Telecom News - כרמלה אבנר התפטרה מתפקיד הממונה על התקשוב הממשלתי

כרמלה אבנר התפטרה מתפקיד הממונה על התקשוב הממשלתי

דף הבית >> מינויים >> כרמלה אבנר התפטרה מתפקיד הממונה על התקשוב הממשלתי
ראשונים לדווח: לאחר שלא קיבלה מעמד של מנכ"ל, כרמלה אבנר הגישה מכתב התפטרות לשר האוצר יאיר לפיד והיא עוזבת בזעף את תפקידה. אין ספק שהגיעה העת להוריד דרגות מעוד כמה פקידים ממשלתיים, שחושבים שהם "חצי אלוהים", למשל במשרד התקשורת.
מאת: מערכת Telecom News, 12/9/13, 08:00כרמלה אבנר

כרמלה אבנר (בתמונה) מונתה לתפקיד של ממונה על מערך התקשוב הממשלתי (Chief Information Officer) במשרד האוצר ב- 14.2.12. משום מה, הייתה לה הבטחה (כך לפחות היא הבינה, משר האוצר הקודם), שהיא תקבל מעמד של מנכ"ל במשרד האוצר, בלי להיות מנכ"ל במשרד האוצר (הפטנט העקום הזה קיים במשרד האוצר מזה שנים. יש שם כמה בעלי תפקידים, שהם במעמד ותנאים נלווים של מנכ"ל בעוד שהם אינם מנכ"ל המשרד בכלל).

כששר האוצר יאיר לפיד לא היה מוכן לממש את ההבטחה ל"ישראבלופ" הזה לגביה, אז היא התפטרה, אחרי פחות משנה וחצי בו היא בתפקיד. אין ספק, שניתן למצוא לה מחליף, עם פחות אספירציות לגבי התנאים האישיים ויותר נכונות לעבוד עבור הציבור משלם המיסים לממשלה, שממיסים אלו משלמים את משכורת פקידיו והתנאים הנלווים למשכורת. לרבים אין ספק, שהפעם השר יאיר לפיד נהג נכון ובצורה ממלכתית. 

זה אולי גם הזמן, שיאיר לפיד יבדוק, למה יש כל כך הרבה "סמנכ"לים בכירים" במשרד התקשורת, אחד המשרדים הקטנים ביותר מכלל משרדי הממשלה (עם פחות מ- 150 עובדים), משרד שיש בו יותר "סמנכ"לים בכירים" מאשר במשרד הביטחון ובמשרד החינוך גם יחד (שני המשרדים הגדולים בממשלה, עם מאות אלפי עובדים בכל משרד). כשמספקים לפקידים ממשלתיים תנאים ותארים הגבוהים בהרבה מהגדרת תפקידם, הם חושבים שהם "סגנים של אלוהים" ומתנהגים בדיוק כך, במקום להיות "משרתי הציבור", שמשלם להם את משכורתם ותנאיהם הנלווים (נהג, רכב, סלולר, לשכה, אחוזי צבירה גבוהים לפנסיה וכיו"ב). 

למי שלא מכיר: 
מטה התקשוב הממשלתי, שבראשו עמדה כרמלה אבנר, הוא יחידת מטה במשרד האוצר, שאחראי על התווית אסטרטגיה ומדיניות טכנולוגיות המידע והשירות של המגזר הממשלתי, בשיתוף גופים ציבוריים ובקרתם, ניהול והובלת גוף הביצוע הממשלתי לפרויקטים ומערכים רוחביים בתחום התקשוב, וייעוץ לממשלה בנושאים הקשורים לטכנולוגיות המידע.

את תגובת משרד האוצר טרם הספקנו לקבל. כשנקבל - נעדכן. 



 
 
Bookmark and Share