Telecom News - מה קורה בוועד של משרד התקשורת?

מה קורה בוועד של משרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה קורה בוועד של משרד התקשורת?
האם יושרו ההדורים בין ועד תל-אביב וועד ירושליים ויש תאום לגבי המהלכים של איחוד בין מועצת הכבלים והלוויין לרשות השנייה, או שמא החשדנות בין הוועדים הבילה לפתרונות ב"סגנון מפא"י"? תעלומה בלשית במסדרונות משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 10.8.13, 21:00משרד התקשורת

כשחשפנו כאן את הקרע, שנוצר בוועד של משרד התקשורת, בין וועד תל-אביב לוועד ירושלים, ניסו כל הצדדים להצניע ולהעלים את הבעיה. הרקע: תוכניתו של שר התקשורת גלעד ארדן למזג בין מועצת הכבלים והלוויין לבין הרשות השנייה, מה שעורר תסיסה חזקה בוועדי העובדים של כל הגופים המעורבים בתהליך. שיאו של הקרע היה, כשגלעד ארדן הזמין אצלו לדיון את ההסתדרות (הגיע אריאל יעקובי, שהוא יו"ר הסתדרות עובדי המדינה), ואת הוועד הירושלמי בראשותה של רונית בן טל ונציגים מוועד תל-אביב. ברגע שהגיעו אנשי ועד תל-אביב לדיון, עזבה (כך נטען) רונית בן טל את הדיון בזעם בטענה, שהיא מייצגת את כולם ושהשר לא היה צריך להזמין את וועד תל אביב לדיון.

מכאן ואילך הגרסאות (למה שאכן אירע בדיון) משתנות, ופורטו בחשיפה הקודמת. גם ההמשך של הפרשה שנוי במחלוקת, כפי שמייד יפורט. המנכ"ל הזמני, שמילה מימון, ניסה לבצע "פשרה" ולתווך בין שני הוועדים של משרד התקשורת, אך מלאכתו לא צלחה בידו. הם כנראה לא היו מוכנים להקשיב לו, בגלל היותו נציג הנהלה. 

לאור ההתפתחויות האחרונות פניתי ושאלתי את משרד התקשורת:

"בהמשך הכתבה הקודמת, אודה להתייחסות לפסקה הבאה: 

בעקבות הברור, שנערך בהסתדרות ליו"ר הוועד רונית בן טל, הוחלט בהסתדרות,שרונית לא תדון בענייני עובדי מועצת הכבלים והלוויין עם אנשי ההנהלה ובכלל זאת הממונה עליה (תמי לשם) - בלי נוכחות של 2 עובדים ממועצת הכבלים והלוויין.

כ"כ דווח, שרונית בן טל הכריזה על תחרות "חסכון בכוסות פלסטיק" בין עובדי משרד התקשורת, ממש נושא מרתק לעסוק בו, ממש בימים אלו שדנים בעתידם של העובדים".
 
תגובת משרד התקשורת: "בניגוד לטענה שהעלית, לגב' רונית בן טל לא נערך בירור בהסתדרות, ההיפך הוא הנכון. בפגישת עבודה, שנערכה בהסתדרות עם ועד העובדים המשותף של משרד התקשורת (תל אביב וירושלים) ביקשו חברי הוועד את אישור ההסתדרות לצרף שני נציגים קבועים מהמועצה לשידורי כבלים ולווין לכל דיון בעניין איחוד המועצות, ואכן, אישור כזה ניתן לבקשת הוועדים.
 
ההחלטה בעניין צמצום השימוש בכוסות פלסטיק, היא חלק מהחלטת ממשלה, לפיה, ממשלת ישראל תפעל בדרך התנהלותה כדי להגן על הסביבה. הגב' רונית בן טל, עוסקת בנושא זה במסגרת תפקידה כמנהלת תחום לוגיסטיקה וכחברת צוות 'ממשלה ירוקה'."

על נקודה אחת אין מחלוקת: ההסתדרות החליטה (או אישרה) ששני נציגים מוועד ת"א יהיו נוכחים בכל פעם שרונית בן טל מדברת בענייני איחוד המועצות. מעין "סידור מפא"יניקי" מקובל במקומותינו, כשאיש לא סומך על איש העובד אתו באותו מקום עבודה... 

ברור לחלוטין, שיש לקרע בין שני פלגי הוועדים במשרד התקשורת השפעה ישירה על כל מהלכי הטיפול של שר התקשורת גלעד ארדן בכל נושא שוק הטלוויזיה, נושא המפורט בהרחבה בכתבה אחרת. התנגדות הוועדים (גם במועצת הכבלים והלוויין וגם ברשות השנייה) לאיחוד המוצע ע"י השר, יכולה (זמנית) לטרפד את מהלכי האיחוד. כעת, לשר גלעד ארדן יש רעיון יותר גרנדיוזי: לשלב באיחוד גם את רשות השידור, שתיסגר ותשולב במתכונת חדשה עם המועצות המאוחדות. לא נותר לנו אלא לאחל לו הצלחה. ברור שקודם הוא חייב להסתדר עם הוועדים, ששמים לו מקלות בגלגלים...

עדכון: ביום 12.8.13 בערב התקבלה בדוא"ל תגובה ממשרד הדובר במשרד התקשורת (שאינה חתומה בשם שולח, אך נטען שהיא בשם ועדי העובדים של תל אביב וירושליים) בזו הלשון:
"מר וייס מתיימר לסקר את משרד התקשורת ברמה המקצועית, אך לצערנו פעם אחר פעם אנו רואים כי הוא משרתם של בעלי אינטרסים זרים, המעוניינים לפגוע בהנהלת המשרד ובעובדיו.
נראה כי מר וייס אינו מכיר את האתיקה המקצועית האמורה להיות נר לרגלי עיתונאים ו"בלוגרים" שכמותו. הוא אינו טורח לבדוק את העובדות לאשורן ומפרסם שקרים שאין להם אחיזה במציאות. זוהי אינה הפעם הראשונה שמר וייס נוהג כך. וועד העובדים שוקל לפנות למועצת העיתונות על מנת להפסיק השתלחות זאת בהנהלת המשרד ובעובדיו אחת ולתמיד.
וועד עובדי משרד התקשורת מירושלים ומתל-אביב עובדים בשיתוף פעולה מלא כוועד מאוחד בו יש ייצוג במשקל שווה לעובדי ירושלים ולעובדי תל-אביב. לא קיים מתח כלשהו, ומעולם לא היה בין אנשי הוועד, ואף לא אחד מעובדי המשרד חושב שיש בעיה כלשהי בייצוג הוועד. הוועד פועל בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת המשרד כאשר טובת העובדים עומדת מול שני הצדדים".

 
ישיבת הנהלה



 
 
Bookmark and Share