Telecom News - שר התקשורת ממשיך להתעסק בתכניות דמיוניות בעוד רמי לוי וגולן טלקום הולכות לשנות את שוק התקשורת הקווי

שר התקשורת ממשיך להתעסק בתכניות דמיוניות בעוד רמי לוי וגולן טלקום הולכות לשנות את שוק התקשורת הקווי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> שר התקשורת ממשיך להתעסק בתכניות דמיוניות בעוד רמי לוי וגולן טלקום הולכות לשנות את שוק התקשורת הקווי
משרד התקשורת פרסם שימוע חדש לסקר לבחינת עליות תשתיות התקשורת של בזק והוט לקראת הקמת "שוק סיטונאי". אולם, הוא לא זקוק ל"שוק סיטונאי" אלא ליוזמות מפתיעות, שבאות כל הזמן מהכיוון של שחקנים זריזים דוגמת רמי לוי וגולן טלקום. 
מאת: אבי וייס, 20.6.13, 14:00

משרד התקשורת פרסם הבוקר את הנחיית שר התקשוורת גלעד ארדן, הנחייה שנולדה בהשראת המנכ"ל הקודם (שכבר הספיק להיעלם מהמשרד ולסיים את תפקידו בבושת פנים). ההנחיה החדשה מצויה כאן, למתעניינים. 

ההנחיה החדשה הזו דורשת מחברות בזק והוט לספק למשרד התקשורת אחת לשנה מענה על אין סוף ניירות הקרויים בשם המצחיק "סקר", שבו הן תפרטנה את כל העלויות שלהן בתחום התשתיות הקוויות. לא ברור בשביל מה צריך את "הסקר" הזה, אחרי שחברת ייעוץ בריטית עבדה במשך למעלה משלוש שנים כדי לחשב בדיוק את אותם נתונים. נתוני הבדיקה הזו, שעלו למשרד התקשורת (דהיינו: לכל משלמי המיסים בישראל) מאות אלפי ש"ח, לא פורסמו עד היום, די ברור למה. גם די ברור,שהעולם הדמיוני, שבנה משרד התקשורת סביב "השוק הסיטונאי", ממשיך להתקיים.

מה שהשוק הקווי זקוק לו יותר מכל הם יזמים, שידחפו את השוק לתחרות. זה כבר קיים. גם גולן טלקום, שהחלה במרוץ (ואחריה הצטרפה למרוץ הוט מובייל) בתחום הסלולר, ובקרוב גולן טלקום גם תיכנס לתחום הקווי במלוא העוצמה כפי שניתחנו בהרחבה כאן.

בנוסף, רמי לוי, על פי חשיפה של גלובס, יציג מיזם משותף עם טריפל סי, 015 ו- PayCall לחבילות תקשורת משולבות מוזלות. את התוכניות של הלו-015 כבר חשפנו, ראו כאן, וכעת השירותים הללו יורחבו לתחום התקשורת המקומית, בשת"פ חדש הנרקם עם שותפים נוספים וזריזים.

"שירותי תקשורת משולבים" יש בישראל זה מכבר וניתחנו אותם בהרחבה, ראו כאן. אולם, הם מאוד לא אטרקטיביים (ויקרים).

בנוסף, התחרות החדשה נועדה לבלום את המהלך של קבוצת בזק באמצעות בזק בינלאומי להיכנס לתחום "השירותים המשולבים" "בדלת האחורית", דרך שילוב שירותי VoC, כפי שחשפנו, ראו כאן
משה מאיר
יצויין, שרמי לוי שותף בהלו-015 (ביחד עם משה מאיר - בתמונה משמאל), שהחליפה ידיים ויצאה לדרך חדשה. כך שזה בהחלט צעד נבון ונכון, בהמשך פיתוחי שירותי התקשורת החדשים של הלו-015, שיש ליזמיה ניסיון רב בתחום טלפוניית ה- VoIP ובענן.

אם משלבים זאת עם הנסיון והתשתיות הפיזיות של טריפל סי - היזמית המובילה בתחום שירותי הענן בישראל, עם השיטות הייחודיות לשירותי גבייה אינטרנטיים של PayCall, מקבלים חבילת שירותים בהחלט אטרקטיבית. זה בדיוק מה שהשוק הקווי זקוק לו כיום, לא עוד ניירות תלושים מכל מציאות של אגף הכלכלה במשרד התקשורת שמחפש את "השוק הסיטונאי" מתחת "לאור של הפנס".

המחירים של היוזמות החדשות יפורסמו די בקרוב, אך מההכרות עם היזמים אני משוכנע, שהם יהיו זולים ואטרקטיביים יותר מכל מה שמוכר היום בשוק התקשורת הקווי. 

 



 
 
Bookmark and Share