Telecom News - האיחוד האירופי חותך בשליש עלויות נדידה בניידים אירופיים לקראת הקיץ

האיחוד האירופי חותך בשליש עלויות נדידה בניידים אירופיים לקראת הקיץ

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האיחוד האירופי חותך בשליש עלויות נדידה בניידים אירופיים לקראת הקיץ
האיחוד האירופי חותך בשליש עלויות נדידה בניידים אירופיים לקראת הקיץ
מאת: מערכת Telecom news, 28.6.13, 10:40
 
בדיקת דוא"ל וגלישה, שיחות ומשלוח SMS כשנוסעים ברחבי אירופה עם מכשיר נייד אירופי כלשהו יהיו זולים מאוד החל מ-1.7.13, עפ"י החלטת הרגולטור של האיחוד.
 
האיחוד האירופי משתוקק להוכיח את הרלבנטיות שלו עבור אזרחי האיחוד. זאת, בהורדה חדה של עלויות הנדידה (Roaming), החלטה שתהיה כמובן מאד אהודה על האזרחים. כך נמסר מסוכנות רויטרס (ראו כתבה באתר Arab Newsכאן). זאת, בניגוד לישראל בה הרגולטורים נותנים לשוק הנדידה להתנהל ללא כל התערבות במחירים הגבוהים. לכן, הצגנו (ראו – כאן) ניתוח רחב של האפשרויות העומדות בפני הישראלים היוצאים לחו"ל עם מכשיר הסלולר שלהם. כעת, לאו ההורדה הנ"ל אנו יכולים להוסיף המלצה חדשה לישראלים הנוסעים לאירופה: קחו סים או טלפון אירופאי.
 
האיחוד מעוניין להיות רלבנטי לחיי היום יום ולכן ירדו העלויות  ב-36%  בשימוש באינטרנט ובשיעורים פחותים מזה בשימושים האחרים, ב-27 מדינות האיחוד. הכוונה היא, למעשה, לבטל את העלויות הללו כליל, אך זה לא יהיה מעשי בזמן הקרוב. במשך השנים הלכו וירדו העלויות כבר ב-80% (!).
 
החל מ-1.7.13, שימוש באינטרנט ירד ל-45 סנט (של יורו) למגהביט מ-70 סנט. מחיר שיחה ירד ל-24 סנט לדקה מ-29 סנט, וקבלת שיחה ל-7 סנט לדקה במקום 8 סנט. משלוח SMS ירד ל-8 סנט במקום 9 סנט. המשתמשים באירופה לא משלמים על קבלת SMS בנסיעתם במדינות האיחוד. כל התעריפים אמורים גם לרדת יותר ביולי שנה הבאה.
 
הירידה במחיר תתקיים גם בקרואטיה, יעד נופש אירופי מבוקש, מאחר שהיא מצטרפת לאיחוד האירופי ביום שני הקרוב ומעלה את מספר מדינות האיחוד ל-28. השימוש באינטרנט בקרואטיה יהיה זול פי 15 בהשוואה לקיים כיום, ומשלוח SMS ושיחות למדינות האיחוד האחרות יהיה זול פי 10. 
נדידה באירופה
Bookmark and Share