Telecom News - 13 שנה של עליות ומורדות, בעיקר מורדות - סטיב באלמר

13 שנה של עליות ומורדות, בעיקר מורדות - סטיב באלמר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> 13 שנה של עליות ומורדות, בעיקר מורדות - סטיב באלמר
ניתוח: פרישתו הקרובה של סטיב באלמר מתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט היא המועד המתאים לנתח את ההצלחות והכישלונות (היו הרבה) של המנכ"ל המסעיר ביותר של חברת מיקרוסופט.
מאת: אבי וייס, 26.8.13, 11:00סטיב באלמר

סטיב באלמר, כדרכו המפתיעה, הפתיע את העולם, כשפרסם באתר מיקרוסופט פנייה לעובדיו, בה הוא מודיע להם, שהוא יפרוש תוך 12 חודשים. לא ברור מה היה בוער לו להודיע על פרישה בעוד 12 חודשים, אולם ברור לחלוטין, שהוא היה צריך לפרוש מזמן. ההצלחה הבולטת של סטיב באלמר היא לעשות הצגות כסטנדאפיסט, כנראה שזה המקצוע שמתאים לו יותר בקריירה הבאה שלו, מאשר להיות מנכ"ל חברת התוכנה הענקית מיקרוסופט. 

רבים שואלים את עצמם, האם המנכ"ל הבא של מיקרוסופט יהיה בסגנון של מנכ"לית Yahoo - מריסה מאייר, שתוך כשנה הצליחה לאושש את Yahoo ולהוביל אותה להישגים בולטים? ביאהו ביקרו 196.6 מיליון גולשים בחודש יולי 2013, לעומת 192.3 מיליון גולשים באתרי גוגל. זהו הישג לא מבוטל למנכ"לית החברה מריסה מאייר, שקיבלה לידיה חברה מרוסקת וללא כל כיוון. למיקרוסופט חסר סוג כזה של מנהיג, שקרוב לצעירים ומבין "לאן הרוח נושבת". לא סטנדאפיסט החושב שהוא חכם יותר ומבריק יותר מכולם. 

לסטיב באלמר היו כמה הישגים ועיקרם: שמירה על חברה רווחית עם כמות עובדים הולכת וגדלה, גם בזמנים קשים. 78 מיליארד דולרים הכנסות שנתיות וכ- 100 אלף עובדים, זה בהחלט הישג ראוי לציון ויוצא דופן. בנוסף, מיקרוסופט הצליחה לשמור על מעמדה בתחום האופיס. אין לה מתחרות של ממש בעולם האופיס, ככלי עבודה לכל אחד. היא גם הצליחה בטיפוח סטארט-אפים ושמירת "רוח חדשנות" והתחדשות סביב עולם הסטארט-אפים. חבל שהרוח הזו לא חילחלה פנימה לחברה עד לרמת המנכ"ל. 

בכל שאר התחומים, סטיב באלמר טעה, הימר על הכיוונים הלא נכונים ויצר בעיה חמורה ביותר למיקרוסופט במהלכיו והחלטותיו, ובכלל זה אציין רק כמה נקודות מרכזיות:

א. פספוס אדיר של המהפכה הסלולרית.

ב. כניסה לתחרות ללא כל צורך ביצרניות הטאבלטים והניידים (השותפים הטבעיים של מיקרוסופט), בכך שמיקרוסופט החלה לייצר ולמכור מכשיר נייד משל עצמה (הסורפייס). בנוסף, הוציאה גרסת מערכת הפעלה סגורה וניידת בשם RT לסורפייס, שהייתה מיותרת ומלווה בבזבוז כספים אדיר. כל המהלך הזה היה שגוי מתחילתו ועד סופו.

ג. כשלון מוחלט וקולוסאלי בתחום המערכות לעסקים וארגונים, במיוחד בתחום הווירטואליזציה, העננים וה- Data Centers. חברת VMware הפכה למונופול הבלתי מעורער בעסקים וארגונים ודחקה את מיקרוסופט לשוליים. מיקרוסופט איחרה בפתרונות והוציאה פתרונות לא אטרקטיביים ולמעשה נמחקה כמעט לחלוטין מהשוק הזה, שהיה הכי רווחי שלה בעשורים הקודמים. מדובר כאן בסדרת טעויות בקנה מידה מבהיל. 

ד. ניסיון לחנך את השוק לעבור במהירות למערכת הפעלה חדישה בגישה אחרת, מה שהיה ברור שנדון לכשלון (חלונות 8). 

ה. איבוד שליטה מוחלט באינטרנט לטובת גוגל (בכל נושא, החל ממנוע החיפוש, דרך הדואר האלקטרוני, וכלה בדפדפן). גוגל הייתה זריזה יותר וקרובה יותר לרוח הצרכנית, מה שמיקרוסופט (וסטיב באלמר בראשה) לא הצליחה להבין בכל העשור האחרון. 
 



 
 
Bookmark and Share