Telecom News - פופולריות תיוג מבוסס פריטים מניעה את שוק ה-RFID הפסיבי

פופולריות תיוג מבוסס פריטים מניעה את שוק ה-RFID הפסיבי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> פופולריות תיוג מבוסס פריטים מניעה את שוק ה-RFID הפסיבי
פופולריות תיוג מבוסס פריטים מניעה את שוק ה-RFID הפסיבי
מאת: חיים חביב, 3.7.13, 18:30פרוסט אנד סליבן
 
ב-2012 רשם השוק הכנסות של כ- 3 מיליארד דולרים, וצפוי להגיע לכ-11.58 מיליארד דולרים בשנת 2018.
 
יתרונות טכנולוגיות זיהוי באמצעות גלי רדיו (RFID) כוללות, בין היתר, ניהול מלאי משופר, יעילות תפעולית, חסכון בעבודה, נראות מוגברת של שרשרת האספקה, מידע מדויק, מכירות גבוהות ויעילות וניהול שירות לקוחות משופר. יתרונות אלו קדמו את אימוץ הטכנולוגיה במגוון יישומים - כך מעלה מחקר חדש של חברת הייעוץ הבינלאומית פרוסט אנד סאליבן.
 
לפי ממצאי המחקר, ההטמעה של תיוג ברמת הפריטים תגביר אף יותר את היקף המכירות, וצפויה להעניק תנופה לשוק ה-RFID הפסיבי בעולם, שרשם הכנסות של למעלה מ-2.98 מיליארד דולרים בשנת 2012, וצפוי להגיע ל-11.58 מיליארד דולרים בשנת 2018.
 
רם ראווי, אנליסט מחקר בכיר בתחום מדידות ומכשור בפרוסט אנד סאליבן: "הטמעת RFID ברמת הפריטים המספקים אוטומציה מלאה של תהליכים, מבטיחה נראות של תהליכי שרשרת אספקה שונים, מאפשרת זיהוי מוצרים מזויפים, תעודד פרויקטים ניסיוניים ובכך תביא לגידול במכירות. בנוסף, תיוג ברמת הפריטים יגביר את הביקוש לתגיות וחומרה, ויגדיל את ההכנסות בשוק".
 
עם זאת, לקוחות בתעשיות הנמצאות בשלבי אימוץ מוקדמים עדיין חוששים לשאת בעלויות גבוהות המיוחסות לציוד והתקנת מערכות RFID. למעשה, הצמיחה בשוק נבלמת עקב התפיסה, כי ההחזר על ההשקעה בתחום ה-RFID אינו חיובי. עם זאת, הזמנות, שבוצעו בידי קמעונאים גדולים וממשלות, תמשכנה לסייע לפיתוח השוק ותבואנה לידי ביטוי בירידת מחיריהם של מוצרי RFID.
 ערן פלומין
ערן פלומין, מנכ"ל פרוסט אנד סאליבן ישראל, מעריך כי חברות ישראליות רבות ישלבו טכנולוגיות RFID פאסיבי ואקטיבי במוצרים לתחומי תעשייה מגוונים. זאת, על מנת לאפשר יכולות משופרות למשתמשים ויתרון תחרותי.

יצרני RFID משקיעים במחקר ופיתוח על מנת לקדם פתרונות חדשניים, בעלי עוצמה, אמינים, יעילים ורב תכליתיים. חדשנות זו, לצד מודעות גוברת והולכת לתרומת הטכנולוגיה למשתמשי הקצה, תניע את שוק ה-RFID.
Bookmark and Share