Telecom News - אירועי ליל המדענים 2013 במוסדות המחקר ברחבי הארץ

אירועי ליל המדענים 2013 במוסדות המחקר ברחבי הארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> אירועי ליל המדענים 2013 במוסדות המחקר ברחבי הארץ
אירועי ליל המדענים 2013 במוסדות המחקר ברחבי הארץ
מאת: מערכת Telecom news, 1.9.13 21:00ליל המדענים
 
האירוע - בסימן חלל, כולל שידור מיוחד עם ראש נאס"א, בשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והאיחוד האירופי.
 
איך נראים החיים בחלל ובחללית? כיצד נוצרים חורים שחורים? האם אסטרואידים מאיימים להשמיד את כדור הארץ? איך נראה לוויין בגודל אמיתי? ומה עושים אסטרונאוט מנאס"א, קוסמונאוט מרוסיה וראש נאס"א באותו אירוע? תשובות לשאלות אלו ואחרות יינתנו באירועי "ליל המדענים" המתקיימים בשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והאיחוד האירופי.
 
במהלך "ליל המדענים" שיתקיים ביום חמישי, 12 בספטמבר, יפתחו מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ללא תשלום ויציעו שלל פעילויות בסימן חלל כגון: מפגשים בגובה העיניים עם מדעניות ומדענים, סיורים במעבדות, הרצאות, סדנאות חווייתיות, הופעות והדגמות. משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל קבע את שנת 2013 כשנת החלל לציון עשור לאסון מעבורת החלל "קולומביה" עליה היה גם האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל. לכן, אירועי ליל המדענים יתקיימו השנה בסימן חלל.
 יעקב פרי
"זו הזדמנות לאזרחי ישראל, להיחשף, להכיר וללמוד על תחום החלל המתפתח בצעדי ענק גם בישראל. בעקביות מרשימה ישראל הופכת לאחת המדינות המובילות בתחום, הן בפיתוח והן במחקר, ליל המדענים פותח צוהר לחלק מהפעילות שלנו ברחבי החלל", ציין שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי (בתמונה).
 
נוסף לפעילויות הייחודיות לכל מוסד, יעביר משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל בכל אחד ממוקדי ליל המדענים שידור ארצי ומיוחד של ראש נאס"א צ'רלס בולדן – שיועבר מארה"ב במיוחד לליל המדענים. בולדן יספר על חוויותיו כאסטרונאוט בתחנת החלל הבין-לאומי, על תכניות החלל של נאס"א בעתיד הקרוב ועל גילויים מרכב החלל "קיוריוסיטי". השידור יועבר גם בדף הפייסבוק של המשרד.
 
ב-15  המוקדים של "ליל המדענים" יתקיימו השנה מגוון פעילויות:
 
במדעטק מוזיאון המדע בחיפה יוכל הקהל לצפות בהדגמות יחודיות של שיגור טילים, לבקר ללא תשלום בתערוכות החלל המוצגות במקום:"Beyond Planet Earth", "אין מקום רחוק מדי" לזכרו של אילן רמון, ובתערוכת התעופה "תופסים גובה", וכן להקשיב למגוון הרצאות בנושאים כגון: איך נראים החיים בחלל ובחללית, מה הקשר בין מטח מטאורים לפקקי תנועה ועוד.
 
באוניברסיטת תל אביב תוכלו להתרשם מהדגמות מדעיות במתחם שביל המדע, לצפות בכוכבים דרך טלסקופים, לסייר במצפה הכוכבים ובפלנטריום, ולהתרשם מדגמים של לוויינים בגודל אמיתי מבית התעשיות האוויריות. בנוסף, תוכלו להאזין למגוון הרצאות בנושאים כגון כוכבי שמש, אסטרואידים מאיימים, האתגרים בתעשיית החלל, חלל וביטחון, ועוד. כמו כן, תוכלו לסייר במעבדות של האוניברסיטה.

באוניברסיטת חיפה יהיה ניתן לשמוע הרצאות על הנדסת טילים, התפתחות יכולת הצילום מהחלל, מוסיקה של כוכבים ועוד. תוכלו להתנסות בבניית דגם של המעבורת "קולומביה", לחזות במופע טילים, לשגר טילי מים, לשחק במשחקי מחשב בסימן חלל, לנסות לפתור כתב חידה, להשתתף בסדנאות יצירה ולסייר בתערוכות. 

ליל המדענים בטכניון יכלול מיצגים ופעילויות מדעיות מגוונות המתאימות לכל המשפחה, הרצאות של האסטרונאוט ג'ים ניומן מנאס"א, הקוסמונאוט יורי שרגין מרוסקוסמוס, והאסטרופיזיקאי פרופסור מריו ליביו. כמו כן תוכלו לפלס דרככם במבוך לייזרים ולהתנסות במתקן ג'יירו המדמה חוסר משקל, ולהתרשם ממגוון מיצגי חלל ותעופה של חברות מובילות בתחום ועוד.

בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה יוכלו המבקרים לסייר בתערוכה של צילומים של טלסקופ החלל "האבל", לצפות בהדמיה ייחודית של שמי הלילה בתלת מימד, להשתתף בפינת יצירה של בניית מפות כוכבים ודגמי חללית, לצפות בסרטי חלל, ולשמוע על הרצאות על אסונות בחלל, מלחמה בחלל, חיים בחלל ועוד. כמו כן, תוכלו לבקר במעבדות בפיסיקה, מדעי הטבע והחיים, ואף לצפות בהדגמת משחק ספורט עם רובוטים.

באוניברסיטה העברית בירושלים יהיו מגוון הרצאות כגון החיפוש בחלל אחר מקורות זהב, טכנולוגיות החלל של 2050, חיפוש פלנטות מחוץ למערכת השמש, התפתחות משחקי חלל ועוד. בנוסף, תוכלו להשתתף בסדנאות לילדים ולנוער, לצפות בפלניטריום ובמופע ציורי חלל, לשחק בסדנת משחקי חלל וכן לצפות בטלסקופ.  

באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מוזמן הקהל לשמוע מגוון הרצאות על מערכת ראייה ללילה, שביטים קטלניים והמבנים הגדולים ביקום וכן הרצאות על שיווק, מצבי לחץ ועוד. תוכלו גם להשתתף בפעילויות לילדים כגון ניסויים בלחץ אוויר, יצירת מכוניות בלון, יצירת טיסנים, סדנה על כח המשיכה, לסייר במרכז אילן רמון, להשתתף בצפייה מודרכת בכוכבים, ולסייר במעבדות.

אירועי "ליל המדענים" יתקיימו השנה במוסדות: מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה; הטכניון; אוניברסיטת חיפה; מיג"ל – מרכז ידע גליל העליון שבקרית שמונה; מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים; אוניברסיטת תל אביב; האוניברסיטה העברית בירושלים; האוניברסיטה הפתוחה ברעננה; מכון ויצמן ברחובות, המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון בקמפוסים בבאר שבע ובאשדוד ; אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; מרכז מונא בסכנין; המכון לחקר ימים ואגמים באילת; אוניברסיטת בר אילן – קמפוס רמת גן וקמפוס צפת. 
 
האירועים פתוחים לקהל הרחב בכל הגילאים ללא תשלום מהשעה 17:00 ועד השעות הקטנות של הלילה. פרטים מלאים ותכניות של המוסדות המשתתפים ניתן למצוא באתר משרד המדע והטכנולוגיה  ובדף הפייסבוק של המשרד כאן.  
 



 
 
Bookmark and Share