Telecom News - לא מכירים בישראל את התפתחות הרגולציה והידע המשפטי והטכנולוגי המתפתחים מחוץ לישראל

לא מכירים בישראל את התפתחות הרגולציה והידע המשפטי והטכנולוגי המתפתחים מחוץ לישראל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> לא מכירים בישראל את התפתחות הרגולציה והידע המשפטי והטכנולוגי המתפתחים מחוץ לישראל
"הרגולטור הישראלי מתנהג כאילו הוא חייב להמציא כל פעם מחדש את הגלגל", כך לדברי ד"ר טל ז'רסקי מאונ' חיפה. "אנו מדינה מתקדמת ביכולות הפיתוח הטכנולוגי, אבל מדינת ינוקא בתחום המימוש של טכנולוגיות אלו לציבור בישראל".
מאת: אבי וייס, 25.5.3, 21:00טל ז'רסקי

כנס "אסדרת שוק התקשורת הדיגיטלית בישראל", שנערך ביום 22.5 באוניברסיטת חיפה - המרכז למשפט וטכנולוגיה, הפקולטה למשפטים, בשיתןף קבוצת "לייקר החזקות" (ביוזמתו של ד"ר טל ז'רסקי - בתמונה), שימש במה להתקפות חריפות ביותר על תכניות משרד התקשורת, במיוחד על תחום "השוק הסיטונאי".

ד"ר טל ז'רסקי, מרצה בכיר, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה: "שוק התקשורת הוא שוק בעל חשיבות מרכזית בחיינו. במעבר לכלכלת שירותים, כלכלה זו תלויה במידע והמידע מועבר באמצעות מערכות התקשורת. ההשקעה בתשתיות התקשורת מחזירה את עצמה עם מכפילים. היא מאפשרת את יכולת הביטוי האנושית. בנקודה הזו נבדל תחום תשתיות התקשורת משאר התשתיות, שאינן מספקות כלי לביטוי היכולת והידע האנושי. אולם, ההבנה הציבורית לנושאי תשתיות התקשורת בישראל נמוכה מאוד. מעט מתמחים בתחום, מעט עוסקים בו ומעט דיונים מתקיימים לגבי תחום זה.

כנראה, שיש בתחום התקשורת מנגנונים הקשים להבנה אנושית. אחרת, אי אפשר להבין את ההתעלמות מבעיות היסוד של עולם התקשורת הישראלי. האם מפחדים לעסוק בפרטים? האם הקושי הוא בהתממשקות לעולמות אחרים דוגמת: תחום המונופולים, כוחות כלכליים וניתוחים כלכליים, בעיות בזכויות יוצרים, חופש הביטוי ועוד?

הבעיה שלנו: לא מכירים מה קרה במדינות אחרות ומתווכחים על דברים שמזמן למדו ופתרו אותם בעולם הרחב. הוויכוח כאן היום הוא, למשל, בתחום 'השוק הסיטונאי'. התווכחו עליו בארה"ב לפני דור ובאירופה לפני עשור. לא מכירים את ההתפתחות הרגולטורית והידע הנצבר ונאסף מחוץ לישראל. ממשיכים לעשות שגיאות, שברור שאסור לעשות אותן, לאור הידע, שנצבר במדינות העולם.  

יש כיום רגישות יותר גדולה בציבוריות הישראלית. הציבור רוצה להשתתף בשיח הציבורי הנוגע אליו. בעולם התקשורת - זה לא קיים. אין בכלל שיח ציבורי. אין כלום. יש מעט מאוד פרסומים מדעיים ומקצועיים. זאת הסיבה, שלכנס הזה קראנו לצעירים לכתוב מאמרים וערכנו תחרות בינהם, על פרסי "קבוצת לייקרס אחזקות", למאמרים המצטיינים. קיבלנו יבול יפה של מאמרים. נציג אותם בפני הציבור בפרסומים המקצועיים הקרובים שלנו. בפרסים זכו: מקום שלישי: שרון ידין, שניים במקום השני (ללא מקום ראשון): אסף אבידן ורועי רייזנבלר

בישראל, איש לא חישב את עלות היישום של השוק הסיטונאי. לא בדקו את השפעתו על השוק. בארה"ב, AT&T חזרה להיות ענק מונופוליסטי כתוצאה ממהלכים מוטעים כאלו, בדיוק מה שרוצים כרגע לבצע בישראל. הניתוח חייב להתבצע מול מה שאנו נרוויח, או שלא נרוויח, בזה שנכניס את שיטת השוק הסיטונאי לישראל. זאת, יותר מעשור אחרי העולם המערבי, שכבר זנח שיטה זו כי היא נכשלה. לא ברור לי איך יחושב הסעיף של החכרת תשתיות מספקיות התקשורת הוותיקות: בזק והוט. יש יותר מדי ערפל ותכניות לא גמורות. זה נראה יותר כהתעקשות על סיסמאות, שאין מאחוריהן דברים ממשיים.

אני לא מכיר כל מודל כלכלי שלפיו ה- FTTH של חברת התקשורת החדשה של חברת החשמל יכול להצליח בו". 
FTTH



 
 
Bookmark and Share