Telecom News - שיתוף פעולה בין הארוורד לחממה הטכנולוגית של מט"ח לפיתוח ספרייה המתבססת על חוכמת ההמונים

שיתוף פעולה בין הארוורד לחממה הטכנולוגית של מט"ח לפיתוח ספרייה המתבססת על חוכמת ההמונים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> שיתוף פעולה בין הארוורד לחממה הטכנולוגית של מט"ח לפיתוח ספרייה המתבססת על חוכמת ההמונים
שיתוף פעולה בין הארוורד לחממה הטכנולוגית של מט"ח לפיתוח ספרייה המתבססת על חוכמת ההמונים
מאת: מערכת Telecom News, 28.5.13, 22:00גילה בן הר
 
החממה הטכנולוגית של מט"ח (MindCET) הודיעה היום, כי חתמה על שיתוף פעולה עם מעבדת החדשנות של ספריות הארוורד (Harvard Libraries Innovation Lab). במסגרת ההסכם יפתחו שני הגופים במשותף אפליקצית ספרייה חדשנית המפגישה את עולם הספרים עם תרבות הרשת של ילדים ונוער.
 
איך זה יעבוד?
אפליקציית הספריה החדשה, מציגה באופן ויזואלי את תכני הקריאה האישיים של המשתמשים, ומציגה מידע קטלוגי מסורתי לצד ציטוטים מהספר, תמונות, קטעי וידאו רלוונטיים, מידע על גודלו הפיזי של הספר, מספר התלמידים שקראו בו וכן הלאה. כמו כן, האפליקציה מתפקדת גם כפלטפוטרמה חברתית וכזירה לשיח ולמידע על ספרי קריאה והעדפות אישיות של המשתמשים ולמעשה נבנית בהדרגה על ידי התלמידים כרשת חברתית.
 
האפליקציה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים והיא מבוססת על מוצר בשם Stack View, שפועל כיום בהארוורד בהצלחה רבה.
 
צוותי שני הגופים עבדו יחד משני צדי האוקיינוס- צוות הפיתוח הישראלי ממרכז MindCET בירוחם והצוות האמריקאי בקמפוס הרווארד בבוסטון. פרופ' דיוויד וינברגר, אשר עומד בראש מעבדת החדשנות של ספריות הארוורד הינו מהבולטים והמקוריים שבהוגי הרשת של העשור האחרון. במחקריו מתמקד פרופ' וינברגר בשינויים העמוקים החלים על עולם המידע, וברעיונותיו ניכרת חשיבה פורצת דרך וחדשנית. היה זה חיבור טבעי לחממת החדשנות של מט"ח, המפתחת מודלים ייחודיים המגשרים בין תרבות הלמידה הבית-ספרית לבין תרבויות למידה אלטרנטיביים (אינטרנט למשל).
 
לדברי גילה בן-הר (בתמונה), מנכ"לית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח): "מדינת ישראל נחשבת למדינה מובילה בעולם בכל הנוגע לטכנולוגיות חינוך. שיתוף הפעולה המרשים, שחתמנו עם הארוורד, מהווה אבן דרך נוספת בתחום. תחום ה-EdTech הולך ותופס תאוצה בעולם ואנו מקווים שגם בישראל נוכל לראות במהלך השנים הקרובות חדשנות טכנולוגית פורצת דרך המסייעת למורים ותלמידים". 
 
פרופ' דיוויד וינברגר יגיע לביקור בארץ ב-05 ביוני, וירצה בנושא זה במסגרת כנס מעצבים את העתיד 2 של מט"ח. בביקורו, יחתום על שיתוף הפעולה המלא וכן יפגוש פנים אל פנים את צוות הפיתוח הישראלי.
 
קרדיט צלם: קובי קנטור
Bookmark and Share