Telecom News - בינת מדהימה את השוק: בונה בי-ם דאטה-סנטר תת-קרקעי הגדול במדינה

בינת מדהימה את השוק: בונה בי-ם דאטה-סנטר תת-קרקעי הגדול במדינה

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> בינת מדהימה את השוק: בונה בי-ם דאטה-סנטר תת-קרקעי הגדול במדינה
בכנס השנתי והמקצועי של בינת אקספו - 2013 נחשפו כמה מכיווני הפעולה החדשים של קבוצת בינת ובראשם: Data Center ענק בירושלים, מערכת אנטי-סייבר כלל עולמית חדישה, וכוונה להיכנס לשוק הסלולר העסקי עם רישיון ה- MVNO שכבר מצוי בידה.
מאת: אבי וייס, 28.5.13, 20:30

כנס בינת אקספו 2013 (הכנס העשירי במניין כנסי בינת-אקספו), שנערך היום בגני התערוכה בת"א, היה גם הכנס הגדול ביותר והמרשים ביותר בישראל בתחום זה (מעל ל- 4,000 אורחים), עם שפע של הכרזות חדשות. חלקן מפתיעות ומעניינות, הכרזות שתגרומנה לכאב ראש רציני לכל המתחרים. פרטים נוספים על האירוע ומה הוצג בו מצויים (למתעניינים) כאן.

נציג כאן  עבור הציבור רק את החידושים החשובים ביותר, שהוכרזו והשפעתם על שוק ה- ICT בישראל. הכנס נעשה תחת הסיסמה של "חשיבה עסקית מחדש" - Rethink Your Business, ואכן הכנס וההכרזות שבו היו חלק מהגישה המהפכנית הזו. 

יהודה זיסאפל, יו"ר ובעלים של קבוצת רד-בינת ואלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, הציגו באירוע את החידושים האחרונים מבית בינת ואלו הם: 

א. הוקמה מערכת חדשה ובינלאומית להגנה מבפני התקפות סייבר בשם SecurityDAM. המערכת הזו בנויה על מרכזים המפוזרים בעולם, שלוכדים התקפות סייבר מכל מקום בעולם, עוד לפני שהן מגיעות לישראל. מה שמאפשר "פעולה נקייה" מאיומי סייבר לחברות ישראליות הפועלות בישראל ולחברות רב-לאומיות הפועלות במדינות שונות בעולם. השירות הזה ניתן כולו בענן ומבטיח "שקט נפשי" לחברות ישראליות, שהן יכולות לפעול בלי חשש ממתקפות סייבר המגיעות מרחבי העולם ויכולות להימשך ימים ואף שבועות.

ב.הקמת Data Center חדיש, המילה האחרונה במרכזי מיחשוב בעולם, הגדול ביותר בישראל. זאת, בהיקף מתוכנן של 14,000 מ"ר. המתקן מוקם בהר בחוצבים ב-ים, במקום הבטוח ביותר בישראל, עם עומק של כ- 10 קומות מתחת לפני הקרקע. המקום יכיל כ- 100 אלף שרתים ויספק שירותי ענן ושירותי DRP\BCP לכל עסק וארגון בישראל, לרבות שירותים חדשים שטרם פורסמו. 

ה- Data Center הזה חצוב כולו בסלע, 35 מטר מתחת לפני האדמה, כששלב ראשון של 1,700 מ"ר כבר מוכנים ויאוכלסו ב- Q1 2014. בניגוד למתחרים, שמספקים בעיקר  Co-Location של שרתים, המרכז החדש יציע שפע של שירותים, בעיקר בענן, כולל שירותי גיבוי מפני אסון (DRP) והמשכיות עסקית (BCP) לארגונים הכי גדולים ורגישים בישראל, ברמה הכי גבוהה שיש, תוך מענה לכל הרגולציות המחמירות שיש בתחום זה (לרבות הרגולציות על הבנקים). זה גם יענה לצרכים של ארגונים הניצבים בפני ירידה בתקציבי ה- ICT השנה ומחפשים לחסוך בהוצאות. 

ג. הקמת מערכת בשם א"ש (אפליקציות ושירותים), שמספקת פתרונות "קצה לקצה" לעסקים וארגונים, עם נגישות טוטאלית לכל יישום מכל מקום ומכל מכשיר קצה. כיום, השוק הצרכני מוביל וגדל אקספוננציאלית ביישומים ויכולת הפעלת יישומים מכל מקום ומכל מכשיר קצה. זה חסר בארגונים ובעסקים. קבוצת בינת רוצה לסייע לעסקים ולארגונים לבצע את המהפך הזה, שבו הנגישות לאפליקציות תהיה מכל מקום ומכל מכשיר קצה. זאת, כדי למנף את היכולות העסקיות של כל ארגון שירצה בכך.

מדובר בסט של פתרונות המכונים E2E, קצה לקצה, תוך שילוב פעילויות בדגש על גישת ה- Application Broker. כיום, רק 5% מהארגונים עושים שימוש בגישה הניידת לצרכים עסקיים של עצמם ולמינוף יכולות עסקיות שלהם. זה מעט מדי. זו למעשה תקלה משמעותית של שוק ה- ICT הישראלי. קבוצת בינת נרתמת ל"חינוך שוק" ולקידום התחום הזה בעסקים ובארגונים בישראל. 

ד. קבוצת בינת תבחן שוב את רישיון ה- MVNO, שכבר מצוי בידה וטרם מומש (לטענת בינת: המפעילים הגדולים הכשילו את הרעיון), ותצא בקרוב עם פתרון סלולרי-נייד חדש, שמותאם לצרכים החדשים של השוק העסקי והארגוני בישראל.

ה. קבוצת בינת בוחנת בזהירות את מיזם הסיבים - FTTH של חברת החשמל. בעלי החברה מעורבים כמשקיעים במיזם, אך טרם התקבלו החלטות בנושא. בשלב זה, בינת אינה רוצה להרגיז את לקוחותיה ושותפותיה, שלא מרוצות מהרעיון, שחברת החשמל תיכנס עם פריסת סיבים מתחרים להן בישראל. 

בנוסף, בינת דיווחה על שותף אסטרטגי ענק חדש: לוקהיד מרטין מארה"ב, שותף איתו נגשו למכרז ה"חמש תשיעיות" לקריית התקשוב העתידית של צה"ל בנגב. זה פרוייקט הגדול ביותר שהיה בישראל אי פעם בתחום התקשוב. 
Data Center



 
 
Bookmark and Share