Telecom News - נאס"א נתנה מענק לחברה בארה"ב לפיתוח מדפסת תלת-מימד להכנת אוכל

נאס"א נתנה מענק לחברה בארה"ב לפיתוח מדפסת תלת-מימד להכנת אוכל

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נאס"א נתנה מענק לחברה בארה"ב לפיתוח מדפסת תלת-מימד להכנת אוכל
נאס"א נתנה מענק לחברה בארה"ב לפיתוח מדפסת תלת-מימד להכנת אוכל
מאת מערכת  Telecom News 3.6.13, 11:20מדפסת 3D
 
הכוונה לייצר מזון מגוון ובריא עבור האסטרונאוטים בצורה בטוחה, לקצר את זמני הכנת המזון ולחסוך במשאבי החללית במשימות לזמנים ארוכים במיוחד (שנים).
 
לאחר שפורסמו שימושים אפשריים של הדפסה בתלת-מימד לצרכים שונים, החל מיצירת אקדחים שכבר יורים (ראה כתבה –כאן), וכלה בשימושים רפואיים ויצירת איברים ואדם ביוני (ראה כתבה – כאן), מצטרפת נאס"א ל"חגיגה". נאס"א פרסמה לפני שבוע הודעה (ראה –כאן) על כך שנתנה מענק, לחברה מהעיר אוסטין בטקסס, Systems and Materials Research Consultancy כדי שתפתח מדפסת תלת-מימד לייצור אוכל כדי להאכיל את האסטרונאוטים בטיסות ארוכות מאד בחלל.
 
נאס"א רוצה לספק לצוותים מזון מגוון, יציב ובטוח, שיחזיק מעמד לאורך זמן. מערכת המזון הקיימת (הצוותים מקבלים אוכל ארוז ומעובד מראש ואינם מכינים אותו בחללית ומערכת הקירור של האוכל מנצלת משאבים בחללית) לא תחזיק מעמד בחללית במשך משימות ארוכות לאורך שנים.
 
מגוון  של סוגי המזון הוא חשוב על-מנת שאנשי צוות יוכלו לאכול כמות מספקת של מזון, ויקבלו את המרכיבים התזונתיים שהם צריכים כדי לשמור על הבריאות שלהם בחלל ועל היכולת שלהם לבצע משימות.
 
לכן, נאס"א מעוניינת  במחקר על הדפסה תלת ממדית של מזונות כדי לראות אם טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית תוכל להציע מגוון רחב של מאכלים ממרכיבים בעלי חיי מדף ארוכים ולהקטין בזבוז זמן בחללית על נושאי התזונה. נאס"א סבורה, שהדפסה תלת-ממדית יכולה להיות מתאימה לתפעול בחללית במסעה הארוך בחלל.
 
בתמונה: תהליך פיתוח מזון לחלל:
הכנת מזון לחלל
Bookmark and Share