Telecom News - תם עידן: PCWorld ידפיס את גיליונו האחרון באוגוסט ויעבור לדיגיטלי בלבד

תם עידן: PCWorld ידפיס את גיליונו האחרון באוגוסט ויעבור לדיגיטלי בלבד

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> תם עידן: PCWorld ידפיס את גיליונו האחרון באוגוסט ויעבור לדיגיטלי בלבד
תם עידן: PCWorld ידפיס את גיליונו האחרון באוגוסט ויעבור לדיגיטלי בלבד
מאת: נירית וייס-בלט, 13.7.13, 21:20פיסי וורלד
  
אחרי 30 שנה בדפוס, PCWorld נכנע לשוק המאופיין בעדכונים שוטפים בבלוגים טכנולוגיים, ועובר לגרסה דיגיטלית בלבד. מקראקן ממגזין TIME: "תור הזהב של מגזיני המחשבים היה מפואר, אבל תור הזהב של העיתונאות הטכנולוגית הוא עכשיו."
  
ב-10 ביולי 2013, בישרה חברת IDG, כי אחרי 30 שנה של הדפסת גיליונות PCWorld, הגיליון של חודש אוגוסט הקרוב יהיה האחרון. המגזין יעבור לפורמט דיגיטלי בלבד. החברה הודיעה, כי אף עובד מערכת לא יפוטר, כולם ימשיכו לכתוב לאתר ולגרסה הדיגיטלית ולהעשיר את הפורמט במולטימדיה אינטראקטיביים, סקירות, מצגות וסרטונים. השינוי יבוצע בארה"ב, כאשר ישנן מעט מדינות (מחוץ לארה"ב) בהן ימשיכו בהדפסת המגזין עד להודעה חדשה. הגרסה הדיגיטלית של PCWorld תהיה זמינה במכשירי iOS ואנדרואיד, כולל אייפדים, אייפונים, קינדל פייר (אמזון) ועוד.
 
הנה ההכרזה: IDG's PCWorld Going Digital-Only. המשמעות: אם מגזין המחשבים הגדול והמפורסם, רחב-הנושאים הזה, מוותר על הדפוס, עתיד מקביליו (המעטים שעוד נותרו) כנראה זהה. מגזיני המחשבים הגדולים ירדו מגדולתם וקטנו הסיכויים, שיצליחו לשמור על הפורמט המגזיני המודפס, שעבר זמנו.
 
הגיקים הטכנולוגיים שבשנות ה-80 וה-90 היו מנויים על המגזינים הללו (לפעמים על כמה מהם במקביל) והפכו אותם ללהיט צרכני והצלחה כלכלית, עברו בשנים האחרונות לקריאת העדכונים והניתוחים ברשת, בעיקר בבלוגים הטכנולוגיים. זאת, כמו שהטכנולוגיה עברה מאמיגה קומודור, אטארי ופלופי דיסק אל המחשוב הנוכחי (וסליחה, קוראינו הצעירים, על הסינית שכתבתי כרגע....).
 
באופן טבעי ובמקביל, הגיקים הצעירים יותר, שלא חוו את המגזינים הללו ונולדו לתוך הרשת, לא היוו מחזור חדש של לקוחות. כמות המנויים למגזיני המחשבים צנחה והם נאלצו להתאים את עצמם למציאות המשתנה. היריב הגדול של PCWorld, המגזין PC Magazine, הפסיק להדפיס גיליונות עוד בינואר 2009, עבר רק לרשת, והוא דווקא מחזיק מעמד די בסדר. מגזין Computer Shopper הפסיק להדפיס באפריל 2009, מגזין Laptop הפסיק להדפיס בתחילת השנה הנוכחית, כמו גם הגרסה החודשית של InformationWeek (שמקדם באתרו את הגרסה השבועית הדיגיטלית).
 
מגזין PCWorld הצטמצם לרבע מגודלו מבחינת מס' הדפים ואיבד כשני שליש מקוראיו. המשמעות הכלכלית ברורה. מרווחי ענק והובלת עולם המגזינים באופן רציף ומוצלח לצניחה כלכלית והפסדים קשים. ישנם ניצנים אחרונים, שעוד מדפיסים גיליונות, לצד הגרסאות הדיגיטליות (כנראה שלא לעוד הרבה זמן): Maximun PC, Wired, ComputerWorld, ומגזיני ה-Mac, קרי MacWorld ו-MacLife. בעוד שאצלנו ובארה"ב נדיר שתמצאו אותם בדוכני העיתונים (מדובר במנויים), דווקא באנגליה הם מחזיקים מעמד, והגרסה הבריטית של PCWorld, המגזין PC Advisor, ימשיך (בינתיים) בדפוס.
 
עם זאת, ניתן לצפות כי גורלם לא יהיה שונה לאורך זמן מגורלו של PCWorld, שמסמל תום עידן.

פרשנים שונים טענו כבר לפני שנים רבות, כי זה רק עניין של זמן ובלתי נמנע: אם החדשות הטכנולוגיות מופיעות ברשת בתדירות כה גבוהה (ביום), אין שום צורך במגזין חודשי מודפס. לשבועוני חדשות מודפסים העוסקים בנושאים אחרים (למשל סיכום השבוע בפוליטיקה, ניתוחים מעמיקים בנושאים מדיניים) נותרה עוד הצדקה וניצנים שמחזיקים מעמד (ראו את טענת מקראקן, שמגן על המשך הדפסת המגזין TIME, כי הוא שונה ממגזיני המחשבים). אבל למגזין שהוא גם חודשי וגם בתחום הטכנולוגי, שניזון כיום מעידן ה-Instant ועדכונים 24/7, כבר אין הצדקה. בשורת PCWorld היא למעשה מסמר נוסף בארון הקבורה של פורמט עיתונאי, שכבר לא יחזור, לא כשקהל היעד חי ברשת.
 
הארי מקראקן, Harry McCracken, מייסד ועורך Technologizer, ערוץ הטכנולוגיה של המגזין TIME, עבד ככתב וכעורך במגזין PCWorld במשך 13 וחצי שנים (1994-2008). כיום, כעובד במגזין בעל אופי אחר, הוא מספיד את התקופה, ו-משתף את תובנותיו:
 
"אם היית יכול להראות לי את הרשת בשנת 1983, או אפילו 1993, אני הייתי מחליף בשמחה את אינסוף מגזיני המחשבים (עליהם הייתי מנוי) עבור הסיכוי לקרוא מידע אינסופי, מגוון ואיכותי על מוצרים טכנולוגיים, שמעודכן לא פעם בחודש, אלא בכל יום, כל יום ובחינם. היום, למרות האהבה הגדולה שהייתה לי למגזיני המחשבים, לא הייתי מחליף את TheVerge, Engadget, AllThingsD, ArsTechnica, Daring Fireball, 9to5Mac, ZDNet, TechCrunch ועוד בלוגים טכנולוגים רבים ואהובים, כדי להחזיר אותם. תור הזהב של מגזיני המחשבים היה מפואר, אבל תור הזהב של העיתונאות הטכנולוגית הוא עכשיו".
עיתונות מקוונת
עיתונות מנייר



 
 
Bookmark and Share