Telecom News - "אנחנו רואים חשיבות רבה בחשיפת היכולות הישראליות לעולם"

"אנחנו רואים חשיבות רבה בחשיפת היכולות הישראליות לעולם"

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> "אנחנו רואים חשיבות רבה בחשיפת היכולות הישראליות לעולם"
"אנחנו רואים חשיבות רבה בחשיפת היכולות הישראליות לעולם"
מאת: חיים חביב, 26.6.13, 06:30ריק קפלן
 
מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן (בתמונה) אמר כי השלוחה המקומית של IBM חותרת להביא את היכולות הישראליות אל העולם ומוכנה לסייע לחברות במשימה הזאת. קפלן דיבר במפגש חטיבת הטכנולוגיות הגלובאליות של יבמ בישראל (GTU), ציין את 11 הרכישות שיבמ ביצעה עד כה בישראל, ועמד על מקומן המרכזי של מעבדות המחקר והפיתוח של החברה בארץ במסגרת מערך המו"פ העולמי של יבמ בציון השקעות העתק של יבמ במחקר.
 
חטיבת הטכנולוגיות הגלובאליות של יבמ בישראל (GTU) הוקמה לפני 11 שנים במטרה לקדם שילוב טכנולוגיות ישראליות בפרויקטים של יבמ ולעודד מיזמים ישראליים לפעול בסביבת מערכות וטכנולוגיות תשתית של יבמ.

מנהל החטיבה, וובה סורוקה, ציין כי לאורך השנים בדקו אנשי החטיבה יותר מ- 1,900 חברות ישראליות, כאשר כ- 150 מהן מנהלות עסקים עם יבמ ברמה הגלובלית. בכנס, שנערך לאחרונה ביפו, השתתפו עשרות נציגים של חברות הזנק, קרנות הון סיכון וגופי אקדמיה.
 
ד"ר מיכאל רודה, סגן נשיא לתחום טכנולוגיות תשתית בחטיבת האסטרטגיה של יבמ, ומי שניהל בעבר את מעבדות החברה בארץ והיה מעורב בעסקות הרכישה הגדולות שלה כאן, סקר את ההתפתחות בהיקף פעילויות המעבדות והרכישה של יבמ בישראל, והעריך כי בחינה שיטתית של פעילות חברות הזנק בעידן הנוכחי מספקת תחזית טובה לכיוונים אליהם תפנה התעשייה בעתיד.

אדי שלו, מייסד ושותף מנהל בקרן ג'נסיס, ציין, כי תעשיית הון הסיכון עוברת ממודל המבוסס על אקזיט בהנפקה בנסד"ק – לכזה המתמקד באקזיט באמצעות מכירה לחברה רב-לאומית. ברוח זאת, מתמקדות כיום חברות הזנק חדשות כבר בשלב מוקדם, בבניית קשרים עם רוכשים פוטנציאליים.

גבי טל, שהקים את היחידה לטכנולוגיות גלובאליות וניהל אותה משך חמש שנים, המליץ בפני מפתחים היוצאים כיום לדרך בישראל להקדים ולשלב מראש במוצריהם יכולות חיזוי וניתוח אנליטי בזמן אמת – המהוות מפתח לבידול של המוצר בשוק העתידי. בעידן שבו נוטים מיזמים חדשים לפנות יותר ויותר לשוק האפליקציות, הציע טל להרחיב את העיסוק בטכנולוגיות ליבה, בדגש על קמעונאות, מסחר, סייבר ומערכות בריאות – הצפויים לרכז ביקושים בעתיד.
 
שתי חברות ישראליות המשתפות פעולה עם יבמ בשורת פרויקטים בשירות לקוחות סביב העולם, נייס מערכות ופלאש נטוורקס, הציגו בכנס לקחי עבודה משותפת עם יבמ. ניר קול, סמנכ"ל פיתוח אפליקציות בנייס: "גם סטארטאפים קטנים לא נותנים גמישות כמו יבמ - והגמישות להקשיב למה שאנחנו צריכים וללקוח הייתה מהותית מבחינתנו". לדבריו, נייס משפיעה כיום על מפת הדרכים בפיתוחים עתידיים של יבמ, ונהנית מליווי צמוד ומהדרכה ייעודית לצרכיה.
 
גיל מילדוורט, דירקטור לפיתוח עסקי בחברת פלאש נטוורקס, העוסקת בשיפור חוויית הלקוח ברשתות סלולאריות, סיכם את חוויות העבודה המשותפת עם יבמ בגרסה משלו לסיפור הילדים "מיץ פטל" - שבה מגלים הגיבורים בהדרגה כי יבמ היא גם חברת חומרה, גם חברת תוכנה, גם חברת שירותים, גם מפיצה - ובסופו של יום נהנים לשתות איתה מיץ פטל, כמשל לעסקים משותפים, בכוסות גבוהות.
IBM
Bookmark and Share