Telecom News - יבמ ועידן יצור החשמל הפרטי בישראל

יבמ ועידן יצור החשמל הפרטי בישראל

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> יבמ ועידן יצור החשמל הפרטי בישראל
יבמ ועידן יצור החשמל הפרטי בישראל
מאת: חיים חביב, 9.9.13, 23:00IBM
 
דוראד אנרגיה הקימה מערך מחשוב מבוסס שרתי Pure של יבמ. פרטים ראשונים אודות מערך המחשוב נחשפו בכנס קבוצת המערכות והטכנולוגיות של IBM.
 
חברת דוראד אנרגיה הקימה מערך מחשוב חדש המבוסס על מערכות יבמ - שרתי Pure ומערכת אחסון Storewize. מערך המחשוב החדש משלב שלדות מסד בתצורה יתירה המבטיחה עבודה רצופה גם בעת כשל באחד מהרכיבים, שרת אחסון Storewize V7000, שני שרתי Pure ליישומי SQL לביצוע שאילתות בבסיסי נתונים, ושלושה שרתי Pure למערכות וירטואליות בסביבת VMware.
 
המערכת מנוהלת משרת ניהול בסיוע תוכנת FlexSystem Manger, בממשק ניהול אחיד המציג את מצב המערכות במסך בודד – ממנו ניתן להתמקד בכל אחת מהמערכות הפועלות. המערכת משלבת יציאות תקשורת לסביבת האחסון ולרשת הארגונית. לאחר השקעה של יותר מארבעה מיליארד שקל בתחנת הכוח שלה, המוקמת במתחם קצא"א באשקלון, עומדת דוראד ערב הפעלה מסחרית של תחנת הכוח המונעת בגז מקידוח "תמר", שתספק עד 840 מגה-ואט חשמל לרשת הישראלית – ובסך הכול כ- 7% מכושר הייצור במדינה. ההפעלה המלאה של התחנה צפויה להיות בסוף השנה, ובין לקוחותיה – מערכת הביטחון, התעשייה האווירית, בנקים, וגופים מובילים במשק.
רוני מורן 
רוני מורן, סמנכ"ל מערכות מידע בדוראד אנרגיה (בתמונה): "במסגרת ההיערכות לתהליכים עסקיים חדשים ולשינויים ברגולציה, באופן העבודה מול לקוחות ובחוזים הנחתמים עימם, נזקקה דוראד למערך שרתים חדש. השרתים משמשים להרצת יישומי ה- ERP שלה מבוססי Microsoft dynamic AX, מערכות חיוב הלקוחות (בילינג) של Mecoms, יישומי חיזוי המבוססים על כלי SAS, ומערכת ניהול הנכסים הארגוניים מקסימו, מתוצרת יבמ, המטפלת בניהול משימות התחזוקה של התחנה.
 
מתכנני מערך המחשוב החדש של דוראד נדרשו להתמודד עם חוסר ודאות לגבי דרישות האפליקציות בזמן אמת, קצב גידול עתידי בלתי מוגדר, להבטיח זמינות גבוהה של מערך המחשוב ולתחזק אותו באמצעות צוות מצומצם. כך, למשל, לא היה ברור כמה מונים יפעלו באתרי הלקוחות ויחייבו קריאה בזמן אמת, לצורך התחשבנות. הנתונים המתקבלים בסיכום כל יום, צריכים להיות מעובדים על מנת לבנות תחזית יצור עדכנית – ולהיות מסוגלים להוציא במהירות חשבונית לחיוב הלקוחות בתום כל מחזור חיוב. הגדרת הדרישות, כללה יכולת גידול גמיש של כל רכיבי הפתרון ללא צורך בהחלפת התשתיות הקיימות, ניהול נוח ושליטה מרכזית על כלל חלקי המערכת, ממשק משתמש פשוט ונוח לתפעול, ושילוב מוכח בין הרכיבים השונים. אנחנו פועלים בתחום חדש, ללא תהליכים קיימים, עם רגולציה שעדיין יש בה נושאים פתוחים הדורשים התייחסות. גם צורת העבודה בשוק מול חברת חשמל ולקוחות היא עניין חדש לגמרי".
 
מורן מבהיר, כי הבחירה בסביבת Pure אפשרה לדוראד להקים את המערכת כיחידה אחת, ולהתקין אפליקציות חדשות בתהליך מהיר במיוחד. כך, למשל, קוצר זמן הסבב להקמת שרתי SQL מארבעים דקות בסביבת העבודה הקודמת – לעשר דקות בלבד במערכת החדשה. סביבת Pure מציעה גמישות גבוהה בהוספת משאבים חדשים ובהרחבה עתידית – כאשר כל ההתקנות מבוצעות מעל סביבת החומרה. ההתבססות על אחסון בסביבת V7000 תאפשר להקים בעתיד אתר גיבוי והתאוששות בתהליך מהיר ופשוט. מורן מציין במיוחד את התמיכה המקיפה של יבמ בשלבי ההתקנה וההפעלה של המערכת.
תכנון חשמל



 
 
Bookmark and Share