Telecom News - ממרכז הפיתוח של יקום לכל העולם: אינטל משיקה את הדור הרביעי של מעבדי Intel Core

ממרכז הפיתוח של יקום לכל העולם: אינטל משיקה את הדור הרביעי של מעבדי Intel Core

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> ממרכז הפיתוח של יקום לכל העולם: אינטל משיקה את הדור הרביעי של מעבדי Intel Core
ממרכז הפיתוח של יקום לכל העולם: אינטל משיקה את הדור הרביעי של מעבדי Intel Core
מאת: מערכת Telecom News, 5.6.13, 00:30אינטל
 
עיקר החדשות:
  • אינטל חושפת את משפחת המעבדים החדשנית 4th generation Intel Core  שפותחה בארה"ב ובישראל.
  • אינטל מתכננת להשיק יותר מ-50 מחשבי אולטרבוק שכוללים לאפטופ וטאבלט במכשיר אחד (Ultrabook convertibles  ו-Ultrabook detachable) עם מעבדי Core החדשים.
  • מעבדי Core החדשים של אינטל מספקים את השיפור הגדול ביותר בחיי סוללה שאינטל הציגה אי פעם, ומאפשרים יותר מ-9 שעות של חיי סוללה.
  • המעבדים החדשים מספקים פי שניים ביצועים גרפיים בהשוואה לדור הקודם.
צ'יפ אינטל 
אינטל (Intel) חשפה היום בתערוכת קופיוטקס שבטיוואן את משפחת המעבדים החדשנית 4th generation Intel Core.
 
הדור הרביעי של מעבדי Intel Core מבוסס על המיקרו-ארכיטקטורה "Haswell" בטכנולוגיית ייצור של 22 ננומטר המספק גידול של 50% בחיי הסוללה בעומס עבודה פעיל בהשוואה לדורות קודמים. זהו השיפור הגדול ביותר מדור לדור בתולדות החברה ובחלק ממחשבי האולטרבוק המבוססים על המעבדים החדשים הוא צפוי להתבטא בגידול של יותר מ-9 שעות בחיי הסוללה.
 
מעבדי Intel Core מהדור הרביעי מצוידים בגרפיקה מובנית (Intel Iris Graphics) המספקת ביצועים של עד פי שניים לעומת הביצועים הגרפיים של מעבדי הדור הקודם של אינטל. בנוסף, המעבדים יאפשרו הדלקה מהירה של האולטרבוק בתוך שלוש שניות ממצב שינה. העובדה שאינטל הצליחה לתכנן באופן מודולרי את ליבת העיבוד, ווסתי הוולטאג', הגרפיקה, הזכרון והקישוריות לתוך "מערכת על שבב" (System on Chip) אחת (לראשונה ב-22 ננומטר) – תאפשר למחשבי האולטרבוק להיות דקים יותר.
 
הדור הרביעי של מעבדי Intel Core תומך בצורה הדוקה ביותר ב-Perceptual Computing, אשר מפותח גם בישראל. בשלב זה עושה אינטל שימוש במצלמת Creative שמזהה מחוות גוף ושתהיה זמינה החל מהרבעון הבא. אינטל ציינה כי היא מפתחת פתרון משולב שיספק טכנולוגיית עומק תלת-ממדית ישירות למחשבים עתידיים מבוססי אינטל הצפויים לצאת לשוק באמצע 2014.
 שלומית וייס 
שלומית וייס, סגנית נשיאה, קבוצת ארכיטקטורות, אינטל ישראל: "הדור הרביעי של Intel Core, האסוול, מספק חדשנות בכמה היבטים. ראשית, בפעם הראשונה אינטל הצליחה להכניס את מעבד ה-Core לאולטרבוק באמצעות מערכת על שבב (System on a chip). כלומר כל הרכיבים נמצאים באריזה אחת. זה מאפשר ניצול טוב יותר של הספק חשמל, ביצועים טובים יותר ויצירת מחשבים דקים יותר. חדשנות נוספת באה לידי ביטוי בחיי סוללה. האסוול מספק את הקפיצה הכי גדולה של אינטל מדור לדור - 6.5 שעות נגינה ל- 9 שעות. במצב סטנד ביי מדובר ב-10-13 ימים לעומת 4.5 ימים קודם בדור הקודם. (תלוי במערכת).שיפור נוסף הוא בביצועים הגרפיים. אינטל מציעה כיום שיפור של פי 2 בביצועים הגרפיים לעומת דור המעבדים הקודם. גם זמן האתחול בהאסוול התקצר מאוד, מ-3 ל-9 שניות. מה שמשפיע על חוויית המשתמש.  שיפור נוסף הוא ביעילות הזכרון. אינטל משתמשת לראשונה בזכרון EDRAM שמאפשר ביצועים מהירים מאוד למעבד הגרפי". 

