Telecom News - משרד התחבורה משדרג מערך גיבוי ורציפות עסקית

משרד התחבורה משדרג מערך גיבוי ורציפות עסקית

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> משרד התחבורה משדרג מערך גיבוי ורציפות עסקית
משרד התחבורה משדרג מערך גיבוי ורציפות עסקית
מאת: חיים חביב, 16.5.13, 22:15IBM

יבמ תספק למשרד פתרון מקיף לגיבוי, התאוששות והמשכיות עסקית לסביבות המחשוב של המשרד. שירות הגיבוי, המבוסס על המחשב המרכזי של משרד התחבורה, מערך האחסון והתקשורת, יתמוך גם במערכות פתוחות נוספות במשרד, ללא השקעה נוספת.

IBM הודיעה, כי תספק למשרד התחבורה פתרון גיבוי, התאוששות והמשכיות עסקית לסביבות המחשוב של המשרד התחבורה. שירות הגיבוי, המבוסס על המחשב המרכזי של משרד התחבורה, מערך האחסון והתקשורת, יתמוך גם במערכות פתוחות נוספות המותקנות במשרד, ללא צורך בהשקעה נוספת.

יבמ תפעיל ותנהל שירות גיבוי חם למערכות משרד התחבורה. השירות מבוסס על מחשב גיבוי מרכזי מתוצרת יבמ, וכולל שכפול מלא של נתונים על גבי שרתי אחסון מדגמי DS8000  ו- XIV, אף הם של יבמ. לצד שרתי האחסון באתר הגיבוי המאובטח של יבמ, תעמיד יבמ לשירות משרד התחבורה גם מערך מחשוב, המדמה את זה המשרת את יחידות המשרד.
 
בהתרחש תקלה או אסון הפוגעים במערכות המחשוב העיקריות, יוכל משרד התחבורה לעבור למתכונת עבודה בסביבה דומה, ולהמשיך להשתמש בנתונים הקיימים. העבודה השוטפת במתכונת שכפול מלאה (Activ-Activ) נשענת על מערך תקשורת משולב כלי ניהול מתקדמים. בצד תשתיות העיבוד והאחסון, כולל השירות גם הבטחת זמינות עמדות עבודה המותקנות באתר יבמ ומוכנות לשירות צוותי חרום של משרד התחבורה, ש'ידלגו' בשעת הצורך אל אתר הגיבוי, וימצאו שם עמדות עבודה, מערך מחשוב אישי ומערכות טלפוניה שהותאמו לצורכיהם.
 רחל זמשטייגן
פתרון הגיבוי נמצא עתה בשלבי הקמה ויופעל בהיקף מלא בחודשים הקרובים. רחל זמשטייגמן (בתמונה), מנהלת אגף בכיר למערכות מידע במשרד התחבורה: "הפתרון משתלב בראייה של המשכיות עסקית וחתירה לשירות רציף של משרד התחבורה, במגוון רחב של תחומים עליהם הוא אמון".

אגף מערכות מידע במשרד התחבורה אחראי להקמה, ניהול תחזוקה והעמדת מאגרי המידע התחבורתיים הלאומים בים, באוויר וביבשה. האגף משרת את גופי המשרד וגופים חיצוניים, לרבות צה"ל, משטרה, בנקים, הביטוח הלאומי, בתי משפט, והמכון ארצי להכשרת נהגים - בצורה אמינה וזמינה, תוך אבטחת רשומות ואבטחת המידע במחשב.
דליה קרוננגולד-גלבוע
דליה קרוננגולד-גלבוע, מנהלת קבוצת פתרונות להמשכיות עסקית ביבמ (בתמונה): "יותר מאי-פעם, אנשים ועסקים נשענים כיום על טכנולוגיה – במתכונת היוצרת צורך דחוף להגן על המידע הקריטי ועל מערכות המידע ולהבטיח את המשך הפעילות גם בעתות חירום או אסון. ואם כך במגזר העסקי – בוודאי ובוודאי שכך גם במערכות הממשלתיות". 

רומן ריבן, מעצב פתרונות להמשכיות עסקית מיבמ: "יותר ויותר ארגונים מנצלים את תהליך ההקמה וההפעלה של מרכז גיבוי חדש לצורך בחינה מקיפה של מערך המחשוב שלהם, וביצוע שינויים והתאמות המתחייבים כתוצאה מהבדיקה הזאת".

חטיבת שירותי ההמשכיות העסקית (BCRS) של יבמ נמנית על הקבוצות הבולטות בתחום הגיבוי בישראל. היא מציעה ללקוחות לבחור מתוך תפריט מגוון של שירותים מנוהלים בתחום החומרה, התוכנה והשירותים ולהרכיב לעצמם, את מודל הגיבוי המועדף עליהם. יבמ מפעילה מתקני גיבוי בנתניה ובפתח תקוה  ומציעה חוזים לתקופות של עד עשר שנים, במסגרתם יכול הלקוח לרכוש את השירותים להקמת האתר ולהעברת פעילות הגיבוי, התשתיות הפיזיות, שטחים תת-קרקעיים למרכז מחשוב ולעובדים בעתות חירום, אספקת חשמל וסיוע בתפעול. 
 
Bookmark and Share