Telecom News - מומנטום ההתניידות בין חברות הסלולר - נגמר

מומנטום ההתניידות בין חברות הסלולר - נגמר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מומנטום ההתניידות בין חברות הסלולר - נגמר
המבצעים האגרסיביים של חברות הסלולר החדשות הם תוצאה של ירידה בהיקף המתניידים בין חברות הסלולר על פי נתונים רשמיים, שפרסם משרד התקשורת. זאת, בניגוד לעלייה בניוד שפורסמה במקומות אחרים.
מאת: אבי וייס, 1.5.13, 20:00

משרד התקשורת פרסם היום (1.5) את נתוני ההתניידות בין חברות התקשורת בישראל, בתחום הסלולרי ובתחום הקווי. בעוד שבתחום הקווי יש עלייה קטנה בהיקף המתניידיים ברבעון הראשון של 2013, הרי בסלולר - תופעת "הנטישה הגדולה" של החברות הגדולות נבלמה. היקף המתניידים נמצא בירידה חדה. המסמך המפורט של משרד התקשורת מצוי כאן, למתעניינים. יש להסתכל במסמך רק על הגרפים, בלי כל המלל המטעה מסביבו.

חברות הסלולר החדשות לא היו זקוקות לנתונים הללו. הן כבר יצאו במבצעי קידום מכירות, החל מ"חודשיים חינם" דרך "מבצעי כסח" למחירי הסמארטפונים וכלה בהרחבת חבילות קיימות וחדשות מאוד אטרקטיביות. גם מבצעי השיווק של 012-מובייל, חברת הבת של פרטנר, עצרו חלק מהנוטשים לעבור לחברות החדשות (הוט מובייל וגולן טלקום), או לחברות ה- MVNO. 

בנוסף, חברות הסלולר הוותיקות לא יושבות בשקט ומנסות למנוע כל נטישה. מופע הראווה של סלקום בקניון הגדול בפתח-תקווה (תחת הכותרת היומרנית: "טעימה מברצלונה"), הוא דוגמה מוחשית לצורך של חברות סלקום להציג את עצמה כחברה חדשנית, צעירה ברוחה ומובילה טכנולוגית. יש רק בעיה קטנה בהצגה הזו, שנערכת ממש בימים אלו בפתח תקווה: כמעט כל המכשירים המוצגים שם לציבור הרחב כ"המצאת המאה", תחת הלוגו והסלוגן של סלקום, הושקו קודם, מושקים ויושקו בפרטנר, הרבה לפני סלקום..... כך, סלקום שפכה כ- 8 מיליון ש"ח בקניון בפתח-תקווה על קידום של מוצרים שנמכרים ויימכרו אצל פרטנר. 

יש סיבה נוספת להאטה בניוד. חלק מהמתניידים מגלים את הבעיה הטכנולוגית הכרוכה בניוד. אין הכוונה שלי לקשיים, שיש בתהליך הניוד עצמו. הבעיות בתחום זה כמעט ונעלמו. הניוד מביא קשיים לא מבוטלים למתניידים שלא לקחו זאת בחשבון. למשל: הסוללה של המכשיר מחזיקה פחות זמן. למה? כי ברשתות של החברות הגדולות, למשל בפרטנר וכנראה גם בפלאפון, מופעלים במערכת הסלולר אלגוריתמים, שחוסכים בזמן הסוללה של המשתמש. בנוסף, רוחבי הפס לגלישה נמוכים יותר אצל המתחרות, יש יותר ניתוקים, איכות חלק מהשיחות גרועה יותר, רמת השירות ירודה יותר וכמות התקלות גדולה יותר. לא כולם מוכנים להשלים עם הירידה הדרמטית הזו באיכות. בדיוק לפי הפתגם: "טעמו המתוק של המחיר הנמוך נמוג הרבה לפני טעמה המר של האיכות הירודה". לכן, יש גם תופעה די משמעותית של "חזרה בתשובה" דהיינו: מתניידים בחזרה לחברת הסלולר הננטשת, תופעה שמשפיעה ומובילה לירידה הזו בניוד ברבעון האחרון. 
ירידה



 
 
Bookmark and Share