Telecom News - סופית: ViaEuropa תוביל את מיזם הסיבים של חברת החשמל

סופית: ViaEuropa תוביל את מיזם הסיבים של חברת החשמל

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> סופית: ViaEuropa תוביל את מיזם הסיבים של חברת החשמל
סופית: ViaEuropa תוביל את מיזם הסיבים של חברת החשמל
מאת: חיים חביב, 17.6.13, 23:00סיבים
 
ועדת המכרזים של חברת החשמל (חח"י) בחרה בקבוצת המשקיעים, בראשות חברת ViaEuropa, הכוללת את קבוצת רפק, באטם (BATM), נכסי זיסאפל וטמרס אחזקות להקמת חברת תשתיות תקשורת שלישית בישראל, המבוססת על סיבים אופטיים בשיתוף עם חברת החשמל.
 בירגסון
כצפוי, ועדת המכרזים לבחירת משקיע ובעל שליטה במיזם התקשורת של חברת החשמל (חח"י), הודיעה הבוקר כי בחרה בקבוצת משקיעים בראשות חברת ViaEuropa (בראשות היזם השבדי ג'ונאס בירגרסון - בתמונה), הכוללת את קבוצת רפק, חברת באטם (BATM), חברת נכסי זיסאפל וחברת טמרס אחזקות (בבעלות פויו זבלדוביץ) להקמת חברת תשתיות תקשורת שלישית בישראל בשיתוף עם חח"י. סיסקו תשמש כספק הציוד של המיזם. קבוצת ויא אירופה השבדית הייתה המתמודדת היחידה במכרז.
 
מיזם התקשורת עתיד להקים במדינת ישראל תשתית תקשורת המבוססת על סיבים אופטיים שייפרסו על גבי רשת החשמל של חברת החשמל ויאפשר אספקת מגוון שירותי תקשורת מתקדמים, בקצבים הגבוהים משמעותית מהקיימים כיום בישראל ישירות לבתים ובתי עסק במתכונת FTTH. הציפיות מהמיזם גבוהות ביותר; הן ראש הממשלה בנימין נתניהו והן שר התקשורת היוצא משה כחלון גייסו את כל כובד משקלם להתנעתו. הצפי מהמיזם: סיוע בקידום הכלכלה, החינוך, הבריאות, הטכנולוגיה והחברה במדינת ישראל. כמו גם קירוב הפריפריה למרכז, באמצעות היצע פס רחב אולטרה-מהיר בפריסה כלל ארצית.
 
לפני כשלושה חודשים הכריזה הוועדה על קבילות ההצעה העסקית של קבוצת המשקיעים ועמידתה בתנאי הסף של הליך הבחירה. הבוקר (17.6.13) הוכרה הקבוצה כזוכה הרשמית בהליך. השלמת העסקה ("Closing") צפויה בתוך חודש. בשבועות הקרובים יחלו הצעדים להקמת חברת התשתיות בבעלות קבוצת המשקיעים (60%) וחברת חשמל (40%).
 
סילבן שלום, שר האנרגיה והמים והשר לפיתוח הנגב והגליל: "מדובר בבשורה חברתית וחינוכית חשובה. כשר האחראי גם על פיתוח הנגב והגליל, אין לי ספק שמיזם התקשורת יאפשר לממש את פוטנציאל הצמיחה בעיקר עבור תושבי הפריפריה, אשר יהיו הנהנים הגדולים מהפרויקט. אינטרנט במהירויות גבוהות של עד 1 ג'יגה תוך שימוש בתשתית חברת החשמל, יהפוך את המרחק בין הפריפריה למרכז הארץ לפחות חשוב, יאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי וצמצום פערים חברתיים וכלכליים".
  
גלעד ארדן, שר התקשורת: "מדובר בקפיצת מדרגה בדרך להרחבת התחרות בשוק תשתיות התקשורת והאינטרנט המהיר בישראל. האזרח ייהנה משירותי גלישה ברמה אחרת, והפער בין המרכז לפריפריה יצטמצם".
 
יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "לפני כשנתיים יצאנו לדרך עם רעיון חזוני-לאומי שבבסיסו הרצון לקדם את תושבי מדינת ישראל, פריפריה ומרכז, לייצר הזדמנות שווה ולמקם את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות. היום אנחנו הופכים רעיון למציאות, אשר מתאפשר בזכות אנשים עם חזון ומנהיגות; ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה והמים לשעבר ד"ר עוזי לנדאו ושר האנרגיה והמים סילבן שלום, שר האוצר לשעבר ד"ר יובל שטייניץ ושר האוצר יאיר לפיד, שר התקשורת לשעבר משה כחלון ושר התקשורת גלעד ארדן, צוות ועדת הבחירה בראשותו של צבי חרפק וצוות חברת החשמל. קבוצת המשקיעים שנבחרה מורכבת מחברות ראויות ומומחות בתחומן. אני מברך על החלטת הוועדה וסמוך ובטוח כי הקבוצה שנבחרה וחברת החשמל,  יצעידו את תושבי מדינת ישראל אל קידמת הטכנולוגיה".
 
אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: "מיזם התקשורת הינו חוד החנית בפעילות היזמות העסקית של חברת החשמל בישראל ובעולם. זו הפעם הראשונה בה מדינה שלמה תרושת בתשתית תקשורת המבוססת על סיבים אופטיים, וחברת החשמל, כחברה לאומית, גאה להוביל פרויקט זה. לחברת החשמל ניסיון ויכולת מוכחת בביצוע פרויקטים מורכבים. ביחד עם המשקיע הנבחר, תוכל חברת החשמל להציע לתושבי מדינת ישראל תשתית תקשורת מהמתקדמות בעולם". 
 
צביקה חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת החשמל ויו"ר ועדת הבחירה: "בתום שנתיים של עבודה מאומצת ותהליך אינטנסיבי וממוקד מטרה של ועדת הבחירה, תוך שיתוף פעולה עם גורמי אגף התקציבים ורשות החברות במשרד האוצר, נבחר המשקיע הראוי ביותר. קבוצת החברות המרכיבות את המשקיע שנבחר ואשר יקימו בשיתוף עם חברת החשמל את חברת תשתיות התקשורת, הינן המקצועיות, המומחיות והטובות ביותר בתחומן ובעלות ניסיון רב בתחום טכנולוגיות ותשתיות תקשורת. בחודשים הקרובים נשלים את התארגנות חברת התקשורת וחברת החשמל, כך שבתוך כחצי שנה נוכל להתחיל בפריסת תשתית הסיבים האופטיים".
 



 
 
Bookmark and Share