי רישיון זה."
"5.3.1.8 לעקוף, בכל דרך שהיא, רשת בזק ציבורית של בעל רישיון כללי או שירות תמסורת של על רישיון מיוחד, ובכלל זה, בדרך של שימוש באמצעים אלחוטיים, לוויינים או אופטיים"
זה תחת כותרת הגבלות ברישיון.
 
חברים, אני מבקש להתעורר, הנזקים שנגרמים כבר עכשיו, מהווים מכת מוות לחברתנו, נטוויז'ן יודעים את זה ובגלל זה הם עושים את זה. שימו לב. אתם יכולים להעביר להם את כל החומר ששלחתי אין צורך להשחיר כלום, מדובר כאן בספק גדול שמעוניין להרוס ספק קטן, ועושה כל מה שביכולתו, אפילו שזה מנוגד להגיון, על מנת לעשות את זה..
על המשרד להתערב היום ועכשיו, ולהכריח אותם להרים את השלטר!!!
נא ליצור איתי מהמשרד קשר באופן דחוף על מנת לעזור לנו לסיים את הפרשה בדקות הקרובות. ולצמצם את הנזקים שנטוויזן  גורמים לנו ביודעין למרות המכתב שלנו שהגיע אליהם כבר. 
יש לעצור את הבריונות בצורה מידית, זוהי התנהגות של העולם התחתון, לא של ספק גדול במדינה.
אנחנו לא נשלם דמי PROTECTION לנטוויזן. !"

עדכון 30.4.13, 13:00: חברות האינטרנט 018 (אקספון) ו- Icomm הצטרפו לקריאה של איל תמיר והתלוננו בפני משרד התקשורת על הניתוק הבלתי חוקי של נטוויז'ן, שפוגע בהן ובלקוחות שלהן. את תגובת משרד התקשורת (כרגיל, חסר אונים וחסר כל רגישות לצרכי הציבור) , כמו גם את תגובת סלקום-נטוויז'ן (שייכת, למי ששכח, לנוחי דנקנר), לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. כנראה שהשיטה של "איש הישר בעיניו ייעשה" זו השיטה המתאימה לג'ונגל הרגולציה הישראלי בניצוחו של משרד התקשורת. 

תצלום התעבורה במחלף IIX לפאסט (Loyalness) המצביע על חסימת השירותים דרך נטוויז'ן בשעה 10:00 בדיוק הבוקר (30.4):
מחלף IIX נטוויז'ן





 
 
Bookmark and Share