Telecom News - הדפסת אקדח, איברים לסיוע בניתוחים ועצמות אדם בתלת-מימד – הדרך לאדם ביוני

הדפסת אקדח, איברים לסיוע בניתוחים ועצמות אדם בתלת-מימד – הדרך לאדם ביוני

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הדפסת אקדח, איברים לסיוע בניתוחים ועצמות אדם בתלת-מימד – הדרך לאדם ביוני
הדפסת אקדח, איברים לסיוע בניתוחים ועצמות אדם בתלת-מימד – הדרך לאדם ביוני פתוחה
מאת: מערכת Telecom News  12.5.13, 11:30

השימוש במדפסת תלת מימד לייצור מוצרים הופך ממש למדע בדיוני. מהפכת ההדפסה בתלת מימד תשנה את עולם הרפואה כמו שמהפכת הסלולר שינתה את עולם התקשורת.

פרסמנו זה מכבר כתבה ותמונה של ייצור אקדח במדפסת תלת מימד (ראה כאן), ועל רופא ומנתח מאוניברסיטת Kobe ביפן, שהשתמש לראשונה במדפסת תלת מימד כדי לייצר העתק של כבד של תורם מבוגר ולהתאימו להשתלה אצל ילד. באמצעות הדפסת התלת מימד יצר הרופא מודל עליו הוא ביצע הקטנות וחתכים כדי לחתוך את הכבד הגדול ולהפכו לכבד קטן המתאים לילד.  הרופא עשה שימוש בפולי-ויניל אלכוהול כדי לתת לכבד מראה רטוב. הדפסת התלת מימד החלה לסייע להשתלות ולתרום ליצירת תוכנית ניתוחים מדויקת ונראה שקרב היום בו ההדפסה הזו תהיה חלק בלתי נפרד מביצוע ניתוחים. (ראה כאן).

לאחרונה, הושתלו אצל פצוע  ע"י חברת Oxford Performance Material עצמות גולגולת, שהופקו בעזרת מדפסת תלת מימד. לאחר סריקה תלת ממדית של גולגולת הפצוע יצרו דימוי ממוחשב של הראש עם החתיכה המודפסת ולאחר מכן הדפיסו במדפסת תלת מימד את החלק הדרוש  מחומר המכונה PEKK והשתילו אותו, כאשר השתל יעודד צמיחת תאים סביבו.

פירוט ותמונות: כאן וכאן.

בעתיד יוכלו שתלי העצם המודפסים לשמש כחלקי חילוף לאיברים אחרים, אולי גם לשלד.
בינתיים, הודפסו באוניברסיטת קורנל אזניים מלאכותיות במדפסת תלת מימיד בשילוב תאים חיים, פירוט ותמונות: כאן, והיד עוד נטויה.

הדפסת איברים סינטטיים במדפסות תלת מימד תהיה, למעשה, שיטה טובה יותר מהשתלת איברים רגילה הנפוצה היום. זאת מאחר, שלא יהיו זמני המתנה לאיברים, תהיה פחות דחיית איברים (כי משלבים תאים של המושתל עצמו), ולא יהיה צורך לקחת כל החיים תרופות נגד דחייה. ברגע שניתן היום להדפיס איברים עם מאפיינים של תאים הדומים לרקמות טבעיות, צועדת האנושות בדרך הארוכה ליצירת אדם ביוני. בכל מקרה, איברים מודפסים ב-3D יהיו זמינים כבר ב-2014.

ונסיים בחיוך: ניתן לשער, שהעתיד צופן את התופעה הבאה המתוארת בתמונה (שהיא למען השעשוע): ההורים עסוקים בענייניהם והילד שלהם נולד/מודפס במדפסת תלת-מימד.
תמונת אילוסטרציה: יצירת ילדים במדפסת תלת מימד:

יצירת ילד במדפסת תלת מימד
 
Bookmark and Share