Telecom News - האם פייסבוק תכה את סיסקו במגרש של סיסקו?

האם פייסבוק תכה את סיסקו במגרש של סיסקו?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם פייסבוק תכה את סיסקו במגרש של סיסקו?
פייסבוק החליטה לנסות לכבוש את השוק בן ה- 23 מיליארד דולרים בו השחקנית המובילה היא סיסקו: תחום מרכזי המחשבים ומתגי הרשת במרכזים אלו. זאת, בפרוייקט המכונה OCP - Open Computer Project.
מאת: מערכת Telecom news, 6.7.13, 19:45

פרויקט OCP = Open Computer Project החל ב- 2011 כיוזמה של פייסבוק למרכזי מחשוב (Data Centers) בקוד פתוח. המערכות בלתי תלויות במעבדים (משתמשים גם במעבדי אינטל וגם במעבדים של המתחרות באינטל), עם ביצועים חוסכי אנרגיה בהשוואה לכל DC מסורתי. המטרה: לדחוק החוצה את כל היצרנים הקובעים איך DC ייראה, ובראשם היצרנים המובילים דוגמת סיסקו, HP, דל, יבמ, אורקל ועוד. הגישה הזו אומרת: כל אחד יכול לבנות DC שלם כולל מתגי הרשת בלי תלות בחומרה קניינית. התכנון חופשי ופתוח לכל.

חברות ענק (דוגמת אינטל, גולדמן זקס ועוד, סה"כ מעל ל-50 חברות) הצטרפו ליוזמת ה- OCP וכעת היא יוצאת משלב ההכרזות לשלב המימוש. השלב הראשון הוא לצאת עם פתרונות של מתגי אתרנט. זה שוק של 23 מיליארד דולרים הנשלט כמעט כולו ע"י סיסקו (היא 60% מהשוק העולמי בתחום זה). המטרה: לבנות מתגי אתרנט בקוד פתוח. 

התקנים לתחום זה מפותחים ע"י Open Network Foundation - ONF, שמתחרה ב- SDN הפרטי של סיסקו ו- IBM. אינטל בעצמה דוחפת את התחום של ה- SDN, במטרה דומה ומקבילה: לדחוק את סיסקו החוצה, כפי שניתחנו בהרחבה - כאן

האם התכניות השאפתניות הללו, להפוך את עולם ה- DC ועולם מתגי הרשת באתרנט לעולם של קוד פתוח, תצלחנה להתרומם? זה טרם בטוח. הדעות בתחום זה חלוקות. בכל אופן, תחרות היא דבר טוב וחיוני עבור התעשייה הזו. 
 
Data Center
Bookmark and Share