Telecom News - חיוג הפרמיום לרומניה לא חוקי גם ברומניה

חיוג הפרמיום לרומניה לא חוקי גם ברומניה

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> חיוג הפרמיום לרומניה לא חוקי גם ברומניה
הרגולטור הרומני לתקשורת הבהיר לנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: חיוג למספרי פרמיום ברומניה מחייב, שהשירות יינתן ברומניה. זה לא המצב בשירותי החיוג למספרי פרמיום הרומנים המתבצעים מישראל - בישראל. למה משרד התקשורת שותק? 
מאת: אבי וייס, 18.6.13, 19:00

בסדרת הכתבות על "מספרי פרמיום" מטעים וסוחטי כספים, חשפנו כאן, שספקי השירות מצאו להם יעד חדש של חיוג ל"מספרי פרמיום" - רומניה. הקידומת של רומניה היא 40.

העניין הזה נראה לי די מוזר, שכן לא מצאתי בספר הקצאת הקידומות של הרגולטור לתקשורת ברומניה את המספר, שהופיע במודעה הראשונה של ספק השירות שהצגתי (מאז נולדו עוד כמה ספקים המשתמשים בשירות הזה, שעובד באמצעות 012-סמייל, קבוצת פרטנר). מספר הטלפון במודעה: 01240903720033 היה שייך לחברה בשם:S.C. INTERNET TELECOM S.R.L.  כשבעדכון הקצאות מספור של הרגולטור לתקשורת ברומניה מיום 18 מרץ 2011 הקידומת 903720000 בוטלה.


לכן, פניתי אל הרגולטור הרומני לתקשורת ששמו: Ancom. ביקשתי הבהרות לתרגיל המתבצע מישראל דרך 012. התשובה של נשיא Ancom, קטלין מרינסקו (שם מתייחסים ברצינות לפניות כאלו, לא כמו בישראל), מצויה למתעניינים כאן. תמצית התשובה:
א. המספר, שביקשתי לבדוק, שייך לחברת VOCALNET COMMUNICATION. חברה הרשומה בבוקרשט - רומניה.
ב. המספר הזה שייך לקבוצת מספרי הפרמיום של רומניה. 
ג. המספר כפוף לכל התקנים והרגולציות האירופאיות והבינלאומיות של ITU למספרי פרמיום.
ד. אין בעיה לחייג למספרים אלו מחוץ לרומניה, כל עוד מצייתים לכללים הרומניים המאוד ברורים: השירות צריך להינתן בטריטוריה רומנית. דהיינו: בתוך רומניה

הסבר קצר למתעניינים ברגולציית התקשורת ברומניה: החלטה מס' 2895/2007 המוזכרת במכתב הינה תוכנית המספור הרומנית. המסמך המלא מצוי כאן. את מסמך תכנית המספור הרומנית ניתן למצא כאן. הסעיף הכי חשוב לענייננו: בסעיף 27 תת סעיף 4 חל איסור מוחלט להמיר שיחה לקידומת פרמיום כגון  0903 לשיחה בינלאומית מחוץ לרומניה לצורך שיחה המספקת שירות מחוץ לרומניה.

מכאן: הטענה של 012, שהחיוג למספרים אלו הוא חוקי, אין לה בסיס, גם על פי החוק הרומני. בנוסף, מצ"ב כאן הרישיון של 012. כל מי שייעיין בסעיף מס' 67  והלאה, בדפים 45-44 במסמך המצורף, למעשה כל פרק ו' ברישיון המפרט את נושא תעריפים, שמותר ל- 012 לגבות מהלקוחות בחיוג לחו"ל, ימצא ש- 012 לא יכולה לגבות את התעריפים, שהיא גובה בחיוג ל"מספרי פרמיום", לא בחיוג לרומניה ולא לשום ארץ אחרת בעולם. הסעיפים הללו ברורים ואינם משתמעים לשתי פנים. סעיפים אלו כמובן מבוססים על חוק התקשורת ותקנות התקשורת.

אז למה בכל זאת התופעה הבלתי חוקית הזו ממשיכה ואף מתרחבת? למה משרד התקשורת [הישראלי] לא משיב לכל פניותי? את זה כבר חשפתי כאן. יש מי שאחראי למצב הזה. למרות שהוא (עדן בר טל) כבר לא בתפקיד, המחליף שלו (מימון שמילה) לא ייעשה דבר. הוא רגיל לא לעשות דבר ממשי בתפקידו. לכן, אין כל סיכוי שהכאוס ייפסק. הפקידים שמתחתיו, שיודעים את האמת ואת הצורך בנקיטת צעדי אכיפה, מפחדים לצאת נגד הבוס שלהם. ככה זה נמשך כל הקדנציה הקודמת וגם כעת, תחת השר גלעד ארדן, שמנסה לצייר את עצמו בציבור כממשיך הדרך של ה"כחלוניזם". בינתיים, עד שהתכניות הדימיוניות של השר החדש תתממשנה, הכאוס במשרדו - ממשיך באין מפריע

 
כאוס בטלפוניה



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב