Telecom News - עתידנות בכנס אופנהיימר: ילדים ייווצרו במדפסת ומחשב והמין האנושי ישתנה

עתידנות בכנס אופנהיימר: ילדים ייווצרו במדפסת ומחשב והמין האנושי ישתנה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> עתידנות בכנס אופנהיימר: ילדים ייווצרו במדפסת ומחשב והמין האנושי ישתנה
עתידנות בכנס אופנהיימר: ילדים ייווצרו במדפסת ומחשב והמין האנושי ישתנה
'לראות היום את המחר' - ינקי מרגלית בכנס אופנהיימר ישראל

מאת: חיים חביב, 12.5.13, 23:15אופנהיימר ישראל

החברה קיימה היום במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בת"א את הכנס השנתי ה-14 בהשתתפות מאות לקוחותיה, שותפים עסקיים ואורחים.

אופנהיימר ישראל מובילה בשוק ההון הישראלי במתן שירותי מסחר בבורסות בעולם, תוך התמחות במניות, אג"ח ואופציות הנסחרות בארה"ב. השלוחה פעילה בשוק ההון הישראלי מזה 45 שנים, ומעסיקה כ- 40 בכירים בתחומי המסחר, המחקר והתפעול - כולם בעלי ניסיון עשיר. בפורטפוליו החברה מגוון רחב של חברות טכנולוגיה מבטיחות, בהן (רשימה חלקית): אמדוקס, אלוט תקשורת, איזיצ'יפ, סרגון, בבילון, גילת, אימפרבה, נייס, מלאנוקס, רדוור, סיליקום, 888, וענקית הפרמצבטיקה - טבע.
ינקי מרגלית
את עיקר תשומת הלב משך במושב המליאה היזם ינקי מרגלית (בתמונה), יזם הייטק ומשקיע, שכבר רשם לא מעט הצלחות - מייסד, יו"ר ומנכ"ל חברת התוכנה אלדין והיום יו"ר מיזם Space IL, העוסק בטכנולוגיית חלל ומתמודד על Google Lunar X PRIZE וגם שותף בקרן הון סיכון המשקיעה בחברות סיד.

מרגלית, ממחזר לאחרונה את הרצאותיו בפורומים שונים, אך עדיין ממשיך להלהיב את הקהל במסריו, הבוקעים ממנו כמנטור או גורו הייטק מרתק; הוא משתף את שומעיו בהערצתו לדור היזמים המקומי הצעיר ('ילדינו חיים היום בעידן קסום'), כמו גם בתובנות שצבר. כך לדוגמא, אמר: "יש סיכוי שבעשרות השנים הקרובות ישתנה המין האנושי. ייווצר מין אנושי חדש, שיתפצל ממה שאנחנו מכירים היום".

עוד חוזה מרגלית: "כבר ב- 2023 נוכל לראות מחשב, שכוח החישוב שלו ישתווה לזה של בן אנוש. מחשבים אולי לא חיים, אבל הם בהחלט חושבים, והתחלתי להבין את זה בפעם הראשונה כשהפסדתי למחשב במשחק שחמט. אבל זה לא הכול: ב- 2045 יהיה למחשב כושר חשיבה יותר מכל המין האנושי גם יחד.  

על הרובוטים אמר: "הם יקדימו אותנו תמיד בצעד. לראייה, הם הראשונים החוקרים את המאדים. פרויקטים כמו 'חיילים סבלים', המכונית האוטונומית של גוגל, מדפסות תלת מימד, שידפיסו בקרוב איברי גוף (כחלקי חילוף), המשקפיים החדשות של גוגל, ננו רובוטים 'שיטיילו' בגופנו ועוד - כל אלו ישנו את פני האנושות".

אנחנו מתקרבים לנקודה סינגולרית, בה לא ניתן יהיה לחזות יותר מה יתרחש בעתיד. בנקודה זו מחשבים ישכפלו עצמם - מחשב ייצר מחשב ורובוט ייצר רובוט. למעשה, המחשבים ייצרו ילדים. אם יהיו טעויות בתהליך הזה - זו משמעותה של אבולוציה.
יש שלושה דברים שצריך לעשות כדי להבטיח את המשך קיום המין האנושי:
  • להגדיל את העוגה, על ידי טכנולוגיה וחדשנות;
  • לחלק את העוגה באופן שונה, ויותר צודק;
  • וגם, לאכול פחות, ולהשלים את המעבר מ- 2.5 ילדים ל- 2.1 לאישה.
לדבריו, נדרשות כיום פחות ופחות ידיים עובדות, ובעתיד יהיה צורך בעובדים, רק אם הם יהיו קריאטיביים ויזמים.

המוטו היום הוא על מתכונת ה- Do it yourself. זה תקף גם ליכולת לרכוש השכלה ולהיצע אדיר של מקורות, "טיפש נשאר טיפש רק בגלל שהוא עצלן".

גם מיזם הלוויין הישראלי (Space IL) להנחתה על הירח נעשה בשיטת DIY, וזה לא מפתיע, כי לאורך כל ההיסטוריה, תמיד היזמים הפרטיים הם אלה שחצו ומתחו את הגבולות האנושיים, והרחיבו את עולמנו (כמו מגלי היבשות אמריקה והודו).  

פרויקט הלוויין יוצא דופן ועובדים עליו בעיקר מתנדבים - כיום כמעט 250 אנשים, אבל אנחנו מחפשים עוד חסויות (ומימון). יש לנו חסויות מהתעשייה האווירית, אוניברסיטת תל אביב, ו- ISA. עד עתה גייסנו 30 מיליון דולרים למיזם ואנחנו מקווים לחולל באמצעותו את "אפקט אפולו" הישראלי בדומה לעשור שאחר שיגור חלליות אפולו, כשהתעניינות בארה"ב בלימודי מדע וטכנולוגיה נסקה לשיאים מדהימים, וסחפה אחריה את הנוער האמריקאי. אני מקווה שכך נשפיע גם בישראל".



 
 
Bookmark and Share