Telecom News - בזק ממשיכה לאבד נתחי שוק גם בפרטי וגם בעסקי

בזק ממשיכה לאבד נתחי שוק גם בפרטי וגם בעסקי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק ממשיכה לאבד נתחי שוק גם בפרטי וגם בעסקי
במקביל ובלי קשר לפרסום הדו"ח הרבעוני והחצי שנתי של קבוצת בזק, פרסם משרד התקשורת את המדידה והמעקב שנעשו ע"י המשרד אחר נתח השוק של בזק במגזר הפרטי והעסקי. במדידה, שבסיסה הסטטיסטי די רעוע, בזק ממשיכה לרדת בנתח השוק, בשני המגזרים. 
מאת: אבי וייס, 5.8.13, 17:00סטלה הנדלר

חברת בזק פרסמה היום את דוחותיה הכספיים המפורטים כאן. במקביל ובלי כל קשר (לכאורה), פרסם משרד התקשורת \ אגף הכלכלה את מדידת נתח השוק של בזק במגזר הפרטי והעסקי מול מתחרותיה בשוק הטלפוניה. המסמך מצוי להורדה כאן. כרגיל, המסמך מכסה נתונים לא עדכניים (נכונים למרץ 2013). אבל, זה החלק הכי פחות חשוב בנייר ההזוי הזה. השורה התחתונה של הממצאים המוצגים בשתי שיטות מדידה (ראה הטבלאות המסכמות בנספח למטה): בזק ירדה מול מתחרותיה ל- 73% במגזר הפרטי ול- 88.1% במגזר העסקי.

האם המדידה הזו נכונה?
ממש לא. אין לה שום קשר לשום מציאות. זה Virtual Reality במיטבו.
מדובר במדידה אנכרוניסטית המזכירה את שיטות העבודה בעת המצאת הטלגרף והטלפון במאה ה-19 (תצלום המחשה מצוי למטה...).

משרד התקשורת מודד רק מה שהוא רואה מתחת לפנס.

מדידת נתחי השוק בטלפוניה בשיטות הישנות מתעלמת מהשינויים החשובים, שחלו בשוק בעשורים האחרונים. השינוי הכי חשוב: אנשים מדברים מהסלולר. כל הזמן. גם בבית וגם במשרד. ממש הפתעה. משרד התקשורת החליט, שהסלולר זה שוק אחר, לא שוק הטלפוניה המתחרה בבזק. למה? ככה.

בנוסף, אנשים מדברים ב- VoIP. קוראים לזה VoB או VoC. אולם, משתמשי הקצה לא מכירים את השמות הטכנולוגיים הללו. הם פשוט מדברים. הרבה. כל הזמן. הם לא משלמים לבזק או למתחרות, שמדווחות למשרד התקשורת, אלא משלמים על הפס הרחב הנייח והנייד ולספקי ה- VoIP הרבים הקיימים בשוק הישראלי, החל מסקייפ וכלה בסיפמי.

יתרה מכך. בשוק העסקי עברו מזמן ובכמויות גדולות לשירותי טלפוניה בענן. עולם הטלפוניה (גם בארץ) בכלל נמצא בדרך ל- WebRTC שבענן. העננים הם כאן בארץ או בכל מקום בעולם. בשירותי ענן, בכלל אי אפשר למדוד ולספור קווים, כמו שמודדים בשיטות הישנות של משרד התקשורת, שמודד רק קווים מדווחים וההכנסות מהן. אגב, גם לבזק עצמה יש שירותי תקשורת וטלפוניה בענן, והרבה. כולל שירות Bphone, שהופך כל סמארטפון וטאבלט לשלוחה של הטלפון הנייח. זה אחד השירותים הכי מוצלחים ופופולריים בבזק.  אז הסמארטפון והטאבלט הזה לא נמדדים בטבלאות. למה? ככה. 

בקיצור: מדידת חלם במדינת חלם. אולם, לבזק בכלל לא מפריע, שחלקה בשוק הטלפוניה יורד במדידות הדמיוניות של אגף הכלכלה של משרד התקשורת. מנהליה ובעליה החליטו, גם ברבעון הזה, לחלק דיבידנד של 1.469 מיליארד ש"ח למחזיקי המניות. בהחלט דיווידנד נאה. דהיינו: אין להתרשם מהמספרים של משרד התקשורת \ אגף הכלכלה. מצבה של בזק היה ונשאר מצויין. סטלה הנדלר (המנכ"לית, בתמונה למעלה) "מביאה את הסחורה" לבעלים. בזק גם ממשיכה לפרוס סיבים עד הבתים. אבל, זה נושא לניתוח מעניין ונפרד...

נספח
נתונים על חלקה של בזק בשוק הטלפוניה בישראל, לפי שתי שיטות מדידה של משרד התקשורת \ אגף הכלכלה. האחת לפי הכנסות והשנייה לפי קווים וצירים:

נתח שוק בזק 1
נתח שוק בזק 2
 
טלפון ישן
קרדיט צילום: אמנון פליישמן



 
 
Bookmark and Share