Telecom News - ה-EU עומד לאשר ב-11.9 חוקים לביטול תשלומי נדידה סלולרית עד 2016

ה-EU עומד לאשר ב-11.9 חוקים לביטול תשלומי נדידה סלולרית עד 2016

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ה-EU עומד לאשר ב-11.9 חוקים לביטול תשלומי נדידה סלולרית עד 2016
ה-EU עומד לאשר ב-11.9 חוקים לביטול תשלומי הנדידה הסלולרית עד שנת 2016

נדידהמאת: מערכת Telecom News, 10.09.13, 13:45

ספקיות הסלולר באירופה תצטרכנה, בסופו של דבר, להסכים לרגולציה החדשה, שתקצץ להן את הרווחים ותאפשר ללקוחות לבחור את המפעילים שלהם בנדידה ולהשתמש בחבילת הסלולר המקומית שלהם בכל אירופה. 

אתר telegraph מדווח היום, שמחר, יום רביעי 11.9.13, יוצגו כל הפרטים של רגולציה חדשה ב-EU, שמטרתה לקצץ ולבטל, בסופו של דבר, את עלויות הנדידה הסלולרית ביבשת אירופה עד שנת 2016. מועד זה נקבע מאחר שאין צפי להסכמה מיידית של המפעילים הסלולריים, אך מי שיסרב, לא יוכל להישאר מאחור. Orange, Vodafone ו-Telefonica טוענות, שהנזק מחיסול הנדידה יגיע ל-7 מיליארד יורו. הן תצטרכנה להציע חבילות flat rate לשיחות, SMS וגלישה שתכלולנה את הבית ואת חו"ל (באירופה). 

הנימוקים העומדים מאחורי הכוונה לבטל את עלויות הנדידה, הם לא רק כדי למצוא חן בעיני הצרכן האירופי. הנימוקים הם, שיש צורך במודלים עסקיים, שאינם מבוססים על העבר אלא מבוססים על ההזדמנויות הדיגיטליות של העתיד, כאשר הרווחים יגיעו לא ממחירים שערורייתיים של נדידה, אלא משירותים חדשניים, שתושבי אירופה יהיו מוכנים לשלם עליהם. לאירופים נמאס ממחירי הנדידה ולכן ראוי לשים להם קץ. כך, שחבילת הסלולר שלהם תהיה תקפה כפי שהיא בכל היבשת.

בנוסף, החוקים החדשים יעודדו יצירת מפעילי סלולר כל-אירופיים עם עוצמה ויכולת גבוהות יותר להשקעות בקווים נייחים וברוחבי פס. ליפן, קוריאה הדרומית וארה"ב יש אוכלוסייה כמו באירופה, אבל יש אצלן פי 8 יותר סיבי פס רחב נייחים ופי-15 4G. אירופה צריכה להשיגן.

עדכון 11.9.13:  היום הוצהר על הכוונות של הרגולציה החדשה הנ"ל לגבי ביטול מחירי הנדידה, ואומצה התכנית, כך דווח באתר DW. נמסר, שמסמכים בכתב  של European Commission Telecoms Overhaul יופצו ביום חמישי 12.9.13.
עדכון 12.9.13: לא הופצה התכנית בכתב. עם זאת,  באתר  CNBC נמסר בנוסף לנ"ל, שעל פי התכנית, לקוחות אירופים לא יהיו צריכים לשלם בנדידה במדינות אירופיות אחרות עבור שיחות נכנסות החל מיולי 2014.  עד שנתיים לאחר מכן, כאמור, תבוטלנה עלויות הנדידה ויתכן שגם כל השיחות בתוך אירופה תחשבנה כמקומיות.
 
 


 





 
 
Bookmark and Share