וייס אומרת כי האסוול מתאים במיוחד למחשבי 2 in 1 – מחשב detachable – כשמחובר למקלדת  הוא כמו אולטרבוק, וכשמנתקים את המסך הופך לטאבלט עם ביצועים מאוד טובים והספק טוב. כך בפעם הראשונה נכנסים מעבדי Core לטאבלטים".
 turh prbe
אורי פרנק, מי שהוביל את הפיתוח של האסוול ועמד בראש קבוצה של 80 איש מאינטל יקום וחיפה, אומר כי הצוות הישראלי התרכז בפתרונות הורדת הספק ואפשרות בניית מחשבים הרבה יותר דקים מכפי שרגילים. בין השיפורים שעליהם עבדו בישראל: תמיכה ב-  connected stand by– תחושה שהמחשב מחובר כל הזמן כמו טלפון. כלומר המחשב מדי פעם בודק אם יש מיילים כשהוא "ישן", ותוך שימוש נמוך בסוללה, מסנכרן כל הזמן.

בנוסף הצוות הישראלי עבד על תמיכה בזיכרונות חדשים יעילים יותר מבחינת הספק. "העבודה על הפרויקט הייתה מאוד מרתקת. בין השאר כי הקבוצה הרגישה שהיא מביאה יכולות חדשות שכל אחד היה רוצה אצלו בבית, דור מחשבים יותר יעילים ויותר דקים", הסביר פרנק.
 
מאיצים במהירות: טאבלטים, סמרטפונים ו-LTE
השקת מעבדי Core החדשים והשמת דגש מיוחד לשוק המיחשוב הנייד מצטרפים למיקוד ההולך וגובר של אינטל בזירת הניידות של הסמארטפונים והטאבלטים. כזכור, אינטל הודיעה באחרונה על השקת ארכיטקטורה חדשה בשם Silvermont המצטיינת בצריכת אנרגיה נמוכה ומיוצרת גם היא בתהליך 22 ננומטר. אינטל מתכננת לשווק טאבלטים עם ארכיטקטורה זאת (טכנולוגיית יצור 22 ננו-מטר, מערכת-על-שבב - SoC, עם ארבע ליבות אטום, תחת שם הקוד Bay Trail) לקראת סוף 2013.

טאבלטים אלה יספקו גרפיקה מעולה ויותר מפי שניים של ביצועי ה-CPU על פני הדור הנוכחי. המערכת-על-שבב תאפשר גם עיצוב דק יותר ו-8 או יותר שעות של חיי סוללה ושבועות תמימים של מצב סטנד-ביי, כמו גם תמיכה באנדרואיד ו-Windows 8.
 
אינטל הדגימה בקומפיוטקס את פתרון ה-4G LTE Multimode של החברה בשילוב עם ה-22nm quad-core Atom SoC לטאבלטים. ה-Intel XMM 7160 הוא אחד מפתרונות ה-LTE הקטנים ביותר בעולם עם multimode ו-multiband והוא תומך בנדידת LTE  באמצעות מוצר יחיד. נכון להיום, 30 מדינות משווקות טלפונים המכילים מעבדים של אינטל . 
 
צילום: צוות פיתוח ההאסוול ממרכז הפיתוח של אינטל ביקום. קרדיט צילום: כדן חיבה
צוות הפיתוח
Bookmark and Share