Telecom News - יש נפגעים (בכיסם) בחיוג דרך 012-סמייל למספר של שירותי סקס בבריטניה

יש נפגעים (בכיסם) בחיוג דרך 012-סמייל למספר של שירותי סקס בבריטניה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> יש נפגעים (בכיסם) בחיוג דרך 012-סמייל למספר של שירותי סקס בבריטניה
האזרח ד"ח (השם המלא שמור במערכת) חויב בסכום של 343 ש"ח על שיחות שנעשו כביכול לחו"ל דרך 012, בלי שנעשתה בכלל שיחה. מדובר בארבעה חיוגים שלא נענו. האם הוא יקבל את כספו חזרה? שאלה פתוחה.
זאת, לאחר ש-012-סמייל לקחה מספרי סקס בבריטניה והפכה אותם למספרי פרמיום לגביית עד 99 ש"ח לדקה עבור שירותי מידע שונים (לא סקס!) בישראל.

מאת: אבי וייס, 7.7.13, 21:30012 סמייל קבוצת אורנג'

למערכת Telecom News פנה האזרח ד"ח (השם המלא שמור במערכת) שכתב את הסיפור הבא: "אבי שלום. ראיתי שפרסמת כתבה על עוקץ של חברת 012. בחודש שעבר היה לי בערך אותו סיפור. חייבו אותי בסכום של 343 ש"ח על שיחות שנעשו כביכול לחו"ל דרך 012. בפועל, רציתי לקבל שירות מסויים של מידע דרך חיוב טלפוני ובחיוג למספר (...012-444) לא הגעתי ליעד והיתה איזה הודעה מוקלטת ומייד סגרתי. ככה חייגתי מס' פעמים ומתברר, שמישהו עשה עלי 99 (!) ש"ח לכל דקת שיחה שביצעתי כביכול.

השיחות הללו היו פחות מחצי דקה עד שניתקתי את הקו, כך שיצא בממוצע 51 ש"ח לשיחה, לפני מע"מ.

חייגתי לגולן טלקום (אני מחזיק במכשיר סלולר שלה וממנו חייגתי לחו"ל) כדי לברר את הענין והם הפנו לחברת 012 וגם שם לא ממש עזרו ואמרו ,שהחיובים הם דרך חברת PayCall

מצ"ב תדפיס השיחה בצ'ט, שניהלתי עם מוקד 012-סמייל. נראה לך, שיש סיכוי לקבל את הכסף או ששווה להתלונן באיזה גוף כמו המועצה לצרכנות?"

בעקבות הפנייה, שצורף אליה תדפיס השיחה של ד"ח עם 012, פניתי אל 012 סמייל \ פרטנר ושאלתי: "מה המענה שלכם לתלונה? אם התשובה: שהוא יפנה לפייקול, אז אין צורך לחזור עליה בפני, כי אני מכיר היטב את החוק, הרישיונות והפסיקה החלה במקרה כזה. האחריות חלה עליכם, כגובי הכסף מהאזרח על שיחות שלא התקיימו".

מ – 012 סמייל בקשו להבהיר בתגובה: "פעילות חברת 012 הינה במסגרת רישיונה. השירותים אליהם אתה מתייחס, אינם מופעלים על ידי חברת 012 סמייל, אשר הינה ספקית שירותי הטלפוניה בלבד. עם זאת, כמחווה שירותית פנינו אל מפעיל שירותי התוכן בבקשה שיזכה את הפונה בגין השירותים שנצרכו". 

עד רגע זה טרם קיבל ד"ח את הכסף שנגבה ממנו עבור חיוג למספרים מטעים, לשיחות שבכלל לא התקיימו.

כהערת אגב אוסיף: לאחרונה ניתן פסק דין נוקב בבית משפט השלום בחיפה, בתביעה שהגישה 012-סמייל כנגד לקוחה של 012 שסירבה לשלם עבור שיחות ב- 9,851 ש"ח שלטענתה לא ביצעה בחיוג לחו"ל. פסק הדין המנומק והמעניין מצוי - כאן. השופט חזר על הכללים הבסיסים של גביית כספים מלקוחות עבור שיחות, דחה את תביעת 012 ואף חייב את 012 לשלם אלפיים ש"ח לנתבעת עבור הוצאות המשפט, כדי ש- 012 תלמד לקח לא לגבות כספים שלא כדין מלקוחותיה. בהחלט ראוי ללמוד מפסק דין טרי זה. 

מתי משרד התקשורת ישים קץ לתופעה החמורה הזו? תעלומה בלשית שטרם נפתרה, שמקורה בגיבוי של צמרת משרד התקשורת (הקודמת) כפי שחשפנו - כאן. נמשיך ונעקוב. 
 
שיחות למספרים מטעים



 
 
Bookmark and Share