Telecom News - על התקנים לבישים ומדוע הגוגל-גלאס לא יהפוך למוצר להמונים

על התקנים לבישים ומדוע הגוגל-גלאס לא יהפוך למוצר להמונים

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> על התקנים לבישים ומדוע הגוגל-גלאס לא יהפוך למוצר להמונים
מנכ"ל אפל: הנסיון לשכנע אנשים ובעיקר צעירים להרכיב את הגוגל גלאס יהיה קשה: על התקנים לבישים ומדוע הגוגל-גלאס לא יהפוך למוצר להמונים
מאת: חיים חביב, 30.5.13, 08:30
 
במושב הפתיחה (אמש) של ה- D11 conference חשף מנכ"ל אפל (המתחרה בגוגל) מקצת מחזונו על התקנים לבישים והתייחס במיוחד לגוגל-גלאס של המתחרה.
 

בראיון עם  All ThingsDבמסגרת מושב הפתיחה (אמש) של ה- D11 conference התייחס מנכ"ל אפל, Tim Cook, גם ללהיט התורן מבית גוגל - Google Glass. 'איני מאמין, שהמוצר יהפוך לדומיננטי בשוק', אמר.
 
קוק הגדיר את ה'גוגל גלאס' כמוצר 'מעניין' לשימוש פלחי שוק ורטיקאליים, אך לא כמוצר המוני לשימוש הציבור הרחב. לדעתו, אחת הסיבות העיקריות לכך, היא העובדה שאנשים מרכיבים משקפיים רק כשהם חייבים בכך ולא מבחירה חופשית. אנשים שמרכיבים משקפיים מבטאים גם אמירה אופנתית ייחודית. כתוצאה מכך, הניסיון לשכנע אנשים להרכיב את ה-  Google Glass יהיה קשה.
 
עם זאת, סבור טים קוק, שתופעת המחשבים הלבישים (Wearable Computing, אביזרים אלקטרונים, דוגמת חיישנים, מצלמות, מסכים וכיוצ"ב, שניתנים לנשיאה על הגוף), תהפוך למגמה מאד משמעותית בשוק, ותסחף אחריה יצרנים רבים לתחום המרתק. קוק סירב להתייחס לשאלה אם בכוונת אפל להתמודד בשוק זה.
 
לדעת קוק, התקן מחשוב לביש על פרק היד הוא 'טבעי' הרבה יותר וגם נראה פחות מוזר (מהמשקפיים של גוגל). לדבריו, מרבית הצעירים בגילאי 10-20 אינם עונדים כיום כלל שעון, ותידרש מחשבה ו'משהו מיוחד' על מנת לשכנעם לענוד התקן מסוג זה. מנכ"ל אפל מכיר בערך מסוים של ההתקן החדשני מבית גוגל אך הוא סבור שנבחר לו מיקום לא נכון בגופנו.

האם באפל חשים מאוימים מההתקן החדשני שחשפה לאחרונה גוגל לשוק (עדיין בשימושם של יחידי סגולה, 1500$ ליחידה), או שזה חזונם והשקפתם? כידוע, מי שכושל בקריאת המפה אין לו לעיתים דרך חזרה (ר' נוקיה והאנדרואיד). ימים יגידו.

הראיון המלא באנגלית כאן.
משקפי גוגל



 
 
Bookmark and Share