Telecom News - מפקד משטרת NSW באוסטרליה יצר אקדח במדפסת 3D שירה כדור בהצלחה

מפקד משטרת NSW באוסטרליה יצר אקדח במדפסת 3D שירה כדור בהצלחה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מפקד משטרת NSW באוסטרליה יצר אקדח במדפסת 3D שירה כדור בהצלחה
מפקד משטרת NSW באוסטרליה יצר אקדח במדפסת 3D שירה כדור בהצלחה
מאת: מערכת Telecom News  28.5.13, 16:00

היסטריית האקדח המודפס במדפסת תלת-מימד מתפשטת בעולם. המשטרה באוסטרליה פרסמה וידאו אזהרה לציבור לאחר שיצרה בעצמה 2 אקדחים במדפסת 3D בעלות של 125 ₪.

הדפסת האקדח במדפסת תלת-מימד בארה"ב, עליה דיווחנו כאן זה מכבר, ממשיכה לעורר גלי הדף גם מחוץ לארה"ב. כך מדווח היום הטלגרף הבריטי כאן.

מפקד משטרת New South Wales  הגדולה באוסטרליה, Andriew Schipione, הזהיר את הציבור במסיבת העיתונאים, שמהלכה הופץ לעולם בווידאו, לגבי הסכנות בהדפסת כלי נשק במדפסות תלת-מימד וביקש לא להוריד מהאינטרנט את תרשימי אקדח ה-Liberator. התרשימים הופצו ברשת ב-100,000 הורדות, לפני שהוצאו ממנה לפי בקשת הרשויות האמריקאיות.

מפקד המשטרה הסביר במסיבת העיתונאים איך הצוות הבליסטי של המשטרה האוסטרלית קנה מדפסת 3D, הוריד את תרשימי הייצור, שהופצו ברשת והורדו לפני שהוסרו ממנה, ויצר בעצמו 2 אקדחים במחיר 35 דולרים אוסטרליים בלבד (כ-125 ₪).

האקדחים נוסו במטווח. כדור אחד של האקדח הראשון חדר 7 אינצ'ים ללוח מוצק המדמה בשר אדם, מספיק עמוק כדי להרוג כל אחד. האקדח השני התפרק בעת הירי.

מפקד המשטרה התריע על חוסר רגולציה וסטנדרטים לגבי ייצור כלי נשק  במדפסות הללו, על היעדר אפשרות לזהותם בגלאים ועל כך, שאין להם מספרים סידוריים או מזהים אחרים ושהם זולים וקלים מאד להכנה.

גם בארה"ב עצמה הפך כל הנושא לסיוט אחד גדול. זאת מאחר, שכבר אי אפשר למנוע את הפצת התרשימים, כי בקשת הממשל להסרתם מהרשת הגיעה מאוחר מדי. הם זמינים ברשתות לשיתוף קבצים וב"רשת האפלה" - Darknet. כלומר, לא ניתן יהיה למנוע ייצור נשק ביתי במדפסת תלת-מימד ביתית.
 
סרטון מסיבת העיתונאים של מפקד משטרת NSW באוסטרליה (הוטמע בשעה 17:14):
 
אקדח
Bookmark and Share