Telecom News - סקר שכר בתעשיות ההייטק והביוטק שערכה יחידת המחקר של אתוסיה, מסכם את החציון הראשון של שנת 2013:

סקר שכר בתעשיות ההייטק והביוטק שערכה יחידת המחקר של אתוסיה, מסכם את החציון הראשון של שנת 2013:

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> סקר שכר בתעשיות ההייטק והביוטק שערכה יחידת המחקר של אתוסיה, מסכם את החציון הראשון של שנת 2013:

סקר שכר בתעשיות ההייטק והביוטק שערכה יחידת המחקר של אתוסיה, מסכם את החציון הראשון של שנת 2013.

מאת: מערכת Telecom News, 14.7.13, 22:30אתוסיה

על פי הנתונים שאספה יחידת המחקר של אתוסיה, נמשכת העלייה בביקוש לעובדים בכל תחומי ההייטק והביוטק, כאשר בסיכום החציון הראשון המגמה אף הואצה: סך הגיוסים החדשים לסקטור ההייטק בחציון הראשון של השנה עלה בשיעור של 3.5%, לעומת אחוז אחד בלבד עם סיום הרבעון הראשון. בענף הביוטק נרשמה עלייה של 2% לאורך החציון הראשון של 2013, נתונים זהים לאלו שנרשמו ברבעון הראשון של השנה.

סקר השכר מגלה כי התפתחותו המרשימה של תחום המובייל בישראל נמשכת, ממש כמו ב-2012: מתחילת 2013 עלה הביקוש למפתחי מובייל בכ-52%, כאשר מובילי המגמה הם מפתחים בסביבת קוד פתוח, אנשי חווית משתמש (UX/UI) ומפתחים בשפות דינמיות. גם בקרב אנשי ההנהלה הבכירה והדרגים הגבוהים נרשמה עלייה משמעותית בביקוש - מתחילת השנה עלה שיעור המשרות המוצעות לבעלי תפקידים אלו ב-9.5%.

סימנים מעודדים נוספים עולים גם מנתוני השכר: בענף ההייטק נרשמה עלייה של 2.6% בשכר הממוצע ואילו בענף הביוטק - עלייה של 1.5% מתחילת השנה. בשני המקרים, מדובר בנתונים טובים יותר מאלו שנרשמו ברבעון הראשון של 2013. החדשות הרעות מגיעות מכיוונם של העובדים הוותיקים: זמן חיפוש העבודה למועמדים מעל גיל 45, המשמשים כמנהלים בדרגי ביניים או כמהנדסים בכירים, עלה לזמני שיא של 21 שבועות בממוצע. זמני איוש המשרות התארכו גם הם מעט, הן בענף ההייטק והן בענף הביוטק. 
אייל סולומון
אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה (בתמונה משמאל): "בשנתיים האחרונות אנו עדים להחמרה במצבם של ילידי שנות השישים המשמשים בתפקידים אלו. הם מוצאים עצמם מתוסכלים יותר ויותר מול תהליכי גיוס איטיים ונאלצים להתמודד עם פסילות הקושרות את הניסיון הרב שלהם לצרכים ארגוניים צנועים יותר".

בסקר עמדות של מחלקת המחקר באתוסיה בקרב מחפשי עבודה אקטיביים ופסיביים (מועסקים), השיבו 64% מהנשאלים כי הם מעדיפים לעבוד בארגונים קטנים של עד 100 אנשים. סולומון: "עמדה שכזו יכולה להסביר גם את העלייה בשיעור העוזבים מרצון בקרב ארגונים גדולים, אשר הגיעה ליותר מ-7% בממוצע מתחילת השנה", וגם: "אנחנו עדים למעבר מאסיבי של עובדים צעירים לסטארטאפים קטנים, בעיקר בקרב ילידי 80-84, שמוכנים ויכולים לקחת על עצמם יותר סיכונים", מוסיף סולומון.


המאמר המלא מצוי כאן. טבלאות השכר מצויות כאן

קריירה
Bookmark and Share