Telecom News - הצפנת שיחות בסלולר - למי זה טוב?

הצפנת שיחות בסלולר - למי זה טוב?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> הצפנת שיחות בסלולר - למי זה טוב?
אייל אלון, מנכ"ל Gama Operations, מדגיש, שכל בעל עסק וכל נושא תפקיד הרוצה להגן על חשאיות שיחות הסלולר העסקיות וגם הפרטיות שלו, יכול לטעון תוכנה קטנה למכשיר ולשוחח שיחות מוצפנות, שאינן ניתנות להאזנה ולפריצה. 
מאת: אבי וייס, 10.6.13, 20:00אייל אלון

אייל אלון, מנכ"ל ובעלים (ביחד עם קרן הגשמה) [בתמונה משמאל], חברת Gama Operations: "בשנתיים האחרונות שידרגנו וחידשנו את החברה, תוך התאמת החברה לרוח התקופה. אנו מצויים ברגל אחת עם עוגן מרכזי שזה הצבא, אבל רצינו להוסיף עוד רגליים. רגליים חדשות. 

המנה הראשונה של הפתרונות כבר שוחררה לשוק ויש לה לקוחות נלהבים. אלו פתרונות של ההגנה על המרכזיות בעסקים ובארגונים. זה כולל יכולות רבות, כולל הרחקת שלוחות והצפנת השיחות. ראינו, כבר בתחילת הדרך, שהלקוחות רוצים לחבר את הסמארטפונים למרכזיות. לכן, יצרנו פתרון בתוכנה לסמארטפונים המחבר אותם באופן מוצפן למרכזיות. 

אחרי המנה הראשונה של עולם המרכזיות, אנו יוצאים למנה השנייה: עולם הסלולר. פתרון מלא לעולם הסלולר, בכל מקום בעולם ועל כל רשת ועל כל מכשיר קצה. השלב הזה כולל הצפנה בין המשוחחים ישירות ברשת הסלולר, בלי צורך במרכזיה עסקית באמצע. יצאנו עם פתרון לגמרי חדש ולא מוכר בשוק. זה פתרון מנוהל. הפתרון עונה לכל הרגולציות והתקנים שיש בעולם התקשורת. עם הפתרון הזה הלכנו לקרן של התמ"ת וזכינו במענק של הקרן למכרזים של התמ"ת. בדקו אותנו בתמ"ת בשבע עיניים. עולם איומי הסייבר מאיים על כל מערכות התקשורת, גם על רשתות הסלולר. עד עתה לא היו פתרונות זמינים ללקוחות הקצה באשר הם. 

השיטה שלנו מאוד פשוטה ללקוחות הקצה הניידים: טוענים תוכנה קטנה, Client, המותאם לכל סוגי מערכות ההפעלה בעולם הסלולר. התוכנה הזו הופכת כל שיחה ומסרון לשיחה מוצפנת. אם לשני הצדדים בשיחה יש את ה- Client, הם מדברים מוצפן מעל רשת הסלולר, בלי תיווך של מרכזיה באמצע. הלכנו עם זה לכמה גופים בעולם, שבחנו את הפתרון הזה ואישרו, שהוא חסין מפני פריצות והאזנות. 

העברנו לאחרונה את הפתרון החדש למודל של שירות בענן. זה שירות המתאים לכל עסק ולכל אחד. זה הופך את הכל לשקוף וקל וגם העלות היא לשירות בענן ולכן זולה. הקמנו מחלקת מו"פ המתאימה את עצמה לצרכי השוק ומספקת פתרון לכל לקוח בכל מקום בעולם. 2013 זו שנת 'פריצת הדרך' שלנו. אנו רוצים להוביל את התחום הזה בעולם.

שוק ההגנות וההצפנות מצוי בחיתוליו. מערכות IP בישראל חשופות להתקפות, האזנות, הונאות ושאר סוגי ההתקפות, בלי הגנות מספקות. מהמרכזיות יש מעבר כיום לעולם הסלולר. בנוסף, אנו נהיה 'חברת בוטיק' בתחום המוצרים הנלווים למרכזיות ובראשם ה- IVR. יש לנו פתרונות משלימים כמו: פקס סלולרי, אימייל סלולרי ועוד. נכנסנו לעולם ניהול מערכות טלפונים סלולריים - MDM, אבל משולבות עם מערכות הגנה והצפנה. זה כיוון חדש, שנציג אותו בקרוב לשוק. 

תחום נוסף, שנכנסו אליו, הוא תחום הזיהוי הקולי - Voice Recognition למרכזיות עם שילוב סלולר. נציג מוצר חדש, שכבר התחלנו בו בהתקנות פיילוט בכמה עסקים. המערכת הזו מייתרת את הצורך ב- IVR ותומכת ב- 4 שפות. זה חידוש עולמי גם כן, בהמשך לקו המוצרים הייחודיים שלנו בעולם התקשורת". 

עדכון: למתעניינים בהגדרות של תחום הסייבר והסיכונים שיש בתחום הזה בישראל, פורסם לאחרונה מחקר מעניין של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הניתן להורדה מכאן. מומלץ לקריאה לאנשי המקצוע העוסקים בתחום  
מידע נוסף על הכיוון העסקי החדש של גאמה מצוי כאן.



 
 
Bookmark and Share