Telecom News - בזק משיקה שירות הגנה על מרכזיות ושיחות - Call Protect

בזק משיקה שירות הגנה על מרכזיות ושיחות - Call Protect

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> בזק משיקה שירות הגנה על מרכזיות ושיחות - Call Protect
בלעדי: ההשקות של שירותי אבטחה והגנה למרכזיות ושיחות עסקיות מחברות פרטיות הובילו את קבוצת בזק להשיק שירות מהפכני משלה: Call Protect לעסקים וארגונים מכל סדר גודל. ביקורת: האם השירות החדש כדאי?
מאת: אבי וייס, 26.5.13, 18:30
בזק עסקים Call potect

אך שבוע שעבר דיווחנו כאן על השקת שירות חדש של הגנה על מרכזיות במודל ענן של חברת Voicenter. קבוצת בזק \ אגף "בזק עסקים" התכוננה במשך השנה האחרונה להתעוררות התחרות בתחום זה. עם הפרסום, בזק לא המתינה הרבה והשיקה היום (26.5) את שירות Call Protect.

המצגת של השירות החדש מצויה כאן. בהסבר שנשלח ללקוחות הפוטנציאליים של בזק נכתב:


"בעקבות ריבוי מקרי ההונאות וניסיון פריצה למרכזיות בארץ ובעולם, הושק שירות בתכנית behavior analysis, לשם הפקת המלצות לחריגה בפעילות הלקוח בהתאם להגדרה שלו ולחוקים המוצעים בשירות.

השירות מאפשר ניטור פעילות הטלפוניה של הלקוח, לאיתור פעילות חריגה, על פי פרמטרים שהוגדרו מראש, בהתאם לפעילות העסק - הלקוח מקבל התראה על שימוש חריג בקווי הטלפוניה שבשירות.
השירות ניתן ברמת לקוח בלבד.

סוגי הקווים שניתן לצרפם לשירות:
1.      קו טלפון
2.      PRI (ראשי + שלוחות)
3.      1800
4.      1700

סוגי ההתראות (לבחירת לקוח):

  • דוח יומי - יתקבל כל יום (על היום של אתמול) ללקוחות הנרשמים בשירות
  • הודעת SMS - לבחירת הלקוח
  • הודעת מייל - לבחירת הלקוח."
​ביקורת:
האם השירות החדש אטרקטיבי?

בשלב זה - מאוד בספק. מדובר בשירות פאסיבי (דהיינו: ניטור ודיווח בלבד) ללא כל יכולת אקטיבית (הגנתית). בנוסף, אין הצפנת שיחות, אין קישור להגנה על שיחות מהסלולר
 ועוד. למעשה, אין בכלל הגנות של ממש. 

מדובר בפתרון, שפותח עבור בזק ע"י חברת cVidya,  בלי מענה לצרכים היותר חשובים של בעלי המרכזיות בעסקים ובארגונים. למשל: אין בו חסימות אוטומטיות של הפורצים בזמן אמת. לקבל דיווח בדיעבד על פריצות זה נחמד ושיפור מול המצב הקיים, אבל זה לא המענה הנדרש כיום להגנה על מרכזיות ובמיוחד מרכזיות IP ומרכזיות בענן. נקווה שבגרסה הבאה של השירות, הוא יספק מענה הולם יותר להתפתחויות בתחום הסכנות של מתקפות סייבר ופריצות למרכזיות

 
המרכזיה של בזק



 
 
Bookmark and Share