Telecom News - הצלחה צפויה ל- Hotspot 2.0 ול- CableWiFi

הצלחה צפויה ל- Hotspot 2.0 ול- CableWiFi

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הצלחה צפויה ל- Hotspot 2.0 ול- CableWiFi
חברות הכבלים בארה"ב מציינות חציית הקו של 150 אלף Hotspots ברחבי ארה"ב ומתכוונות להשיק שירותי סלולר בגישת ה- WiFi-MVNO המבוססת על תקני Hotspot 2.0.
מאת: מערכת Telecom News, 29.6.13, 22:00
WiFi

אנליסט חברת ההשקעות האמריקאית Jefferies בשם Thomas Seitz, חשף, שחברות הכבלים הגדולות בארה"ב עומדות להשיק שירותי סלולר אלטרנטיביים, מבוססים על רשת ה- WiFi שהן פרסו. בניגוד ל- MVNO רגיל "הרוכב" על רשת הסלולר של ספק ותיק בתדרי הסלולר, כאן המשתמשים ייהנו משירותי סלולר מלאים שלא על רשתות הסלולר, אלא על רשתות ה- WiFi. במקום שאין פריסת WiFi, המשתמש"ינדוד" כלקוח MVNO רגיל לרשת הסלולר. אולם, לפי הנתונים, רוב תעבורת הסלולר של המשתמשים נעשית באזור המגורים והעבודה של המחזיקים במכשירי הסלולר, ושם יש כבר כיסוי של WiFi.

את רשת הסלולר הארצית מבוססת WiFi של חברות הכבלים יזמו החברות: Cox, Time Warner ועוד. היא קרויה בשם Cable WiFi. חברות הכבלים ציינו לאחרונה את חציית קו ה- 150 אלף Hotspots ברחבי ארה"ב, בהחלט הישג מרשים. במקביל, חברות הכבלים האחרות דוגמת Comcast, Cablevision ועוד, פרשו אף הן רשת WiFi רחבת היקף משלהן, שתצטרף לרשת הארצית הקיימת של Cable WiFi. זאת, כדי לספק שירותי סלולר במודל חדשני שעוד לא נוסה בהיקף כזה בעולם.

עם שילוב שירותי "שיתוף WiFi" המופעלים ע"י ספקי כבלים דוגמת Comcast (די דומה לשיטה של בזק בשם: Bezeq Free WiFi), היקף בסיסי השידור של ה- WiFi מגיע למיליונים רבים, כבר היום, ברחבי ארה"ב. 

הרשת הסלולרית החדשה של חברות הכבלים תופנה בשלב ראשון לעולם העסקים והארגונים, שבהם מירב השימוש במכשירי סלולר נעשה בתחומי הארגון \ העסק ומחזיקי המכשירים עושים שימוש נרחב ב- Data, כך שהחסכון במעבר לסלולר מבוסס WiFi הוא משמעותי.

הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי הסלולר על ה- WiFi קרויה Hotspot 2.0 וכבר הצגנו כאן את התקן הזה, של זיהוי מכשירי הסלולר ב- WiFi על פי ה- SIM שיש במכשיר הסלולר, ולא רק על פי מספר IP או מספר MAC, כמו שיש במנגנוני הזיהוי של רשתות WiFi ותיקות.


חברת AT&T האמריקאית הייתה הראשונה בעולם ליישם באופן מלא ורחב היקף את התקן החדש של SIM-based WiFi Roaming \ HOT Spot 2.0 ברשתות ה- WiFi, שהיא פורסת ברחבי ארה"ב. זאת, כשיטה להורדת עומסי ה- Data מרשתות הסלולר שלה. כעת, חברות הכבלים תיישמנה את אותה שיטה טכנולוגית בדיוק, אבל בלי חברת סלולר ותדרי סלולר.

ההערכה היא, שהשירות יחל לפעול ברבעון ראשון של 2014, אחרי שלב של בטא סגורה. המחירים ייקבעו לפי תנאי השוק בעת ההשקה. ברור, שהמחיר יהיה זול יותר מכל מחיר שחברת הסלולר יכולה להציע, שכן הרשת עצמה כבר קיימת וה- WiFi הוא שירות נייד בתדרים חופשיים ופתוחים. 
WiFi
Bookmark and Share