Telecom News - Uber המתחרה ב-Get Taxi בניו יורק גייסה מגוגל 258 מיליון דולרים

Uber המתחרה ב-Get Taxi בניו יורק גייסה מגוגל 258 מיליון דולרים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> Uber המתחרה ב-Get Taxi בניו יורק גייסה מגוגל 258 מיליון דולרים
Uber המתחרה ב-Get Taxi בניו יורק גייסה מגוגל 258 מיליון דולרים

רכישת Uberמאת: מערכת Telecom News, 29.08.13, 08:14
 
Uber האמריקאית להזמנת מוניות, שפועלת ב-40 ערים ב-15 מדינות בעולם ומוערכת ב-3.5 מיליארד דולרים, רוצה להתרחב.

אתרי החדשות בעולם ובלוגים טכנולוגיים, למשל greentechmedia, מדווחים על גיוס גדול של Uber, שמפעילה את האפליקצייה בחינם לאנדרואיד, לאייפון ולווינדוספון להזמנת מוניות בעיקר בארה"ב. Google Ventures משקיעה בה סכום של 258 מיליון דולרים.

דיווחנו זה מכבר, שהאפליקציה בחינם הישראלית Get Taxi  להזמנת מוניות נחתה ביו יורק, אך רק בקרב המוניות השחורות, ולא בקרב המוניות הצהובות, שם שולטת למעשה Uber. בעוד שגט-טקסי מציעה מחירים קבועים מראש, המודל העסקי של Uber שונה. Uber מציעה מחירים משתנים: ככל שקשה להשיג מונית, כך עולה המחיר.

גוגל מתכננת מכונית אוטומטית אוטונומית ללא נהג מתוצרתה, ואף הוערך, ש-Uber תזמין כ-2,500 מכוניות כאלה עד שנת 2023.

בכל מקרה, ל-Uber זה חיבור אסטרטגי  וקשרים לגופים סביב העולם, להתרחבות באירופה ובאסיה ובמיוחד בסין. לגוגל נותנת ההשקעה פלטפורמה נוספת גם בתכנון הפרויקט השאפתני החדש שלה המכונה "driverless robo-taxi". המכונית תוכל להיות מוזמנת ע"י אפליקציה מהסוג של Uber. אפליקציית Uber מצטרפת לאפליקציות בחינם Google Maps ו-Waze. לאחרונה שילבה גוגל את ווייז בגוגל מאפס אך עדיין לא בישראל. לחילופין, גוגל גם שילבה במסך של ווייז תיבת חיפוש הפועלת על בסיס מנוע החיפוש של גוגל. יתכן, שתשלב גם את Uber.

ב-Uber מאמינים, שהחיבור לגוגל יסייע בהתמודדות עם הרגולציות וחוקי הביטוח בערים ובמדינות שונות, שאינן "ידידותיות" למודל העסקי שלה.

 
UBER

 


Bookmark and Share