Telecom News - שערוריית המאגר הביומטרי ממשיכה - גם בתחום הליווי התקשורתי

שערוריית המאגר הביומטרי ממשיכה - גם בתחום הליווי התקשורתי

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> שערוריית המאגר הביומטרי ממשיכה - גם בתחום הליווי התקשורתי
בלעדי: משרד הפנים הוציא פטור ממכרז לתחום הייעוץ האסטרטגי והליווי התקשורתי, בגלל "המשבר התקשורתי" סביב סוגיית המאגר הביומטרי וניסה "להכשיר את השרץ", ע"י הוצאת "מכרז תפור" להמשך הפעילות בתחום הליווי התקשורתי של הנושא. בעקבות פנייתנו ישונה כעת, ככל הנראה, המכרז. כך, עפ"י תגובת משרד הפנים.
מאת: אבי וייס, 1.8.13, 13:10

סוגיית המאגר הביומטרי, שפרסמנו רבות אודותיו, העסיקה ומעסיקה את כלי התקשורת, שרים וחברי כנסת ומסרבת לרדת מסדר היום. החשיפה החדשה שלנו: כתוצאה מהמשבר התקשורתי סביב סוגיית המאגר הביומטרי, החליט משרד הפנים לשכור את שירותיו של איש יחסי ציבור המומחה (לדעת המשרד) לטיפול במצבי משבר תקשורת אסטרטגי. הבעיה: למעשה מדובר בפטור ממכרז. הפטור הזה היה לשנה שנגמרה. לכן, משרד הפנים החליט להתחכם ולהוציא מכרז לתחום ייעוץ האסטרטגי והליווי התקשורתי, שכל מי שמעיין בתנאי המכרז מבין מייד את הבעייתיות שבו.

לכן, פניתי בדחיפות למשרד הפנים בשאלה הבאה:

"משרד הפנים פרסם (כאן) מכרז לשירותי ייעוץ אסטרטגי וליווי תקשורתי.
למעשה, המכרז הזה נועד יותר עבור הרשות לאוכלוסין, עם "הבעיות" סביב המאגר הביומטרי, מאשר לשירותי משרד הפנים עצמו, שאין לו איזה משברים תקשורתיים צפויים (עד כמה שאני מבין...).
מעיון במכרז נראה כאילו הוא "נתפר" בתנאיו המחמירים. אודה להתייחסותכם הדחופה". 

תגובת מילה מיה רוזין, מנהלת פעילות הרשות לביומטריה, משרד הפנים: "תהליך גיבוש המכרז החל לפני כשנה במטרה לתת מענה בתחום הדוברות לרשות לניהול המאגר הביומטרי מאחר שלרשות אין דובר מטעמה. גיבוש המכרז הפומבי וההתקשרות הפטורה ממכרז, נעשו על פי כל דין ולאחר אישור ועדת הפטור בחשב הכללי. לאור פנייה, שהוגשה למשרד בשלב "השאלות והתשובות" במסגרת המכרז שפורסם, בכוונת המשרד להקל בתנאי הסף. הודעה על כך תפורסם בקרוב".

זו פעם שנייה בתחום המאגר הביומטרי שאני מגלה בשנה האחרונה, שהחשכ"ל מאשר "פטור ממכרז" בלי כל צידוק ובניגוד (לכאורה) לחוק. הבעיה בדיון בכנסת בנושא המאגר הביומטרי, שהתקיים ב- 15.7.13 היתה, שחברי הכנסת נסחפו (בגלל כמה צעקנים) לטפל רק בסוגיה של אבטחת המאגר. בכך, הם "נפלו לבור" שהם בעצמם חפרו אותו לעצמם בהתלהמותם. בעולם האבטחה, אי אפשר לדעת אם מאגר מידע הוא מוגן או לא, עד היום שבו הוא נפרץ. זה יכול להיות מחר, בעוד שנה, בעוד עשר שנים או לעולם לא. לכן, כל תשובה, שיביאו המומחים מכל צד, היא טובה, ובזה מסתיים הדיון.

לעומת זאת, הצגתי טרם הדיון את ההחלטות המתועדות מאחורי המאגר הביומטרי, החלטות שגויות המתועדות במסמכים ברורים, למשל הפטור המוזר הנוסף ל- HP, שניתן ממש כמה ימים לפני הדיון בכנסת. זה חלק מכל "הטריקים והשטיקים" של אלו המנהלים את המאגר הביומטרי בישראל. כעת חשפתי עוד טריק, בתחום הטיפול התקשורתי של משרד הפנים, מול אלו המתלהמים ממחשבה שאין אבטחה מספקת למאגר הביומטרי ומנסים לעצור (עד כה ללא הצלחה) את הפרוייקט הענק הזה. במקום להתעסק בדבר תיאורטי של אבטחת המאגר, מן הראוי, שחברי הכנסת הנכבדים ישאלו את השאלות הנכונות: איך זה שכל מה שמתנהל סביב המאגר הביומטרי בישראל מתנהל (מזה שנים) בפטורים מוזרים ובלתי חוקיים (לכאורה) ממכרז, שנעשים במחשכים ובגיבוי החשכ"ל? 
 
סימן שאלה
עדכון 2.8.13:
קוראים שמו לב, שמכרז משרד הפנים, שהקישור אליו מצוי בידיעה, מכיל פסקה שהועתקה מילה במילה (כולל הקישורים) מוויקיפדיה, בלי לתת קרדיט לוויקיפדיה. מה שמהוווה (לכאורה) הפרה של זכויות היוצרים של ויקיפדיה.
להלן צילום הקטע מהמכרז מול הקטע מוויקיפדיה ממנו הוא הועתק מילה במילה כולל הלינקים (לחיצה מגדילה את התמונה):
צילום מרכז משרד הפנים מול ויקיפדיה



 
 
Bookmark and Share