Telecom News - רישיון לפריסת סיבים ל- IBC

רישיון לפריסת סיבים ל- IBC

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> רישיון לפריסת סיבים ל- IBC
שר התקשורת העניק את הרישיון לפריסת סיבים עד הבית (FTTH) לחברת IBC, החברה המשותפת עם חברת החשמל שמחויבת לפרוס 45%-65% משטח המדינה תוך חמש שנים ופריסה ארצית תוך 20 שנה. בהיעדר רגולציה משלימה - המיזם עלול להיות "פלופ" אחד גדול. 
מאת: אבי וייס, 27.8.13, 16:00FTTH

בטכס חגיגי שהתקיים היום העניק שר התקשורת את רישיון פריסת הסיבים לחברת IBC (ההודעה על האירוע מצויה כאן והרישיון מצוי כאן, למתעניינים). חברת IBC (ר"ת: Israel Broadband Company) היא שילוב של 60% בידי קבוצת משקיעים בראשה עומדת חברת ויה אירופה ו- 40% בידי חברת החשמל.

כפי שניתחנו לא אחת (ולאחרונה כאן ובהרחבה), על משרד התקשורת לבצע צעדים רגולטוריים משלימים, אחרת הפרוייקט הזה יהיה "פיל לבן". צעדים אלו טרם ננקטו ולא ידוע אם בכלל יינקטו. 

בכל מקרה, על חברת IBC לחתום על הסכמים עם לקוחות פונציאליים (הגדולים כרגע: הקבוצות סלקום ופרטנר), ואז לצאת לדרך. יציאה לדרך ללא הסכמים (שאינם כרגע) היא כמובן זריקת כסף לאוויר. יחד עם זאת, סביר להניח שההתפתחות והמציאות יכפו על משרד התקשורת לקבל את ההחלטות הנכונות ולא לתת למיזם זה לגווע בתחרות מול בזק והוט. גם הקבוצות סלקום ופרטנר יתפכחו (קרוב לוודאי) מהחלומות "לרכב ובזול" על רשתות בזק והוט במסגרת "שוק סיטונאי". בסופו של דבר, המהפכה תצעד קדימה, למרות הפוליטיקאים הקטנים שמלווים אותה ו"שמים לה רגליים" בכל צעד, והחלומות שהם זורקים באוויר. 

יצויין ש- IBC ביקשה ממשרד התקשורת גם "רישיון לשידורים" וטרם קיבלה אותו. זה הרישיון המשמעותי יותר לעניין השירותים שהיא תיתן על רשת הסיבים - FTTH. כיוון שהוא יאפשר לה להעביר שידורי טלוויזיה על הפס הרחב, בשלב ראשון את שידורי "עידן +" שכיום משודרים ע"י הרשות השנייה באמצעות אנטנות קרקעיות, ובשלב הבא תוכל להעביר כל שידור טלוויזיוני שיתחרה ב- HOT וב- YES. זאת, כמובן, אם תהיה רגולציה מתאימה לשירות הזה (מה שאין כיום). כזכור, המיזם מיועד לפרוס תשתית תקשורת שתאפשר קצב העברת נתונים במהירות סימטרית (העלאה והורדה) של עד 1 גיגה-ביט לשנייה. על התשתית ניתן יהיה להעביר שירותי אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה.

בנוסף, יודגש שבהודעה לתקשורת נאמר כך: "המיזם קיבל אישור למכור שירותי תקשורת לחברות תקשורת וללקוחות עסקיים גדולים". לאחר שעיינתי בקפידה ברישיון, לא הצלחתי למצא בסיס לאמירה זו. 
המיזם קיבל אישור למכור שירותי תקשורת לחברות
תקשורת וללקוחות עסקיים גדולים.


שר התקשורת, גלעד ארדן, מעניק את הרישיון ליו"ר IBC, זאב גולדברג (משמאל).
צילום: רפי דלויה:

טכס מתן הרישיון

שר התקשורת גלעד ארדן (מימין), ג'ונס בירגסון נשיא ויה אירופה (במרכז) וסגן יו"ר החברה זאב גולדברג (משמאל) שהוא גם יו"ר חברת IBC.
צילום: רפי דלויה: 
טכס הענקת הרישיון



 
 
Bookmark and Share